Iemand ervaring met AP schroefsets?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Zoals een ieder op dit forum wil ik nog zó veel met mijn mk5 GTI (Chris weet er alles van en wordt ongetwijfeld ondertussen stapelgek van al mijn vragen haha).
Dan wil ik weer alle delen mee spuiten, dan wil ik weer xenon koplampen, dan wil ik weer een ander uitlaatsysteem, etc.
Helaas kan/wil ik financieel gezien niet alles doen.

Een paar zaken wil ik echter sowieso zsm gaan doen, daar die zaken naar mijn idee toch het beste zorgen voor 'betere looks' en/of gewoon 'nodig' zijn.
Dit zijn:
- Beter alarmsysteem met gps tracking-> Check, reeds uitgevoerd
- Bearlock op DSG bak -> Check, reeds uitgevoerd
- Spoorverbreders achter -> Check, reeds van Chris gehad, alleen nog monteren
- RNS510 -> Check, reeds uitgevoerd
- Automatische hatchpop -> Check, reeds uitvoerd
- Alle zwartplastic delen in kleur mee laten spuiten. Reeds afspraak bij goede spuiter voor 600,- all-in. Dit ga ik alleen van de zomer pas doen.
- Groot mfa scherm en bluetooth carkit. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=1106
- Winterbanden en velgen. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =35&t=1468
- R32 getinte achterlichten. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =30&t=1457
- Verlaging met schroefset. Hier gaat dit topic dus over!


Een verlaging is in mijn ogen toch hetgeen wat de Golf GTI een stuk dikker maakt en een ieder opvalt.
Telkens als ik bijv de GTI van goede vriend Chris zie, toont hij gewoon veel dikker. Zelfs met zijn 17" winterwielen, welke dezelfde denvers zijn als de mijne, toont de wagen gewoon veel dikker. Dit komt voornamelijk omdat hij lekker laag ligt en denk ook mede door de R32 achterlichten.

Een verlaging moet er bij mij dus ook maar van komen.
Helaas groeit het geld niet op mijn rug en vindt ik prijzen van >1000,- euro incl montage wat te duur.
Ik wil echter wél sowieso een schroefset. Enkel veren op originele dempers geeft mij niet genoeg verlaging en is niet optimaal op elkaar afgestemd.
Ik geef voorkeur aan, voor een schroefset mogelijk zijnde, zo veel mogelijk comfort!
Mijn referentie is een KW variant 1 schroefset, welke zo goed als op zijn laagste stand staat. Dit heeft Chris, hier rij ik veel in en dit bevalt qua comfort en gedrag voor mij prima!

Nu wil ik ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dus schroefsets als Vmaxx en Streetseries vallen af.
Echter wordt een KW/Koni/Bilstein/etc schroefset weer net wat te duur.
Ik ben hierop bij AP schroefsets uitgekomen.
Ik lees hier bijzonder veel goeds over en lees zelfs dat het onderdeel van KW zou zijn (zelfde dempers).
Qua prijs zitten ze er mooi precies tussen.
Dus bij deze mijn vragen:

- Wie heeft er ervaring met AP schroefsets?
- Ik zie dat er twee versies AP schroefsets zijn. De GF en de GX series, waarbij GX ook in hardheid instelbaar is. Zou ik dit nodig hebben? Is dit handig? Hoe doe je dit?
- Kunnen AP net zo laag als bijv een KW schroefset?
- Ik zie dat er voor de GTIO (met 55mm poten) twee versies zijn: mét DSG en zonder DSG. Ik wist niet dat hier verschil in zat? Is dit ook bij andere merken zoals KW zo? Ik heb een dsg-bak, dus zwaardere vooras-last, dus volgens de website zou ik de GF10-040 of de GX10-040 versie moeten hebben.
- Advies waar ik het beste een set kan aanschaffen en laten monteren?


GKB import kan ze leveren (welke voor NL ook KW levert).
De niet in harheid instelbare schroefset GF10-040 kost: 529,- ex montage
De in harheid instelbare schroefset GX10-040 kost 779,- ex montage

http://catalogus.gkb-import.nl/zoekapsc ... s001_1.htm

Afbeelding
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Glenne »

lees dit even: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=79264
heb er zelf geen ervaring mee. iemand van m'n werk heeft trouwens ook een AP schroefkit besteld voor z'n V, maar nog niet ontvangen/gemonteerd.
het enige wat ik erover gehoord heb is dat het een nevenmerk is van weitec (ook geen ervaring mee).
gr
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door 3Edition »

ik had de niet in hardheid verstelbare AP schroefset onder m´n GTI V, was er zeer over te spreken. Niet al te stug. Onder m´n Passat 3C Variant rij ik ondertussen al zo´n 15.000 km met een AP schroefset. Ook hier overtuigd mij de set weer. Kortom een zeer goede set, met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Klinkt goed!!! Waar zou ik in omg Rotterdam het beste kunnen zoeken voor een goede prijs AP set incl montage?
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Race Eend »

Ik heb op mijn ibiza TDI (niet op de cupra), ook een AP set, gekocht bij stroevemotorsport. Zeer tevreden over. Gaat niet zo laag als mijn bilstein B14 set op de cupra, maar comfort is prima en doet wat het moet doen + prijs is aantrekkelijk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Fijn om een hoop positiefs te horen.
Hoe is het comfort, naast het weggedrag?
Het meeste denk ik over de 'niet in hardheid te stellen' versie.
Of iemand wel de wat duurdere hardheid verstelbare versie ervaren?
Hoe is het met het onderhoud gesteld?
Is volgens mij geen inox zoals de kw v1 inox...
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Race Eend »

Het is geen inox set, dus je moet hem goed behandelen tegen pekel, mocht je hem over een aantal jaren nog willen verstellen.

Comfort is perfect, in mijn geval beter dan het waardeloze onderstel van de ibiza 6L (die hebben standaard te harde veren en te slappe dempers).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Zojuist ook Gkb-import gemaild en gelijk de volgende nette reactie terug:


Goedemorgen,

Hartelijk dank voor uw mail, zie antwoorden onder uw vraag



-       Klopt het dat ik door de dsg bak een AP schroefset met meer vooras last nodig heb? Betreft dit dan de GF10-040 (of GX10-040 met instelbare hardheid)

-       - Dit is afhankelijk van het vooras-last. Normaliter heeft de wagen met een DSG bak een zwaardere vooraslast. U kunt deze gewichten vinden op het chassis plaatje
- De set met hardheid instelling is weer anders, hier kunt u de demping harder zetten



-       Welke dealer in omgeving Schiedam kan mij de genoemde AP schroefset leveren en vakkundig monteren/uitlijnen/etc?

-       Voor een dealer die de know how weet van de sets, zou ik u graag naar J&R Cardesign of ATEC tuning willen doorverwijzen. Zei zitten in Ridderkerk

-        

-       Zijn prijzen inclusief of exclusief montage? (voorkeur gaat op dit moment het meeste uit naar de standaard, niet in hardheid instelbare versie)

-       Alle prijzen bij ons op de site zijn excl. montage. Voor de prijzen voor het monteren kunt u het beste contact opnemen met de dealer

-        

-       In mijn zoektocht naar AP schroefsets op een VW Golf mk5, lijk ik modellen tegen te komen met en zonder de zogenaamde 'helper springs' of 'pre tighten springs'. Deze extra veer voorkomt oa dat de boel verkeert schiet als het voertuig opgekrikt is. Kan u mij vertellen hoe het systeem er voor mijn genoemde VW Golf precies uit komt te zien? (foto?)

-       Dit is een set met helpersprings, een zogenoemde voorspanningsveer.

-       Zo ziet het er ongeveer uit

-        

-       Kan u mij mogelijk wat meer info geven over het 'comfort' en rijgedrag met een AP schroefset? (Als referentie vergelijk ik een KW V1, welke onder de mk5 gti van een vriend van mij zit)

-       Ik rijd zelf met een AP set op een Toledo 1M, niet de lichtste wagen en dit rijd werkelijk fantastisch. Mijn collega rijd met een V1 en dit rijd echt net zo goed.

-        

-       Kan u mij tevens wat meer info geven over het onderhoud op lange termijn van een AP schroefset, daar het volgens mij geen 'inox' betreft?

-       U kunt het allerbeste bij aanschaf en montage van de set, de poten even met een extra zink-coating behandelen, te bestellen bij onze dealer met art. nr: 685 20 000



***En mocht u bijvoorbeeld winterbanden en zomerbanden hebben, dan zou ik bij het wisselen even een compressortje er langs houden om het vuil weg te blazen.
Dit is ook trouwens te adviseren voor de KW Schroefsets
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Spuugemmer »

Tim,

monteren kan ik ook gewoon thuis voor je doen. Is niet zo heel spannend. Alleen nu staat er een type 1 en een type 2 binnen en buiten is het iets wat koud....


Als ik het over zou mogen doen dan zou ik zeker voor een Billstein set gaan. (b14 of b16) Deze heb ik onder mijn type R gehad en zitten onder de Bora en qua comfort is dat echt wel beter dan KW. Voor de type 2 had ik een B18 set (puur circuit gebruik met 140 kg/cm veren en daar zat geen comfort in. Als in totaal niet.

Let er wel op kw heeft eigenlijk pas vanaf variant 2 fatsoenlijke dempers variant 1 stelt niet zo veel voor. Dus geloof best dat AP te vergelijken is met een variant 1.
De hardheid verstelling van AP meot je eigenlijk er even achter komen af de niet verstelbare in het midden van het verstelbereik zit of dat de vaste versie net zo stug is als de verstelbare op zijn slapste stand.

Dan nog even over de looks. Heeft niets met de r32 achterlichten of de schroefset te maken. Komt door de kleur! :D EN de laagste stand staat ie bij mij niet meer op omdat er een olie leiding in de weg zit maar dan nog is dat voor jouw niet echt een optie omdat als je enigzins bij jouw voor de deur wil parkeren je over 3 vestingmuren(drempels) heen moet!!

Maar als je dingen toch gaat veranderen. zou ik persoonlijk het volgende stappenplan aanhouden.
TT-s/rs draagarmen (deze staan wijder), kerscher voorschermen (afhankelijk van je wielen en aangezien jij toch dingen wil spuiten vallen de spuitkosten dan wel mee) en dan een Billstein set.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

@Chris: komt ie weer met z'n KLEUR. Geeft niks hoor dat je liever UG had gehad ;)

Jouw 'stappenplan' klinkt interessant. Ik heb echter géén Billstein centen, ook al zouden we het zelf kunnen monteren (waarvoor alvast dank voor dat aanbod).
Jouw KW v1 setje bevalt mij prima qua prestaties en comfort en als ik een dergelijke set onder mijn Gti zou hebben, zou ik hier denk ik erg blij mee zijn.
Als een AP set gelijkend is, dan is dat voor mij een aantrekkelijke keus.
Cor GTI
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 apr 2011, 21:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Cor GTI »

Heeft even geduurd maar daar is ie dan hoor: :lol:
Dan nog even over de looks. Heeft niets met de r32 achterlichten of de schroefset te maken. Komt door de kleur!
@Chris: komt ie weer met z'n KLEUR. Geeft niks hoor dat je liever UG had gehad ;)
Wijze woorden Tim, wijze woorden! ;)

En een schroefset lijkt mij ook eigenlijk wel wat, al spoken er bij mij teveel plannen door het hoofd de laatste tijd! Laten we er nog maar even mee wachten...
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door EJ5gti »

Als je blauw nou niet mooi vind kan je beter een zwarte nemen.....
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Spuugemmer »

Cor GTI schreef:Heeft even geduurd maar daar is ie dan hoor: :lol:
Dan nog even over de looks. Heeft niets met de r32 achterlichten of de schroefset te maken. Komt door de kleur!
@Chris: komt ie weer met z'n KLEUR. Geeft niks hoor dat je liever UG had gehad ;)
Wijze woorden Tim, wijze woorden! ;)

En een schroefset lijkt mij ook eigenlijk wel wat, al spoken er bij mij teveel plannen door het hoofd de laatste tijd! Laten we er nog maar even mee wachten...

Ach ach de united gays hebben elkaar weer gevonden!!

EJ staat "toevallig" hier op de oprit en die ziet er aan de achterkant eigenlijk best prima uit. Niets meer aandoen hoeft niet eens verlaagd te worden (kan ook komen omdat hij voor zijn werk een kleine 300 kilo aan gereedschap achterin heeft liggen (maar dat terzijde)) Maar idd als ik zo nog eens kijk zou een setje r32 achterlichten zijn auto wel afmaken......

@EJ blauw niet mooi!! Dat lijkt me sterk....ALs je een GTI wil neem je toch ook de snelste kleur! Als dat dan toevallig ook nog de mooiste kleur is.... Ja das niet mijn schuld he!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Ondertussen nog wat mailwisseling gehad met GKB import met betrekking tot de AP schroefsets.
DE AP-X schroefset, dus de versie die in hardheid instelbaar is, is in mijn geval denk ik niet zo aantrekkelijk.
Die schroefset staat standaard nml ingesteld op dezelfde hardheid als de niet in hardheid instelbare goedkopere versie.
Die 'basisstand' zit helemaal in het begin en je kan hem vanaf die hardheid alleen maar harder instellen.
Hij kan dus nooit 'zachter' / 'comfortabeler' worden dan de niet in hardheid instelbare variant, alleen harder.
Wil je aanmerkelijk zachter, dan zal je naar een set als de KW variant 3 moeten á 1419 ex btw.

Mocht ik dus voor een AP schroefset gaan, dan zal het sowieso de goedkopere niet in hardheid instelbare variant worden.

Verder hier nog even een foto van een AP veerpoot en een KW v1 veerpoot:
Zoek de 'verschillen' (behalve kleur, etc.):

Afbeelding
(zoals je ziet komen ze uit dezelfde fabriek)
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door 3Edition »

Gewoon gaan voor de AP set (niet in hardheid verstelbaar). Prima set voor het geld.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Spuugemmer »

lengte van de demper is al anders.....Succes!
Golf MK1 GTI
golfje44
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:34

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door golfje44 »

heb lang met de zelfde keuze als jou rond gedwaald.
eerste keer schroefset voor mij hoe en wat moet ik pakken.

ik wilde niet te stug dat je bijna uit je stoel trilde, dus de goedkopere versie's vielen al af.
bleef over voor mij AP, Weitec en kw. wat voor mij intressant waren.

allen zonder hardheid instelbaar.

na veel en lang mailen met tuning center lowering in breda een AP setje besteld.
helaas was toendertijd 1,5 jaar geleden de levertijd 6-8 weken, eigenaar van lowering stelde mij voor om een weitec setje te leveren, zelfde kwaliteit, zelfde hardheid maar was ietjes duurder.

weitec setje thuis gekregen, nou in 1 woord geweldig. de hardheidinstelbaar heid mis je echt niet. je verstelt het 1 keer goed en daarna nooit meer. dus waarom zou je dan hardheid pakken ?

de AP is bijna de zelfde set als de weitec, alleen ziet er natuurlijk ietjes anders uit.
AP rijd het zelfde als weitec, ik vind het een grote aanrader en onder mijn volgende auto zal ook weer een AP of weitec setje komen.

hopelijk heb je er wat aan.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

golfje44 schreef:heb lang met de zelfde keuze als jou rond gedwaald.
eerste keer schroefset voor mij hoe en wat moet ik pakken.

ik wilde niet te stug dat je bijna uit je stoel trilde, dus de goedkopere versie's vielen al af.
bleef over voor mij AP, Weitec en kw. wat voor mij intressant waren.

allen zonder hardheid instelbaar.

na veel en lang mailen met tuning center lowering in breda een AP setje besteld.
helaas was toendertijd 1,5 jaar geleden de levertijd 6-8 weken, eigenaar van lowering stelde mij voor om een weitec setje te leveren, zelfde kwaliteit, zelfde hardheid maar was ietjes duurder.

weitec setje thuis gekregen, nou in 1 woord geweldig. de hardheidinstelbaar heid mis je echt niet. je verstelt het 1 keer goed en daarna nooit meer. dus waarom zou je dan hardheid pakken ?

de AP is bijna de zelfde set als de weitec, alleen ziet er natuurlijk ietjes anders uit.
AP rijd het zelfde als weitec, ik vind het een grote aanrader en onder mijn volgende auto zal ook weer een AP of weitec setje komen.

hopelijk heb je er wat aan.
Dankjewel voor je aanvulling, erg bruikbaar en nuttig voor mij.
Weitec is inderdaad volgens importeur en vele fora hetzelfde als AP.
De hardheidverstelbare versies vallen voor mij ook af.
Ik heb nml met GKB imports gemaild, welke mij vertelde dat de harheidsverstelbare sets alleen harder te zetten zijn ten opzichte van de basisafstelling.
De slapste stand is dus gelijk aan de stand van de niet in hardheid instelbare Weitec/AP schroefsets.
Harder hoef ik (denk ik) sowieso niet, dus dat valt af (en scheelt gelukkig dan ook weer wat centen).
Jammer dat ik nog niemand in mijn omgeving gevonden heb die met een AP schroefset onder een Golf 5/6 rijdt, dan zou ik graag eens meerijden (IEMAND?!)

Verder blijft zo'n keus altijd natuurlijk érg persoonlijk en is alles budget-gerelateerd (en zo vind je, als je bijv een KW v3 of Billstein B16 of nog betere set hebt gekocht, en daar véél geld voor hebt neergelegd, het natuurlijk altijd beter dan een 'goedkoop' setje. Maar echt objectief en eerlijk vergelijken kunnen de meeste mensen alleen als ze er zelf nog geen cent aan uitgegeven hebben. Dus bijv met een proef met drie gelijke auto's met drie verschillende schroefsets waarbij de tester(s) geen eigenbelang/eigen geld erin hebben zitten).

Zo vind ik persoonlijk de KW V1 set onder de Golf 5 van Chris prima rijden. Stug, maar niet te stug, voelt goed aan in bebouwde kom, voelt goed in stevige bochten, voelt goed op hóge snelheden, voelt voor mij ook op langere afstanden goed (heb genoeg km's in deze auto met hem gemaakt).
Ik vind daardoor het gehele gedrag van zijn Golf 5 een stuk beter dan mijn Golf 5 op standaard rijhoogte en ervaar dat 'stuggere' als prettig (even los gezien van alle andere aanpassingen die hij aan zijn Golf heeft ten opzichte van de mijne).
Hijzelf geeft echter aan dat hij een volgende keer niet nog eens een KW V1 zal kopen, maar een hogere versie of een set van bijv. Bilstein.
Zeker op lange afstanden vindt hij het zelf niet prettig.
Hij adviseert mij dan ook geen KW v1 en al helemaal geen AP schroefset, daar dit mogelijk nog wat minder is.
Het blijft dus zo persoonlijk, zucht..... Keuzes.....
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Wilcoos »

Heb op een van mijn eerdere/andere auto's Weitec gehad. Is inderdaad (b-keus?) van KW. Maar duidelijk wel kwaliteit verschillen. Qua comfort. een niersteen vergruizer was het... Bilstein is ook nog redelijk hard, qua comfort en wegligging is bijvoorbeeld Eibach een van de betere. Dat heb ik er nu dus onder.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Spuugemmer »

Tim, je bent excuzen aan het verzinnen om maar zo'n goedkopere (overigens nog steeds serieus geld) set te kopen. Koop er dan gewoon een. Op de type 1 zit een set die spijkerhard is. oprit af is 1 wiel vrij van de grond en er zit echt wel veel flex in de koets van een mk1. Maar doordat het een opmaat gemaakte set is is er prima mee te rijden. KW variant 1 zou in theorie de beste van de 3 sets zijn waar jij het over hebt. Ik persoonlijk ben er niet over te spreken. Ik ben e een beetje bang voor dat de andere sets nog minder zijn. Stuk stevigheid qua wegligging heeft ook te maken met rubbers en stabi's... Dus het is een en en en factor.....
Golf MK1 GTI
golfje44
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:34

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door golfje44 »

waar kom je ergens vandaan ?
als je een beetje bij mij in de buurt woont mag je best een keertje met mij meerijden met mijn weitec setje.

nogmaal verglijkbaar met AP. en scheelt iets van 100-150 euro.


ik heb precies met de zelfde keuze en moeilijkheid als jou gezeten.
je hoort zoveel verhalen over goed en slecht. dat je uiteindelijk ten einde raad bent.
ik heb hierdoor contact op genomen met lowering. deze adviseerde mij de AP set uit ervaring
maar door de lange levertijd een weitec setje gekregen.

en totaal geen spijt van.

ik heb 1 advies voor je die ik hieruit heb uit gemaakt.
als je een setje wil rond de 500-600 euro kies dan voor AP of weitec. je krijgt er 100% zeker geen spijt van.

auto licht heerlijk op de weg niet te slap maar ook niet te hard, gewoon super.
volgende auto komt er bij mij 100% zeker weer een weitec onder.

nogmaals dit is mijn ervaring die ik heb uit mijn eerste schroefset en heb met precies de zelfde vragen als jou gezeten.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Chris5gti »

gewoon doen zou ik zeggen niet meer lang nadenken want je kunt overal pech mee hebben . Hoorde vandaag nog van iemand bij een H&R schroefset wat over 1000 euro kost een demper kapot . En andere met een fk setje van 200 euro rijden er 5 jaar mee . Gewoon zon set kopen goed invetten tegen weersinvloeden en gaan met die banaan :D
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door Timvgti »

Bedankt allemaal! Ik hoor gelukkig ook eigenlijk alleen maar positiefs van weitec/ap. Dus voor het geld moet het wel gewoon dik in orde zijn.
@golfje44: woon in Schiedam
golfje44
Berichten: 108
Lid geworden op: 26 jan 2012, 15:34

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door golfje44 »

denk dat een keertje meerijden dan niet echt mee gaat zitten, aangezien ik in limburg woon en dat is best nogal een stukje rijden ;)
200vwpaardjes
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 sep 2011, 23:23

Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?

Bericht door 200vwpaardjes »

ik rijd met AP onder de GTI,

ben er super blij mee rijd goed en je kan er mooi laag mee ;) kijk maar in mijn voorstellen topic,
rijgedrag is ook super ben er gewoon erg blij mee heb het er nu 5 a 6 mnd onder en kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben

had het eerst ook onder me scirocco type 3 en toen ik overging na een gti wist ik gelijk welke set eronder moest, AP!!!!!!
heb het bij stroeve motorsports laten doen in hardenberg incl montage en uitlijinen was ik nog geen 700 ballen kwijt, binnen een week was me set binnen dus qwa levering had ik perfecte service


bennie
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten