Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

Famous1303 schreef: 17 mei 2021, 00:00 :cry: :P
PassatB8TDI schreef: 16 mei 2021, 23:56
Famous1303 schreef: 16 mei 2021, 23:29 Uhm, nee.
Zelf ervaring met 43pk verschil op de bank :) 346 en 389, zelfde setup en zelfde benzine (octaan 102).
Op dezelfde bank en andere tuner? In dezelfde versnelling gemeten enz. ? 43pk is wel een heel groot verschil... Daar klopt iets niet aan.

Een maat van me had destijds zijn stage 3 getunede 1.8 TSI na een jaar laten meten door een andere tuner met dezelfde bank. Daar kwam vrijwel dezelfde resultaat uit, het verschil was 3pk ofzo.
Jup, verhaal eerder gepost. De “grotere” waarde kwam van een non vag tuner maar de bekendere keek direct onder de kap en kon er meer uit halen.
Kan wel erbij zeggen dat waar ik de mindere had gemeten, andere auto’s met dezelfde waardes (op die bank, door hen getuned) goed vanaf reed.

Ga er verder niet op in, maar raar was het ;)
Zo,n verschil is best groot idd en zonde dat ze het dan niet gelijk goed doen. Ik denk dat dat bij mij het ook wel het geval kan zijn. De VWR600 en de grote inlaat elbow moeten op z,n minst toch wel iets doen!..
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

PassatB8TDI schreef: 16 mei 2021, 23:17
Bosi010 schreef: 16 mei 2021, 22:57 Dat is de enige manier om er achter te komen idd. Kan het wss ook zo zijn dat een intake meer effect heeft bij een stage 2 tuning?
De tuner hoort uiteraard rekening te houden met aanpassingen, bijv. hetgeen wat jij hebt. Alleen als ie tuningfiles inkoopt, dan weet ie niet hoe dat moet.

Weet je in welke versnelling ze de meting hebben gedaan?
Famous1303 schreef: 16 mei 2021, 22:32
Kan een zelfde merk bank zijn maar ik garandeer je (althans 99%) dat er een ander resultaat uitkomt.

Het merkwaardige vind ik eerder dat die zo weinig scoort ondanks 98 en een intake. De uiteindelijke waarde vind ik minder spannend.
Klopt. Alleen het resultaat zal niet ineens 15 pk minder of meer zijn. Het zal meer een verschil van 5pk ofzo zijn.
Ik ben zelf ook een groentje in toenen, maar in welke versnelling hebben ze mij niet verteld.
Nu meer mensen op het forum ,t toch wel raar vinden dat de intake niks heeft gedaan, ga ik gewoon de eigenaar even contacten. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. Ik hou jullie op de hoogte!
RICK_GTI @ Instagram
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door John »

Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door PassatB8TDI »

John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Je zou de MQB intake mod kunnen uitvoeren en eventueel een GTE kapje (18 euro) kunnen plaatsen. Dan heb je bijna hetzelfde effect als een R600 luchtfilter, aldus een onderzoek op een Amerikaanse forum.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Meedenken wordt gewaardeerd John!
Ik heb inderdaad nog de orginele. Heb mijzelf voor de tune verdiept in dit soort mods, alleen gelezen dat het voornamelijk geldklopperij is, en de standaard prima uit de weg kan.. hetzelfde gold voor een blow off valve en turbo muffler delete. Mensen hebben het getest en het doet vrijwel niets.
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

PassatB8TDI schreef: 18 mei 2021, 00:19
John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Je zou de MQB intake mod kunnen uitvoeren en eventueel een GTE kapje (18 euro) kunnen plaatsen. Dan heb je bijna hetzelfde effect als een R600 luchtfilter, aldus een onderzoek op een Amerikaanse forum.
Dan pak je meer lucht inderdaad, goedkope oplossing. Niet verkeerd! Vanavond ga ik mijn intake nog even opnieuw monteren, want volgens mij is deze er vorige week eraf geweest bij de walnut blast. Misschien dat daar het verschil aan ligt.
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

Ik heb trouwens contact gehad met de tuner en die zegt dat ze rekening hebben gehouden met de VWR600 en dat het resultaat ,t werkelijk vermogen is. De temperaturen waren de omgevings temps, dus wss was de inlaat temp op her moment van tunen nog hoger. Als laatste geeft hij aan dat ze er altijd nog wel wat bij kunnen schroeven, alleen moet het wel heel blijven zegt hij.

Vanavond even controlen of de intake goed is gemonteerd en of er bijv. geen valse lucht ergens is, en dan ga ik maar een keer terug naar de tuner denk ik. Ben benieuwd wat ze er dan nog bij kunnen schroeven!
RICK_GTI @ Instagram
nickk
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2021, 11:10
Type auto: Golf MK7 R

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door nickk »

Als de auto technisch goed is en hij rijdt goed. Wat maakt die 10pk dan uit? Ik kan me niet voorstellen dat wij die 10pk gaan merken met rijden. Lijnen van de tune zien er verder wel netjes uit.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door PassatB8TDI »

nickk schreef: 18 mei 2021, 13:49 Als de auto technisch goed is en hij rijdt goed. Wat maakt die 10pk dan uit? Ik kan me niet voorstellen dat wij die 10pk gaan merken met rijden. Lijnen van de tune zien er verder wel netjes uit.
Een bekende van hem met dezelfde auto en zonder de intake aanpassingen deed meer vermogen (320pk) bij dezelfde tuner/bank. Dan klopt er iets niet. Wij zeggen ook niet dat het direct door de tuner ofzo komt. Origineel deed ie namelijk ook minder, en dat komt niet vaak voor, vooral niet na een walnut blasting.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

PassatB8TDI schreef: 18 mei 2021, 17:54
nickk schreef: 18 mei 2021, 13:49 Als de auto technisch goed is en hij rijdt goed. Wat maakt die 10pk dan uit? Ik kan me niet voorstellen dat wij die 10pk gaan merken met rijden. Lijnen van de tune zien er verder wel netjes uit.
Een bekende van hem met dezelfde auto en zonder de intake aanpassingen deed meer vermogen (320pk) bij dezelfde tuner/bank. Dan klopt er iets niet. Wij zeggen ook niet dat het direct door de tuner ofzo komt. Origineel deed ie namelijk ook minder, en dat komt niet vaak voor, vooral niet na een walnut blasting.
-5 Pk en -20 Nm voor de stage 1+ run. En met de intake komt er normaal zo,n 10 Pk bij. Dus dat betekent 15 Pk wat ik mis en wat je inderdaad niet gaat merken als gebruiker. Maar jammer is het wel.. en waar het aan ligt is de grote vraag.

Wat nog zou kunnen is dat de inlaat temp te hoog was en dat er motorisch niks mis is. De omgevings temperatuur was namelijk al 25 graden bij run 2 (stage 1) en 23,2 bij de stock run. Dat betekent dat de inlaat een stuk warmer moet zijn geweest en warme lucht is niet bevordelijk voor de performance.
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

PassatB8TDI schreef: 18 mei 2021, 17:54
nickk schreef: 18 mei 2021, 13:49 Als de auto technisch goed is en hij rijdt goed. Wat maakt die 10pk dan uit? Ik kan me niet voorstellen dat wij die 10pk gaan merken met rijden. Lijnen van de tune zien er verder wel netjes uit.
Een bekende van hem met dezelfde auto en zonder de intake aanpassingen deed meer vermogen (320pk) bij dezelfde tuner/bank. Dan klopt er iets niet. Wij zeggen ook niet dat het direct door de tuner ofzo komt. Origineel deed ie namelijk ook minder, en dat komt niet vaak voor, vooral niet na een walnut blasting.
-5 Pk en -20 Nm voor de stage 1+ run. En met de intake komt er normaal zo,n 10 Pk bij. Dus dat betekent 15 Pk wat ik mis en wat je inderdaad niet gaat merken als gebruiker. Maar jammer is het wel.. en waar het aan ligt is de grote vraag.

Wat nog zou kunnen is dat de inlaat temp te hoog was en dat er motorisch niks mis is. De omgevings temperatuur was namelijk al 25 graden bij run 2 (stage 1) en 23,2 bij de stock run. Dat betekent dat de inlaat een stuk warmer moet zijn geweest en warme lucht is niet bevordelijk voor de performance. Ik had ook al een end gereden, de motor gloeide en het was warm weer. In de winter is het eigenlijk veel beter om te dyno-en :-)
RICK_GTI @ Instagram
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door StarSqream »

PassatB8TDI schreef: 18 mei 2021, 00:19
John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Je zou de MQB intake mod kunnen uitvoeren en eventueel een GTE kapje (18 euro) kunnen plaatsen. Dan heb je bijna hetzelfde effect als een R600 luchtfilter, aldus een onderzoek op een Amerikaanse forum.
Heb ik ook gedaan indd. Een paar gaten frezen en klaar. Heb ook de snow grate/guard weggehaald bij de filter. Je hoort iets meer turbo geluid dus het doet wel iets.
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door John »

Bosi010 schreef: 18 mei 2021, 07:35
John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Meedenken wordt gewaardeerd John!
Ik heb inderdaad nog de orginele. Heb mijzelf voor de tune verdiept in dit soort mods, alleen gelezen dat het voornamelijk geldklopperij is, en de standaard prima uit de weg kan.. hetzelfde gold voor een blow off valve en turbo muffler delete. Mensen hebben het getest en het doet vrijwel niets.
De standaard doet het op zich prima maar het veertje word op den duur slap wat ik bij mij heb gemerkt.
Bij de GFB-DV+ zit een sterkere veer en zoals ik al aangaf merk ik dat de dsg feller/sneller overschakelt wat je met name merkt als je normaal rijd.
Dus dat is mijn eigen ervaring.
Tevens lekt deze ook niet en dan heb ik het over de lucht.
Ik vind dit geen geldklopperij.
Ik ben het wel met je eens over die turbo muffler delete. Dat doet helemaal niks en kost veel geld dus ja dat is echt geldklopperij.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door John »

PassatB8TDI schreef: 18 mei 2021, 00:19
John schreef: 17 mei 2021, 18:57 Mijn Golf 7 GTI (Performance) is niet gechipt maar ik heb bijvoorbeeld wel een k&n inlegfilter en een grotere turbo inlaatpijp.
Ik heb hem niet op de rollenbank gehad of iets maar ik merk wel dat de auto beter oppakt.
Wat ik trouwens ook heb is een gfb dv+ dumpvalve.
Daarvan merkte ik dat de dsg sneller reageert met schakelen ten op zichte van de standaard dumpvalve.

Maar nu ik het over die dumpvalve heb.
Heb jij die originele er nog op zitten?
Het kan zijn dat deze niet goed meer is en dus wat lekt en dan verlies je ook wat vermogen.
Ik probeer mee te denken. ;)
Je zou de MQB intake mod kunnen uitvoeren en eventueel een GTE kapje (18 euro) kunnen plaatsen. Dan heb je bijna hetzelfde effect als een R600 luchtfilter, aldus een onderzoek op een Amerikaanse forum.
Wat voor kapje is dat dan en waar zit dat?
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

Ik heb contact gehad met EM Services van dit forum, ik ben al vaak bij hem geweest en hij geeft aan dat de tune best oke is. Als je de grafiek bekijkt zie je dat de lijn vast wordt gehouden maar er wel een kleine dip te zien is.

Ook is er vanmiddag in de gauwigheid besproken om toch het vermogen nog een beetje op te krikken en is er dan ook een Milltek large bore catless Downpipe besteld.

Op naar stage 2! Holladijee :lol:

De Stage 2+ tune zal wss volgende week gaan plaatsvinden. Mocht er interesse zijn zal ik het resultaat hier posten.
Laatst gewijzigd door Bosi010 op 02 jun 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RICK_GTI @ Instagram
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door yal »

Misschien was de brandstof ook niet van top kwaliteit?
JD mengt er dan toch ook bio ethanol bij om vermogen omhoog te schroeven.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door PassatB8TDI »

John schreef: 19 mei 2021, 19:20 Wat voor kapje is dat dan en waar zit dat?
5Q0 849 129
Zit aan de linkerkant van het luchtfilterhuis als je voor de auto staat.
Dat kapje sluit een deel af waar er normaal lucht de motorruimte in komt. Volgens mij zit het bij een 2.0 TSI precies tegenover het inlaatspruitstuk.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door PassatB8TDI »

Bosi010 schreef: 19 mei 2021, 20:12 Ik heb contact gehad met EM Services van dit forum, ik ben al vaak bij hem geweest en hij geeft aan dat de tune helemaal prima is. Als je de grafiek bekijkt zie je dat de lijn vast wordt gehouden en er geen dip te zien is, dit is vaak nog belangrijker dan meer vermogen waar bijvoorbeeld wel een dip te zien is.

Ook is er vanmiddag in de gauwigheid besproken om toch het vermogen nog een beetje op te krikken en is er dan ook een Milltek large bore catless Downpipe besteld.

Op naar stage 2! Holladijee :lol:

De Stage 2+ tune zal wss volgende week gaan plaatsvinden. Mocht er interesse zijn zal ik het resultaat hier posten.
Toch vreemd dat een ander met dezelfde auto zonder luchtfilter aanpassingen 20pk meer heeft, maar goed... Uiteindelijk gaat het erom hoe het rijd.

Met een catless downpipe kan je wel gedoe krijgen met de apk, dan weet je dat alvast.
yal schreef: 19 mei 2021, 20:26 Misschien was de brandstof ook niet van top kwaliteit?
JD mengt er dan toch ook bio ethanol bij om vermogen omhoog te schroeven.
Dat doen ze om te zien hoeveel vermogen ie dan levert als ie 102 octaan zou tanken, leuk om te weten als eigenaar. Bij een 2.5 TFSI (DAZA) kan het toevoegen van bio-ethanol zomaar een verschil maken van 40pk bijvoorbeeld.
Volgens mij deden ze dat destijds ook toen iemand 95 had getankt, om het octaan getal op te schroeven. Dat lukt tegenwoordig niet meer als je E10 hebt getankt geloof ik.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Tune resultaat? :o Ik had meer verwacht!

Bericht door Bosi010 »

Beste mensen, vorige week een Milltek 3 inch catless gemonteerd door EM Services en vandaag eindelijk de stage 2+ tune gehad.

Zoals je hieronder in de 2 grafieken kunt zien, is de dip die bij de stage 1 tune aanwezig is, volledig weg door de stage 2+ tune.

Ik zit nu op 328 Pk en 455.9 Nm

Ben erg blij met het resultaat!

Afbeelding
foto in html zetten

Afbeelding
foto in html zetten
RICK_GTI @ Instagram
Keke990
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2021, 12:06

Tune resultaat? [emoji33] Ik had meer verwacht!

Bericht door Keke990 »

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 45 gasten