Meningen over deze 7R?

Leuke advertentie gezien of juist een bijzondere? Plaats een link.
Plaats reactie
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

Hi,
ik zag een auto staan, namelijk een Lapiz Blue 7R. Hier de link: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr
Meningen en/of opvallendheden?

Vond hem opvallend goedkoop voor de kilometerstand en de opties.
Ook ben ik laatst wezen kijken bij een andere 7R. Hierbij viel me op dat hij wielspin had bij het optrekken, duidt dit op een versleten Haldex-systeem?
Aangezien ik geen ervaring heb met de snelheid van een R, wat is de beste indicatie om te zien of een auto getuned is?

Alvast heel erg bedankt!
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door ferry »

Ze geven aan xenon verlichting. Lijkt me echt hallogeen wat ik op de foto s zie.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door Maarten »

Zou best kunnen de prijs, import, kleine navi, geen leer, geen keyless en geen hulpsystemen.

Halogeen lijkt vertekend beeld, zou best raar zijn op een R.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Meningen over deze 7R?

Bericht door ChielED35 »

Heb nog nooit halogeen gezien op een 7R, zal vast xenon zijn. Een R met wielspin duidt meestal op een gare haldex, of het heeft flink geregend...dan geloof ik het nog wel.

Er is vooral 1 simpele reden dat deze auto wat goedkoper in de markt staat...hij mist 2 deuren, dat is echt killing voor de prijs van een 7R.

Er is verder geen indicatie om aan te geven of de R getuned is. Dat moet je voelen, ervaren en dat vergelijk kun je alleen maken als je beiden gereden hebt...of je moet er een uitdraai bij krijgen...dan is het wel duidelijk.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

ChielED35 schreef: 17 sep 2019, 20:37 Heb nog nooit halogeen gezien op een 7R, zal vast xenon zijn. Een R met wielspin duidt meestal op een gare haldex, of het heeft flink geregend...dan geloof ik het nog wel.

Er is vooral 1 simpele reden dat deze auto wat goedkoper in de markt staat...hij mist 2 deuren, dat is echt killing voor de prijs van een 7R.

Er is verder geen indicatie om aan te geven of de R getuned is. Dat moet je voelen, ervaren en dat vergelijk kun je alleen maken als je beiden gereden hebt...of je moet er een uitdraai bij krijgen...dan is het wel duidelijk.
Allereerst heel erg bedankt voor de snelle reacties. Was geen heftige wheelspin maar wel een kleine ''skrt'' (droge omstandigheden). Zaten overigens ook de goedkoopste banden op.... zou mogelijk daar dus aan kunnen liggen?

3 deuren is geen ramp voor mij, voorkeur ligt bij 5, maar voor deze prijs is het nog wel te accepteren.
Verder zie ik weinig R's met een kilometerstand boven de 150.000. Ligt dit er aan dat dit model nog niet heel erg lang uit is, of is 150pk per liter dermate belastend dat dit een tol eist op de levensduur? (Om nu een nieuwe of heel erg jonggebruikte R aan te schaffen is al gauw boven de 30.000, en dat ligt boven mijn budget, laat ook weinig financiële ruimte over voor mods :-P)


Just wondering :geek:

Thanks!
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

Maarten schreef: 17 sep 2019, 20:30 Zou best kunnen de prijs, import, kleine navi, geen leer, geen keyless en geen hulpsystemen.

Halogeen lijkt vertekend beeld, zou best raar zijn op een R.
Volgensmij wordt de R standaard geleverd met Bi-Xenon, import is inderdaad een beetje jammer. Als er iets stuk gaat is het eerste waar je aan denkt dat de kilometerstand teruggedraaid is. Alle papieren zijn wel aanwezig, dus de kilometerstand is wel aan te tonen.
Kleine navi is jammer, maar maakt me niet heel veel uit. Verder vind ik stof en geen keyless eerder een voordeel. Ik ben absoluut geen fan van leder, en met de gewildheid van een R vind ik geen keyless wel een gerust gevoel geven..
Gebruikersavatar
laurensl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jul 2019, 23:35
Type auto: Golf MK7 GTI PP
Locatie: Zuid-Holland

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door laurensl »

Snip -
Laatst gewijzigd door laurensl op 03 nov 2020, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
expor
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2019, 15:20
Type auto: Golf MK7 R 2016

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door expor »

Let ook op dat 2014/15 modellen o.a. nog andere turbo versie, haldex versie en bijv. MIB1 navi hebben. De eerste 2 punten zouden al opgelost kunnen zijn als ze al kapot zijn geweest.
JM-Tuning downpipe (200 cell)
VWR600 Intake + intake pipe
CTS Turbo inlet
HF-Series Turbo outlet (incr. diameter)
HF-Series chargepipe
H&R anti-roll bar voor+achter
VAGTechniek stage 2: 420 pk / 538 Nm
Vagbremtechnic 362 mm + TTRS calipers + Tarox Strada pads
BCS Resonator delete
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door bzb »

zo laag is de prijs toch niet?
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door Maarten »

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr

Deze is 3k meer. Zou ik persoonlijk voor gaan ipv bovenstaande.
Serviced by EMServices.
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

Maarten schreef: 20 sep 2019, 14:52 https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr

Deze is 3k meer. Zou ik persoonlijk voor gaan ipv bovenstaande.
Heel mooi inderdaad, zeker met die facelift achterlichten. Vind persoonlijk 't blauw echt een eyecatcher icm die 19'' Pretoria. Ook leer en keyless heb ik liever niet dan wel. Maar inderdaad om iets te overwegen. Ik ga die ook eens bekijken, thanks!
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

expor schreef: 20 sep 2019, 08:56 Let ook op dat 2014/15 modellen o.a. nog andere turbo versie, haldex versie en bijv. MIB1 navi hebben. De eerste 2 punten zouden al opgelost kunnen zijn als ze al kapot zijn geweest.
Oei, inderdaad iets om voor uit te kijken. Valt dit onder garantie?
GOLF7RLB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2019, 17:57

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door GOLF7RLB »

laurensl schreef: 19 sep 2019, 19:08 Mooie auto, alleen zelf zou ik een R willen met 5 deurs, leder, dynaudio en disccovery pro.

BPM is wel aan de lage kant. € 2.379,-.

Eventueel bekijken waarom dat kan?

Gr.

Laurens
Ohja, dat is inderdaad erg laag. Wijst dit mogelijk op schade? 3-deurs heeft ook niet mijn voorkeur, maar de rest is precies goed. Ik heb liever een paar dingen niet, dan dat een R full options is.
HalGTI
Berichten: 106
Lid geworden op: 19 sep 2018, 17:19
Type auto: Golf mk7 gti

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door HalGTI »

Als de auto her en der wat krassen en parkeerdeukjes heeft in combinatie met het bouwjaar valt de lage bpm nog wel te verklaren.
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door wjb#222 »

bij het punt goedkoopste banden was ik al omgedraaid en naar een andere gaan kijken!
als er al op bandjes bezuinigd word dan is op het onderhoud helemaal bezuinigd!
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door Vissa »

wjb#222 schreef: 24 sep 2019, 16:47 bij het punt goedkoopste banden was ik al omgedraaid en naar een andere gaan kijken!
als er al op bandjes bezuinigd word dan is op het onderhoud helemaal bezuinigd!
Volledige onderhoudshistorie zit erbij dus dat is in te zien. Elk jaar zijn beurt en er is verder niks mis met het onderhoud.

BPM kan te verklaren zijn. Als hij net is geïmporteerd praten we over een 5 jaar oude auto. Dan is de BPM niet zo hoog meer.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Jeffrey026
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Meningen over deze 7R?

Bericht door Jeffrey026 »

en en en :P hoe staat het ermee?
Plaats reactie

Terug naar “Advertentie gevonden?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten