Pagina 1 van 7

De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 15 mei 2011, 14:51
door Wilcoos
Couple points:

Everything you see below is a fairly conservative setup... But with that said, if you have four people and luggage in the car, don't come crying back to here when it rubs.

The tire sizes I have highlighted in yellow are fitments that will rub more often, mainly because there is no such thing as a 205/35R19 tire, which is what would be ideal.

If your offset isn't listed (34 or less) it's because it's not recommended (it was a stretch to even do 35 - 39), not because it won't "work". I haven't included any staggered setups for the same reason... Plus there are just too many variables.
Afbeelding

(Gebaseerd op MK5)

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 28 jun 2011, 11:38
door Timvgti
Erg handig deze tabel!
Zijn alle gegevens precies gebaseerd op 'net niet aanlopen' of zit hier nog een flinke marge in?
En wordt hier enkel gekeken naar de voor- of de achterwielen?

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 28 jun 2011, 20:34
door Spuugemmer
If it ain't rubbin it ain't dubbin!

Net niet aanlopen. Boven deze tabel hoort nog een verklaring voor de gele waardes.... Daar was iets mee......

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 29 jun 2011, 12:11
door Timvgti
Voorwielen dus enkel?
Benieuwd naar de gele waardes. Was dat niet met fender-mod?

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 29 jun 2011, 12:58
door Wilcoos
Hier de bijbehorende gegevens:
Couple points:

Everything you see below is a fairly conservative setup... But with that said, if you have four people and luggage in the car, don't come crying back to here when it rubs.

The tire sizes I have highlighted in yellow are fitments that will rub more often, mainly because there is no such thing as a 205/35R19 tire, which is what would be ideal.

If your offset isn't listed (34 or less) it's because it's not recommended (it was a stretch to even do 35 - 39), not because it won't "work". I haven't included any staggered setups for the same reason... Plus there are just too many variables.

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 05 aug 2011, 10:02
door Jef88
Chris@XT Motorsport schreef:If it ain't rubbin it ain't dubbin!
Geniaal!!! Die houden we erin! :mrgreen: :geek: :ugeek:

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 19 feb 2012, 18:51
door BASK04
19 x 8J et45
Zijn daarbij spacers gewenst,
Als je minimaal gelijk met je kasten wel komen

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 05 mar 2012, 19:44
door bcgti
et35 voor 8j achter 9j 18 inch op een golf 5 gti zonder verlaging,gaat dit passen?

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 05 mar 2012, 20:51
door Hoppers
BASK04 schreef:19 x 8J et45
Zijn daarbij spacers gewenst,
Als je minimaal gelijk met je kasten wel komen
8,5 ET45 is zo goed als gelijk met de wielkasten. Een 6mm spacer zou je dus gelijk krijgen. Alleen wel aan te raden om een 215/35/19 bandje te nemen om aanlopen te voorkomen als je verlaagd bent. Daar komt nog bij dat hoe lager je gaat hoe meer natuurlijke camber je hebt. Bij extreme verlaging zoals bij airride is een 8,5 ET35 dus gelijk aan de kasten.

Gr Dennis

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 05 mar 2012, 20:56
door Hoppers
bcgti schreef:et35 voor 8j achter 9j 18 inch op een golf 5 gti zonder verlaging,gaat dit passen?
Een 8 ET39 is gelijk aan de wielkasten. ET35 komt er dus 4mm buiten. De 9 nog eens 12mm verder. Het kan wel, met een 205/40/18 op de 8 en 215/40/18 op de 9 met behoorlijk wat negatieve camber.

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 17 apr 2012, 21:41
door iroc-dennis
kunnen we niet een topic maken van de leden hier van hun auto met de foto's en info van hun velgen/verlaging/ET waarde/type en maat band.

zodat andere leden en niet leden wat vergelijking materiaal hebben zodat er niet stede over gevraagd hoef te worden met een nieuw topic.

dan graag zonder al te veel discussies tussen door.

Wie start hem op?? ( ik heb namelijk nog niet echt interessante info betreft wat ik omschrijf maar ben zelf wel heel leergierig )

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 18 apr 2012, 19:15
door iroc-dennis
????????? ideetje ????????

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 19 apr 2012, 09:47
door BASK04
Sinds paar weken kw v1 met 8 x 19 et 45.
Geen spacers en het spatscherm rechtsvoor is al geraakt.
Verf eraf , auto niet laag.
Vanaf grond gemeten naar onderkant spatbord precies 65 cm

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 19 apr 2012, 10:45
door JonasV
Dat klinkt wel heftig... Zuur om te horen.
Foto's?

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 13 mei 2012, 12:05
door KimGTI
Hallo,
Volg hier al een hele tijd mee..
Moet mij dringend eens voorstellen in het juiste topic.
Maar heb een vraagje voor de kenners.Weet een leuk setje BBS CH te koop staan.
Vooraan 18*8 ET45.Achteraan 18*9 ET45.
Zou dit passen achteraan?Is verlaagd me eibach sportline.
Wagen is golf 5 GTI..
Thanks

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 13 mei 2012, 12:12
door Hoppers
KimGTI schreef:Hallo,
Volg hier al een hele tijd mee..
Moet mij dringend eens voorstellen in het juiste topic.
Maar heb een vraagje voor de kenners.Weet een leuk setje BBS CH te koop staan.
Vooraan 18*8 ET45.Achteraan 18*9 ET45.
Zou dit passen achteraan?Is verlaagd me eibach sportline.
Wagen is golf 5 GTI..
Thanks
Past. Met een 215/40 bandje of een 225/40 met wat negatieve camber. Zal er mooi uitzien.

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 13 mei 2012, 12:29
door KimGTI
Dank je voor de snelle reactie.. :)
Zal dus niet aanlopen ofzo achteraan?Zit veelal wel met een volle wagen.Wil dus zeker niet dat het aanloopt.
Dacht zelf dat 9*18 te breed zou zijn.De camber moet dus ook aangepast worden?Daarom ook dat ik het aan de kenners vraag.. ;)

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 13 mei 2012, 16:01
door Hoppers
Een 8,5 et42 is gelijk met de wielkasten aan de achterkant. Jij zal dus zonder negatieve camber 3mm buiten je wielkast uitsteken. Het zal er een beetje om hangen hoe veel camber je nodig hebt. Als je het al nodig hebt, zal het niet schokkend veel zijn en zul je hier niks van merken mbt bandenslijtage.

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 01 jun 2012, 17:14
door CWGOLFVI
is de verlaging in de tabel gebaseerd op de gti die standaard al verlaagd is?
of op het standaard onderstel van een mkvi?
want maakt wel een verschil dan...

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 05 jul 2012, 21:30
door RonnyR20
Ik had even een vraagje:

Ben namelijk op zoek naar 1 nieuwe band dit omdat ik er een had lek gereden, na enig spuur werk online ben ik de band die ik had, tegen gekomen.
Ik weet alleen niet waar bepaalde afkortingen voor staan wellicht dat iemand hier daar het antwoord op heeft.

P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (K1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (RO1 KA)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (MC1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (L)

Het gaat om het geen wat tussen (....) staat.

Alvast bedankt

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 06 jul 2012, 20:29
door RonnyR20
RonnyR20 schreef:Ik had even een vraagje:

Ben namelijk op zoek naar 1 nieuwe band dit omdat ik er een had lek gereden, na enig spuur werk online ben ik de band die ik had, tegen gekomen.
Ik weet alleen niet waar bepaalde afkortingen voor staan wellicht dat iemand hier daar het antwoord op heeft.

P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (K1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (RO1 KA)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (MC1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (L)

Het gaat om het geen wat tussen (....) staat.

Alvast bedankt

Niemand ??? :shock:

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 06 jul 2012, 21:04
door MkVI Nmgn
Die laatste dingen maken volgens mij geen bal uit wat tussen de haakjes staat

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 06 jul 2012, 21:12
door wehoo
RonnyR20 schreef:Ik had even een vraagje:

Ben namelijk op zoek naar 1 nieuwe band dit omdat ik er een had lek gereden, na enig spuur werk online ben ik de band die ik had, tegen gekomen.
Ik weet alleen niet waar bepaalde afkortingen voor staan wellicht dat iemand hier daar het antwoord op heeft.

P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (K1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (RO1 KA)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (MC1)
P ZERO 235/35 ZR19 91Y XL (L)

Het gaat om het geen wat tussen (....) staat.

Alvast bedankt
Kom het volgende van Pirelli tegen, helaas niet al je codes:

(MC) oder (MC1) = Reifen optimiert für McLaren Automobile.
MC oder MC1 unbedingt je Spezifikation achweise gleich fahren.

(f) oder (F) = Interne Produktionscodes.
Reifen sollten achsweise gleich gefahren werden. (f) oder (F) können je nach Reifen unterschiedliche Bedeutung haben.

(aof) oder (AOF) = Aromatic Oil FREE
Aromatische Öle mit hohem Gehalt an polyzyklischen Kohlenwasserstoffen (PAK) sind nach EU-Gesetz verboten, obwohl sie weder aus dem Reifen noch aus dem Reifenabrieb durch natürliche Lösungsmittel (Regenwasser) freigesetzt werden können. Aromatische Öle werden bei der Reifenherstellung als Schlüsselkomponenten für die Mischungstechnik eingesetzt, um bestimmte sicherheitsrelevante Reifeneigenschaften zu bewirken.

(B), (B1) oder (BC) = optimiert für Bentley Automobile.
(BC) BENTLEY COMFORT VERSION.

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 07 jul 2012, 19:05
door RonnyR20
Bedankt ;)

Re: De banden, velgen en verlaging guide

Geplaatst: 14 jul 2012, 19:18
door rabies
Door aanloop schade (net als bas) rij ik nu rond met standaardwaardes (18x8 ET50) en wordt me spatbord achter over 2 weken gespoten. KW V1 verlaagd, niet heel extreem, hiervoor reed ik met ET42 18inch 8J. Toch is dit te netjes en overweeg ik iets zoals 8,5J ET45 18 inch. Iemand met deze waardes hier? Ik gooi er dan de juiste band op uit de grafiek maar wil niet aanlopen, ook niet in scherpe bochten, dus rij je rond met die waardes maar zijn er zit er een maar aan vast, laat het dan ook weten.