VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
- Type auto: Golf MK7 facelift
VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Beste leden,
Onlangs is de koppeling van mijn Golf 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK al bij de +- 53000 km (gelukkig onder fabrieksgarantie ) vervangen naar aanleiding van gehaper bij het wegrijden. Dit wil ik voorkomen in de toekomst. Nu heb ik recent contact gehad met een expert op dit gebied, en die adviseert mij om de DSG te laten tunen. Volgens hem hadden de auto's fabrieks af al zo moeten zijn. Hij vertelde dat alleen het tunen van de DSG €425 zal gaan kosten. Indien ik ook meteen de motor laat chiptunen, zal dit me maar €300 kosten. Ik ga dan van 125pk naar 170pk en van 200/220 Nm koppel naar 300Nm koppel.
Nu ben ik wat het DSG tunen wel enthousiast, maar wat het chiptunen betreft wat minder, aangezien ik bang ben dat dit op termijn voor andere problemen zal gaan zorgen. Heeft iemand ervaringen met het chiptunen van deze type auto en/of eventueel een goed advies? Daarnaast vroeg ik me af, of je na de chiptuning altijd euro 98 moet tanken, of hoeft dat niet per se.
Hoor het graag!
Onlangs is de koppeling van mijn Golf 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK al bij de +- 53000 km (gelukkig onder fabrieksgarantie ) vervangen naar aanleiding van gehaper bij het wegrijden. Dit wil ik voorkomen in de toekomst. Nu heb ik recent contact gehad met een expert op dit gebied, en die adviseert mij om de DSG te laten tunen. Volgens hem hadden de auto's fabrieks af al zo moeten zijn. Hij vertelde dat alleen het tunen van de DSG €425 zal gaan kosten. Indien ik ook meteen de motor laat chiptunen, zal dit me maar €300 kosten. Ik ga dan van 125pk naar 170pk en van 200/220 Nm koppel naar 300Nm koppel.
Nu ben ik wat het DSG tunen wel enthousiast, maar wat het chiptunen betreft wat minder, aangezien ik bang ben dat dit op termijn voor andere problemen zal gaan zorgen. Heeft iemand ervaringen met het chiptunen van deze type auto en/of eventueel een goed advies? Daarnaast vroeg ik me af, of je na de chiptuning altijd euro 98 moet tanken, of hoeft dat niet per se.
Hoor het graag!
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.
98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
- Type auto: Golf MK7 facelift
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Bedankt voor je reactie!PassatB8TDI schreef: ↑01 apr 2021, 14:33 DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.
98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
Het liefste wil ik ervaren hoe het rijdt, dus hoe de exacte rijbeleving is tussen exact mijn auto niet getuned en exact mijn auto wel getuned. Dit zal in de praktijk waarschijnlijk wel lastig worden, omdat ik nu maar eens iemand moet zien te vinden met exact mijn auto die de dsg tuning + chiptuning erop heeft zitten.
Verder zie ik dat je bij Chiptuning Ede 14 dagen tevredenheidsgarantie hebt. Mocht het tunen je niet bevallen, krijg je je geld terug. What's your opinion about this?
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Opinion is niemand krijgt er spijt van. Daarom bieden ze dat dus aan. Ken Chiptuning Ede niet maar lijkt me zo'n standaard tuner die een standaard file flashen op je auto (zonder rollerbank test).Daniël1998 schreef: ↑03 apr 2021, 13:49Bedankt voor je reactie!PassatB8TDI schreef: ↑01 apr 2021, 14:33 DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.
98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
Het liefste wil ik ervaren hoe het rijdt, dus hoe de exacte rijbeleving is tussen exact mijn auto niet getuned en exact mijn auto wel getuned. Dit zal in de praktijk waarschijnlijk wel lastig worden, omdat ik nu maar eens iemand moet zien te vinden met exact mijn auto die de dsg tuning + chiptuning erop heeft zitten.
Verder zie ik dat je bij Chiptuning Ede 14 dagen tevredenheidsgarantie hebt. Mocht het tunen je niet bevallen, krijg je je geld terug. What's your opinion about this?
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Dezelfde auto vinden met tuning erop gaat lastig worden, tenzij er toevallig iemand zo'n auto heeft.
Verder sluit ik me helemaal aan bij StarSqream. Ga naar de bekendere VAG tuners wil je er zeker van zijn dat het goed gedaan wordt.
Verder sluit ik me helemaal aan bij StarSqream. Ga naar de bekendere VAG tuners wil je er zeker van zijn dat het goed gedaan wordt.
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
125 naar 170pk is wel een forse stap en als je rijstijl ernaar is merk je het wel aan je remmen die sneller gaan.
dat merk je natuurlijk niet in de 14 dagen waarin je je tuning mag uitproberen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
dat merk je natuurlijk niet in de 14 dagen waarin je je tuning mag uitproberen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
- JeroenGTIed35
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Bij een tuning is 98 een must. Zeker als je voor een tuner gaat die alle merken auto’s denkt te kunnen chippen.
Hoe hoger het octaan des te minder de motor kan gaan pingelen. En dat de ontsteking eerder gezet kan worden.
Mijn ervaring ga naar een goeie tuner welke gespecialiseerd is in Vag.
Daar hebben we er in Nederland wel een paar van.
Denk aan JD, VAG techniek, hartog etc,
Vaak kunnen deze tuners je auto ook op 95 octaan afstellen.
Wel heb je dan minder vermogen, maar ja de 98 kost hier in Nederland ook wat! Absurd in mijn ogen.
Ik heb een 1.4tsi gehad met compressor en turbo (golf V gt) deze had standaard 170pk deze ging toen naar 225pk en 350Nm. Nooit geen issues mee gehad.
Succes met je keuze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe hoger het octaan des te minder de motor kan gaan pingelen. En dat de ontsteking eerder gezet kan worden.
Mijn ervaring ga naar een goeie tuner welke gespecialiseerd is in Vag.
Daar hebben we er in Nederland wel een paar van.
Denk aan JD, VAG techniek, hartog etc,
Vaak kunnen deze tuners je auto ook op 95 octaan afstellen.
Wel heb je dan minder vermogen, maar ja de 98 kost hier in Nederland ook wat! Absurd in mijn ogen.
Ik heb een 1.4tsi gehad met compressor en turbo (golf V gt) deze had standaard 170pk deze ging toen naar 225pk en 350Nm. Nooit geen issues mee gehad.
Succes met je keuze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Welke issues had je met je tuning?JeroenGTIed35 schreef: ↑05 apr 2021, 16:32 Bij een tuning is 98 een must. Zeker als je voor een tuner gaat die alle merken auto’s denkt te kunnen chippen.
Hoe hoger het octaan des te minder de motor kan gaan pingelen. En dat de ontsteking eerder gezet kan worden.
Mijn ervaring ga naar een goeie tuner welke gespecialiseerd is in Vag.
Daar hebben we er in Nederland wel een paar van.
Denk aan JD, VAG techniek, hartog etc,
Vaak kunnen deze tuners je auto ook op 95 octaan afstellen.
Wel heb je dan minder vermogen, maar ja de 98 kost hier in Nederland ook wat! Absurd in mijn ogen.
Ik heb een 1.4tsi gehad met compressor en turbo (golf V gt) deze had standaard 170pk deze ging toen naar 225pk en 350Nm. Nooit geen issues mee gehad.
Succes met je keuze.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En indd. Euro98 prijzen slaan nergens op. Voor je het weet zitten we op €2.00 per liter.
- JeroenGTIed35
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Geen! Maar ik had dan ook voor een van de genoemde tuners gekozen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
nooit geen issues betekent feitelijk altijd issues...JeroenGTIed35 schreef:Geen! Maar ik had dan ook voor een van de genoemde tuners gekozen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sorry moest even 🥸
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Maandje verder... Heb je 'm ondertussen al laten tunen?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
- Type auto: Golf MK7 facelift
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Nee nog niet, wil graag bij iemand in de auto rijden die het heeft laten doen om te ervaren hoe het is.
- JeroenGTIed35
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Gewoon laten doen! Krijg je geen spijt vanDaniël1998 schreef:Nee nog niet, wil graag bij iemand in de auto rijden die het heeft laten doen om te ervaren hoe het is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Heb je hem toevallig al laten tunen, heb namelijk zelf ook een golf 7.5 1.4 tsi en zit ook te twijfelen om hem te laten tunen. Dus ben wel benieuwd.
M.v.g. Tom
M.v.g. Tom
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Wat zet je aan het twijfelen? De auto gaat er fijner/beter door rijden. Wel de DSG laten meetunen, zal op langer termijn lonen.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
- Type auto: Golf ED30
Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?
Weet zeker als je je motor en dsg hebt laten optimaliseren je denkt “Dit had ik veel eerder moeten doen”
Alleen je dsg doet het daarna al hoe het af fabriek had moeten zijn, pak daarbij je motor die voelbaar gretig en vloeiender reageert en door z’n toeren gaat. Gewoon doen!
Alleen je dsg doet het daarna al hoe het af fabriek had moeten zijn, pak daarbij je motor die voelbaar gretig en vloeiender reageert en door z’n toeren gaat. Gewoon doen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 6 gasten