Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Ron1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2020, 12:00
Type auto: Nog geen

Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Ron1 »

Iemand info toevallig over deze Golf 6 GTI met hoge km stand?

http://link.marktplaats.nl/m1541574775? ... nt=app_ios
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Mark_GTI »

Nee, ik ken de GTI niet. Maar ik zou wel twee keer nadenken voor ik een GTI met een dergelijke kilometerstand en bouwjaar zou kopen.
Mijn advies, spaar even een paar duizend euro door en koop een nieuwer exemplaar met minder kilometers. Dat is een betere optie.
Goedkoop is heel vaak duurkoop. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven, het is dan vaak beter om iets langer door te sparen, al begrijp ik dat het geld 'brand' in de portemonnee omdat je graag een GTI wilt ;)
Ron1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2020, 12:00
Type auto: Nog geen

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Ron1 »

Bedankt voor reactie maar dat geld is niet gelijk een probleem hoor. Wel bepaald budget natuurlijk en wat ik wil uitgeven 😀 Heb goede ervaringen met auto met hoge km standen. Oa met Focus 2.5 ST boven 3 ton, als is dit wel ern Volvo motor natuurlijk. Deze GTI te hoog voor ern TFSI begrijp ik? 😄

We willen natuurlijk een bepaald bedrag uitgeven maar vaak zit je dan wel rond de 180.000 km en dan komt er vaak juist bergen onderhoud aan ( koppeling, turbo, remmen, motor zelf oa dis. ketting enz ) die bij 250.000 zo’n beetje klaar zijn in veel gevallen? Echter heb ik geen ervaring net de MK6 GTI.
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Reflexzilver »

Kijken naar wat voor onderhoud de GTI heeft gehad nog belangrijker dan een km stand vind ik. Vorige eigenaar heeft m vanaf 2012 in bezit vind ik positief. Maar beter om na te gaan wat aantoonbare onderhoud is geweest.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Mark_GTI »

Als tip kan ik nog wel meegeven, check het chassisnummer bij de dealer. Heb je alle info van de auto 👍
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door StarSqream »

Onderhoudshistorie is altijd het belangrijkste. De rest is extra info. Je kan een Golfje kopen met 50k op teller maar afgetrapt en eentje met 300k die altijd preventief en op tijd onderhouden is. Ik kies liever voor de 300k auto.

Kentekencheck doen sowieso, dan zie je aantal eigenaren en hoe lang elk eigenaar de auto in bezit had. Zie je om de paar maanden een nieuwe eigenaar dan weet je dat er iets met de auto is en ze het steeds doorverkopen.
Ron1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2020, 12:00
Type auto: Nog geen

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Ron1 »

Dat is ook mijn gedachte. Uiteraard kun je meer onderhoud verwachten bij een hoge km stand en ook zeker meer kans dat er iets stuk gaat maar idd liever een hoge km stand en onderhouden volgens schema dan een verwaarloosde 100.000 km auto.

Verder moet he beetje mzzl hebben dat ze goed met de auto omgegaan zijn. Dat blijft een gok
Ron1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2020, 12:00
Type auto: Nog geen

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Ron1 »

Ken alleen het TFSI blok niet zo goed, alleen van de slechte verhalen. En als je links en rechts over het internet leest denk je bijna dat deze golf al of een nieuw blok heeft of een revisie en/of in ieder geval een kettingrevisie heeft gehad bij 280.000.

Is het olieverbruik echt een issue bij hogere km standen?of is dit ook niet perse het geval?

Weet trouwens bv dat de Focus 2.5 later blokken met gemak de 4 ton halen. Beetje olieverbruik maar niet noemenswaardig dan.
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door ED32JJ »

Het olieverbruik vindt ook plaats bij lage km standen. Hier is genoeg over te vinden. Is gewoon een fabricage fout geweest geloof ik bij de vag groep.. vooral de 1.8 tfsi motoren dacht ik van Audi..?? En tja rijd je in je gti een keer 10 12 duizend per jaar is een beetje olie geen issue.. bij 30 40 k per jaar is het wel wat lastig elke week bijvullen.



Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
Ron1
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2020, 12:00
Type auto: Nog geen

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door Ron1 »

Tot 0 km nagegaan bij garages en de auto heeft geen geregistreerde ketting revisie en / of motor wissel gehad bij 280.000? Dat kan bijna niet zou je zeggen.

Vorige eigenaar was een GTI liefhebber volgens laatste garage maar schijnbaar niet lid van het forum hier. Kan niks terug vinden
ED32JJ
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 jan 2020, 00:50
Type auto: GOLF MK6 ED35

Re: Kent iemand deze Golf 6 GTI

Bericht door ED32JJ »

Next zou ik zeggen.. er is genoeg met een beetje geduld

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Golf GTI ED 35.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten