Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

Ik zou graag mijn alarm zo afstellen dat als ik de auto met de sleutel open maak het alarm direct afgaat. Nu heb ik er al het een en ander over gelezen. maar kan er niks over vinden hoe ik het instel met VagCom.

heeft iemand van hier misschien een idee? of beter nog een manual?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Ik zou graag mijn alarm zo afstellen dat als ik de auto met de sleutel open maak het alarm direct afgaat. Nu heb ik er al het een en ander over gelezen. maar kan er niks over vinden hoe ik het instel met VagCom.

heeft iemand van hier misschien een idee? of beter nog een manual?

Alvast bedankt!
Bij ontgrendeling gaat het alarm af? Zowel per sleutel als per AB, want daar zit, dacht ik, geen onderscheid in.
(lastig met instappen :lol: :lol: )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

hmmmm. Ik had laatst hier ergens een topic gelezen over iemand die dat bij de dealer in had laten stellen. dit omdat dieven vaak nep sleutels gebruiken waarmee ze je auto open maken. Zou best kunnen dat het niet kan hoor. Als er geen onderscheid word gemaakt word het inderdaad een lastig verhaal. Heb al een aantal x gegoogled maar kan er niks voer vinden
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door wehoo »

Met je afstandsbediening worden de deuren ontgrendeld m.b.v. (dacht ik) elektro-magneten. Als je de deur met je sleutel opent, gebeurt dit (dacht ik) ook. Het mechanisme dat dan werkt is (zo te horen) hetzelfde. (Elsa nu even niet bij de hand)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door Chris5gti »

Wehoo het gebeurt niet vaak maar nu heb je niet helemaal gelijk ;) Als je met de afstand bediening de deuren opent de-activeer je het alarm en bedien je tegelijk je cv .. als je met de sleutel opent handmatig dan bedien je alleen je cv . Als ik met de sleutel me auto open maak (dit weekend nog probeerd als demo ) begint me alarm te jengelen .. Dus met de sleutel de-activeer je het alarm niet waardoor het afgaat als je zo de auto open maakt ..

Nu naar de vraag .. als het goed is heb je bij je auto een boekje gekregen van je alarm (mits origineel vw ingebouwt alarm ) daarin staan aanwijzingen hoe je je alarm kunt instellen . Dit gebeurt dmv paar keer op contact zetten open dicht weer open dicht enz .. Zo is het tenminste bij mijn origineel klasse 3 alarm .

edit .. de deursloten werken met micro schakelaars wat tevens werken met comfort systeem
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

Dit is weer een leuke om uit te zoeken :) hebben we weer wat te doen. Offtopic @wehoo. Heb je nog leuke nieuwe gadgets voor de auto kunnen scoren afgelopen weken? :D
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door wehoo »

@Chris5gti. Ik ben nooit te jong om te leren. Kennis is nog steeds niet aangeboren. :lol: Thanks.

@KlouxOne. Nope... ben even op het Ipad-, Iphone-, mediaserver-vlak aan het experimenteren. En bij dit on-winterse weer komt de gemotoriseerde 2-wieler bijna van stal.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

@ChrisGTI Vertel! ik heb een vw GTI origineel fabrieksa af klasse 3 alarm maar nergens een boekje te bekenen :( aangezien jij wel weet hoe het werkt denk ik? kun jij mij vast wel de geheime combinatie vertellen :)

@Wehoo haha ok. ook belangrijk. Ik kan je alvast verklappen dat ik bezig met met een nieuwe Navi DVD met gescheiden bezine stations zoals shell en BP. voor de rest ga ik er nog wat dingen in verwerken. Ik post zo wel even weer in het andere topic. ik ben wel benieuwd wat voor POI's jij graag zou willen zien/handig vind :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:@Wehoo haha ok. ook belangrijk. Ik kan je alvast verklappen dat ik bezig met met een nieuwe Navi DVD met gescheiden bezine stations zoals shell en BP. voor de rest ga ik er nog wat dingen in verwerken. Ik post zo wel even weer in het andere topic. ik ben wel benieuwd wat voor POI's jij graag zou willen zien/handig vind :)
Aral (Ultimate 102) tankstations. Ze bestaan, zie ze op Duitse fora. Maar hoef niet de hele Aldi-Nord en Süd, Lidle en Kaufhaus erbij te hebben. Succes met je 'geknutsel', poi-inspector 5?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

enig idee waar ik ze kan vinden? anders gooogle is ze. nee die rommel hoef ik ook niet :P yep. Poi Inspector 5. kan enige tijd gaan duren. maar het gaat er wel komen

nu weer ontopic!
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door Chris5gti »

@wehoo kennis is hellaas niet aangeboren nee , maar af en toe twijfel ik daar bij jouw wel eens aan op vw gebied haha ;)

Ik heb net gekeken en ik heb een Defa Can Alarm model 401 er staan een paar dingen van instellingen maar net niet die wat jij zoekt , ik weet niet of je de zelfde als mij hebt .. denk van wel . Maar het schijnt dus dat er sommige instellingen analoog in te stellen zijn ( dus met signalen aan uit contact enz ) en andere instellingen kan alleen het inbouwstation of vw dealer met de computer instellen . Ik weet nu effe niet of er ook nog verschillende modellen zijn en hoe en wat . Maar ik zou eens bij de dealer navragen of bij defa direct . Ik heb hier in me boekje het volgende nummer staan .:0165-58 67 00 daar zou je eventueel heen kunnen bellen die zouden het ook moeten weten . Of natuurlijk bij de vw dealer waar de auto ooit nieuw is gekocht .
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door wehoo »

Offtopic-antwoord dan maar:

@KlouxOne: de zogenaamde 'Sauerland' versies. (is no joke)
@Chris5gti: :roll: :roll: :D :D (nee is echt niet aangeboren, mijn 'eerste' was een Mini, betaald van de beurs, GTI One was te duur, de andere GTI's bestonden nog niet)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
topsporter
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jul 2011, 10:19

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door topsporter »

KlouxOne schreef:Ik zou graag mijn alarm zo afstellen dat als ik de auto met de sleutel open maak het alarm direct afgaat. Nu heb ik er al het een en ander over gelezen. maar kan er niks over vinden hoe ik het instel met VagCom.

heeft iemand van hier misschien een idee? of beter nog een manual?

Alvast bedankt!
Ik heb dit toen aan laten passen via VCDS en het werkt bij mij uitstekend!

STG 09 ==> Funktion 07 ==> BCM STG ==> LCode2 ==> Byte 6 ==> Bit 2 (1 = an)

Suc6 ermee
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

:mrgreen:

straks even proberen :) hoop dat het werkt! bedankt voor het posten. uitraad post ik mijn bevindingen hier
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door adjego »

topsporter schreef:
KlouxOne schreef:Ik zou graag mijn alarm zo afstellen dat als ik de auto met de sleutel open maak het alarm direct afgaat. Nu heb ik er al het een en ander over gelezen. maar kan er niks over vinden hoe ik het instel met VagCom.

heeft iemand van hier misschien een idee? of beter nog een manual?

Alvast bedankt!
Ik heb dit toen aan laten passen via VCDS en het werkt bij mij uitstekend!

STG 09 ==> Funktion 07 ==> BCM STG ==> LCode2 ==> Byte 6 ==> Bit 2 (1 = an)

Suc6 ermee
Dat is niet de goede codering. Ze hebben echt wel iets anders ingesteld bij jou auto, want heb dit namelijk zelf gevonden dat dit niet de juiste codering is...;)

Het moet Byte 6 -> Bit 4 zijn. Die moet UITGEZET worden.

Er staat in de beschrijving iets met mechanical unlocking alarm delay.

EDIT: Lees nu dat je een 5 GTI hebt...
Dan moet je in STG46 kijken. Daar moet ook ergens een byte aanstaan die met "Mechanical unlocking alarm delay" te maken heeft.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Alarm activeren dmv deur openen met de sleutel

Bericht door KlouxOne »

we gaan snel even zoeken :) mocht ik nog tegen iets aanlopen post ik het. Bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten