Hi,
De standaard blokken/remmen zijn echt niet toereikend genoeg. Zijn er adviezen welke blokken/schijven upgrade, zonder direct full big brake te gaan, wil gewoon de originele schijven en blokken vervangen, leuk zijn voor dagelijks en af en toe circuit? Daarnaast hoorde ik nog iets over air ducts. Iemand daar ervaring mee?
Thanks!
Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Temperatuur is alles op het circuit, dus verdiep je zeker in air ducting. Heel belangrijk, en met goede koeling zijn de schijven groot genoeg denk ik. Anders die van de Clubsport S, die zijn nog iets groter, en zwevend.
Ik heb op mijn Clio Carbon Lorraine RC5 blokken gehad, en nu Ferodo 1.11. De Ferodo 1.11 zijn beter, maar piepen wel.
Als laatste, verkleining van de wieldiameter is in feite hetzelfde als vergroting van de remmen. F×r=F×r
Ik heb op mijn Clio Carbon Lorraine RC5 blokken gehad, en nu Ferodo 1.11. De Ferodo 1.11 zijn beter, maar piepen wel.
Als laatste, verkleining van de wieldiameter is in feite hetzelfde als vergroting van de remmen. F×r=F×r
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Wil nog even toevoegen, mijn Clio is puur voor het circuit, maar een goede tussenweg vinden tussen een circuit auto en een dagelijkse auto is eigenlijk niet te doen, en dat begint al bij zoiets ogenschijnlijks simpel als de remmen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Ik rij nu op 19". Een setje 18" voor het circuit zou dus beter zijn zeg je? Ik ga mij verdiepen in air ducting. Op Spa nergens last van, maar middagje Assen is gewoon setje schijven en blokken op.scully schreef: ↑16 jan 2020, 23:30 Temperatuur is alles op het circuit, dus verdiep je zeker in air ducting. Heel belangrijk, en met goede koeling zijn de schijven groot genoeg denk ik. Anders die van de Clubsport S, die zijn nog iets groter, en zwevend.
Ik heb op mijn Clio Carbon Lorraine RC5 blokken gehad, en nu Ferodo 1.11. De Ferodo 1.11 zijn beter, maar piepen wel.
Als laatste, verkleining van de wieldiameter is in feite hetzelfde als vergroting van de remmen. F×r=F×r
Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Vergroting van de remmen in een bestaand wiel is in feite hetzelfde als je wielen verkleinen in een bestaande rem. Kanttekening is wel dat een groter wiel meer contact heeft met het asfalt vanwege de grotere radius, en een kleiner wiel dus sneller zal blokkeren.
De rechte stukken op Spa zijn natuurlijk veel langer dan op Assen, dus de remmen hebben meer tijd om te koelen.
Als je je auto dagelijks bruikbaar wil houden heb je hier niet zo veel aan, maar gewicht is natuurlijk ook een grote factor in de belasting op je remmen.
De rechte stukken op Spa zijn natuurlijk veel langer dan op Assen, dus de remmen hebben meer tijd om te koelen.
Als je je auto dagelijks bruikbaar wil houden heb je hier niet zo veel aan, maar gewicht is natuurlijk ook een grote factor in de belasting op je remmen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?
Heb iig de airducts vast besteld. Heel benieuwd wat voor impact die gaan hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast