De nieuwe 2021 Polo GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de Polo in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

De nieuwe 2021 Polo GTI

Bericht door NICO! »

De nieuwe Polo GTI: next level in sportiviteit

Afbeelding
    GTI-power: 2.0 TSI met 152 kW/207 pk en standaard DSG-automaat
      Typische GTI-looks met nieuwe hightech accenten; doorlopende LED-strip in grille
        Digitaal interieur met standaard Digital Cockpiten 100% connectiviteit
          Gedeeltelijk autonoom rijden, next level rijassistentiesystemen

          Volkswagen versterkt de nieuwe Polo-range met een oude bekende: de sportieve Polo GTI. De compacte hot hatch biedt volop rijplezier dankzij de 152 kW/207 pk sterke 2.0 TSI turbomotor en het standaard gemonteerde adaptieve onderstel ‘Sport Select’. Het vernieuwde design, met herkenbare GTI-accenten en een opvallende LED-lichtstrip in de grille, weerspiegelt het scherpe karakter van deze iconische ‘pocket rocket’. Daarbij is de nieuwe Polo GTI volledig digitaal én maakt hij gedeeltelijk autonoom rijden mogelijk.
          Het hart van de nieuwe Polo GTI is zijn 2,0-liter TSI. Deze turbo-benzinemotor met dubbele inspuiting (direct en indirect) en elektronische klephoogteverstelling aan de inlaatzijde levert een vermogen van 152 kW/207 pk en een maximumkoppel van liefst 320 Nm in het brede toerengebied tussen 1.500-4.500 tpm. In combinatie met de standaard zeventraps automatische DSG-transmissie met dubbele koppeling vertaalt zich dat in een acceleratie van 0-100 in 6,5 seconden en een topsnelheid van liefst 240 km/u. Mede dankzij het lage gewicht (1.286 kg) blijft het verbruik beperkt.

          Van ultiem sportief tot zeer efficiënt
          Standaard heeft de Polo GTI het adaptieve Sport Select-onderstel. Dit verlaagt de ophanging met nog eens 15 mm ten opzichte van het reguliere sportonderstel. Ook de twee schokdempersettings, een grotere stabilisator vóór en de stuggere afstemming dragen bij aan een nog sportiever rijgevoel. In elke Polo GTI heeft de bestuurder keuze uit de rijstanden Eco, Individual, Normal en Sport. In ‘Sport’ reageren motor, transmissie en onderstel op hun scherpst en is de uitlaatsound extra sportief. Voor maximale efficiency is er de Eco-stand, waarin de Polo GTI met uitgeschakelde motor kan ‘zeilen’.

          Nieuwe stijlelementen, herkenbaar GTI
          De nieuwe Polo GTI valt op door hightech designelementen. Standaard zijn bijvoorbeeld IQ.LIGHT LED-matrix koplampen en een opvallende, doorlopende LED-lichtstrip in de grille. Ook de nieuwe achterlichtunits, die nu tot in de achterklep doorvloeien, maken gebruik van LED-technologie. Dynamische afslagverlichting en een speciale remlichtanimatie zijn hierbij inbegrepen. Deze hightech features smelten perfect samen met bekende GTI-elementen als de honingraatgrille met rode strip, sportief gestylde bumpers, grote luchtinlaten, rode remklauwen en het iconische GTI-logo.

          Digitaler dan ooit
          Ook vanbinnen is de sportiefste Polo een echte GTI. Eyecatchers zijn de premium sportstoelen met de iconische ruitbekleding, rode stiksels, een multifunctioneel sportstuur en de GTI-tinten zwart, rood, grijs en chroom. Tegelijkertijd is dit sportieve topmodel binnen de nieuwe Polo-range digitaler dan ooit. De GTI is standaard voorzien van Digital Cockpit met een 8-inch scherm; Digital Cockpit Pro met 10,25 inch display is een optie. Smartphones zijn eenvoudig te koppelen (optioneel zelfs draadloos) voor het gebruik van Apple CarPlay en Android Auto. De Polo GTI is leverbaar met de nieuwste infotainmentsystemen. Het Ready2Discover-systeem beschikt al over een 8,0 inch kleurentouchscreen en Discover Pro over een nog groter, 9,2 inch scherm. Met Ready2Discover is het bijvoorbeeld mogelijk om het navigatiesysteem na aankoop van de auto te activeren (feature on demand). Dankzij We Connect is er toegang tot een breed scala aan online diensten.

          IQ.DRIVE voor gedeeltelijk autonoom rijden
          De nieuwe Polo GTI is standaard voorzien van het IQ.DRIVE-pakket, met bijvoorbeeld Travel Assist, dat gedeeltelijk autonoom rijden mogelijk maakt. De Polo GTI houdt dan automatisch een veilige afstand tot voorliggers aan én blijft daarbij tussen rijbaanmarkeringen, zonder dat de bestuurder hoeft gas te geven, te remmen of te sturen. Wel dient de bestuurder altijd de handen aan het stuur te houden. Het slimme stuurwiel detecteert zelf of dat het geval is.

          Assistentie voor veiligheid en comfort
          Naast Travel Assist zijn er meer geavanceerde assistentiesystemen leverbaar voor de Polo GTI. Adaptive Cruise Control, Lane Assist en Front Assist met City Emergency Braking maken eveneens deel uit van het standaard IQ.DRIVE-pakket. Aanvullend is er onder meer het optionele Assistance Pakket, inclusief Dodehoeksensor (Side Assist), Proactieve inzittendenbescherming (Pre-Crash) én Parkeerassistent (Park Assist).

          De sportieve Polo GTI wordt eind dit jaar in Nederland verwacht. Prijzen en exacte specificaties worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.

          Bron: volkswagen.nl
          Groeten, Nico
          Gebruikersavatar
          NICO!
          Forumeigenaar
          Berichten: 3555
          Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
          Type auto: BMW iX3
          Locatie: Flevoland

          Re: De nieuwe 2021 Polo GTI

          Bericht door NICO! »

          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Afbeelding
          Groeten, Nico
          Gebruikersavatar
          sitechris
          Berichten: 1104
          Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
          Type auto: BMW 330i Touring
          Contacteer:

          Re: De nieuwe 2021 Polo GTI

          Bericht door sitechris »

          Ik overweeg ernstig om de Polo R-line van mijn vriendin in te ruilen op een nieuwe GTI. Dat heeft een paar redenen:

          1) Polo GTI biedt gewoon veel waar/plezier voor je geld. Dus vlot, goede stoelen, goede uitrusting (bv de matrixkoplampen), leuke uitstraling, rijdt leuk etc.
          2) Wij hebben niet heel veel ruimte nodig
          3) Als daily vind ik GTI ook beter dan R-line. Onderstel is veel uitgebalanceerder en daardoor ook comfortabeler. Verschil is echt groot. Ik vind het sportonderstel van de Polo echt een budgetonderstelletje.
          4) Bij een wat vlotte rijstijl is de 1.0 TSI niet heel erg zuinig. Dat doet een GTI niet perse slechter.

          Ik heb ook een Fiesta ST maar die is als daily (volgens mijn vriendin) wel wat te stug en te spartaans. Kan ik me overigens wel in vinden, maar die auto is qua driving-fun onverslaanbaar. Wel echt ander level dan de Polo GTI. Dus met die 2 voor de deur ga ik me wel vermaken.
          Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
          Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
          Plaats reactie

          Terug naar “POLO”

          Wie is er online

          Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten