Behoorlijk vochtprobleem HELP

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Kat2013
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2021, 10:46
Type auto: Golf MK4 GTI

Behoorlijk vochtprobleem HELP

Bericht door Kat2013 »

Hallo allemaal, eerst even voorstellen; ik ben Katja en sinds 2013 eigenaar van een Golf IV GTI 1.8 T uit 1999.
Superfijne wagen, staat safe op 197 pk en ik hoop er nog een hele tijd mee te kunnen blijven rijden.
Nu het volgende probleem; deze winter in ene enorme last van vocht in de auto.
De ramen beslaan, leren interieur beschimmelt, vloerbekleding aan bestuurderskant voor en achter is zeiknat, gister de matten er uit gehaald en daar droop het water gewoon uit.

Al nagelopen:
- Paravan is schoon
- 2 gleuven aan zijkanten onder paravan zijn open, je ziet de straat, water loopt gewoon weg
- Interieurfilter is schoon en droog
- Schuif/kanteldak open gehad, met gieter water in gegoten, wordt gewoon afgevoerd
- Raamrubbers losgehaald bij portieren, water ingegoten, loopt netjes op straat
- Dop in kuip reservewiel ontbreekt, heb begrepen dat dat niet de doorweekte bodem kan veroorzaken

Kortom; ik weet het niet meer!
Waarschijnlijk is dit probleem vaker besproken ( sorry dan daarvoor ) maar mijn opties beginnen een beetje op te raken... ik hoop dat jullie nog tips voor me hebben.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Behoorlijk vochtprobleem HELP

Bericht door ChielED35 »

Heb je ook je hemel losgehaald om te checken of de afwatering van je dak ook de goede kant opgaat? Kan zijn dat daar een slangetje van afwatering los is geschoten en het daardoor via de verkeerde route wegloopt. Daar zou ik het als eerste zoeken
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Kat2013
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2021, 10:46
Type auto: Golf MK4 GTI

Re: Behoorlijk vochtprobleem HELP

Bericht door Kat2013 »

Dan gaan we daar morgen ook naar kijken, dank je wel!
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Behoorlijk vochtprobleem HELP

Bericht door MatthijsGTI »

Denk haast dat je je probleem daar wel vind!

Heb ik zelf destijds ook gehad, was aan een kant de slang van de afwatering van het dakraam los/kapot.

Heb toen beide zijden vervangen door aan de slang een stuk tuinslang vast te tapen en deze zo door de stijl te trekken. Eenmaal erdoor op lengte gemaakt en gemonteerd en nooit weer vochtproblemen gehad.

Succes met het oplossen ervan👍🏼

Groeten,

Matthijs
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten