Flitsmeister sound via Carplay

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

Ola,

Als mijn iPhone connect via Bluetooth, gaat Flitsmeister automatisch aan en geeft ie braaf een piepsignaal bij aankomende flitsers e.d. Echter, als ik de boel aansluit via USB kabel en Carplay gebruik.... Dan komt er keurig een melding in beeld als ik een flitser nader... maar zonder het geluid! Behalve als de FM app geopend is op Carplay that is, maarja, zit ook vaak genoeg met Spotify open, of de Navi. En aangezien ik niet continue naar het mediascherm wil moeten kijken... Iemand enig idee hoe ik FM via Carplay ook een geluidsmelding kan laten geven?
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door StarSqream »

Bij mij is er gewoon een audio notificatie
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

Hmmm, ook als je buiten carplay zit, dus bijvoorbeeld in de wagenstatus ofzo?
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door PassatB8TDI »

Heb je op je telefoon scherm wel FM aanstaan? Ik kreeg een notificatie te zien waarop stond dat met de huidige iOS versie het kan voorkomen dat je geen meldingen krijgt als je geen FM op je scherm hebt staan.

Doet ie het wel als je in carplay éénmalig de FM opent en dan vervolgens terugschakelt naar spotify?
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

PassatB8TDI schreef: 18 feb 2022, 02:31 Heb je op je telefoon scherm wel FM aanstaan? Ik kreeg een notificatie te zien waarop stond dat met de huidige iOS versie het kan voorkomen dat je geen meldingen krijgt als je geen FM op je scherm hebt staan.
Let daar eigenlijk nooit op, sluit de usb aan en kijk er verder niet naar. Doe alles dan via het media scherm. Zal dat ook eens testen (voordeel van een aantal vaste flitsers op de woon-werk route... uitgebreide test mogelijkheden.... :D
PassatB8TDI schreef: 18 feb 2022, 02:31 Doet ie het wel als je in carplay éénmalig de FM opent en dan vervolgens terugschakelt naar spotify?
Nee, dat heb ik al wel geprobeerd, maar gewoon weer stil als ik naar Spotify ga.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door PassatB8TDI »

Je weet ook 100% dat het icoon met een luidsprekertje links bovenin niet op gedempt staat, toch? Ik had een keer per ongeluk het geluid gedempt. Toen ik vervolgens langs een bekende vaste flitser reed en niks hoorde had ik gelijk door dat er iets mis was.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

PassatB8TDI schreef: 19 feb 2022, 00:54 Je weet ook 100% dat het icoon met een luidsprekertje links bovenin niet op gedempt staat, toch? Ik had een keer per ongeluk het geluid gedempt. Toen ik vervolgens langs een bekende vaste flitser reed en niks hoorde had ik gelijk door dat er iets mis was.
Yes, staat aan, zowel de optie met ! als volledig aan getest. Telefoon ontkoppeld van de auto, opnieuw gekoppeld en ingesteld.... 2x langs een flitspaal gereden, muziek geen seconde onderbroken.... Ook met Google maps aan geprobeerd, geluid daarvan aan... Nada.... Alleen met de FM “app” op het scherm wel geluid. Schiet mij maar lek.
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door PassatB8TDI »

LL7R schreef: 22 feb 2022, 09:05
PassatB8TDI schreef: 19 feb 2022, 00:54 Je weet ook 100% dat het icoon met een luidsprekertje links bovenin niet op gedempt staat, toch? Ik had een keer per ongeluk het geluid gedempt. Toen ik vervolgens langs een bekende vaste flitser reed en niks hoorde had ik gelijk door dat er iets mis was.
Yes, staat aan, zowel de optie met ! als volledig aan getest. Telefoon ontkoppeld van de auto, opnieuw gekoppeld en ingesteld.... 2x langs een flitspaal gereden, muziek geen seconde onderbroken.... Ook met Google maps aan geprobeerd, geluid daarvan aan... Nada.... Alleen met de FM “app” op het scherm wel geluid. Schiet mij maar lek.
Dan zou je de FM app op het scherm moeten houden. Je doelt op het scherm van de auto toch? Of van je telefoon?
Er was onlangs een update voor de iPhone, geen idee of dat dit probleem al verholpen heeft ondertussen. Ikzelf heb standaard FM aan op de telefoon voor het geval dat. Bij mij gaat ie iig wel af.

Trouwens in de menu van FM kan je je waarschuwingsgeluid testen. Je zou in principe niet langs een flitspaal hoeven te rijden.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

Aangezien ik het nog steeds niet voor elkaar kreeg om via Carplay audio meldingen te krijgen als ik niet de FM app op het scherm heb, heb ik het bij ze zelf opgevraagd. Dit is het antwoord:

Thank you for your message! We're sorry that you are experiencing issues with Carplay.

Unfortunately this is an issue with Apple, which we are working on. The app is not working properly on the background. Unfortunately we do not know how long it takes to fix this. We want to ask you for patience.

If you have any other inquiries, please let us know!


Weten jullie dat ook weer!
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Flitsmeister sound via Carplay

Bericht door LL7R »

Onderwerp weer even afstoffen, want ik heb weer wat...

Goeie nieuws is dat e.a. via Bluetooth weer werkt als vanouds. Krijg keurig een melding via de infotainment. Maar, als ik in Carplay modus zit
1) en Spotify staat aan ... Dan dempt ie keurig de muziek en geeft ie de melding door.... Maar vervolgens blijft de muziek gedempt....
2) Als ik een tijdje gereden heb met Carplay aan en de nodige flitsers gepasseerd ben... En dan Flistmeister open op Carplay.... dan krijg ik alle flitsers en meldingen die ik al lang voorbij ben weer te horen... Om vervolgens weer gedempt te blijven...

Kortom, snap niet zo goed hoe de test protocollen zijn bij FM, maar lijkt erop dat bij iedere update (zowel van telefoon OS of FM zelf) er weer iets nieuws voorbij komt... Never a dull moment zeg maar...
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten