Levertijd Golf R MK8

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Weerstandje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2022, 07:40
Type auto: Golf R MK8

Levertijd Golf R MK8

Bericht door Weerstandje »

In maart 2021 heb ik een mooie Golf R8 besteld. Een blauwe met wat opties. Volgens mij was de verkoop in Nederland van de R8 toen net gestart. Ik was dus een van de eerste bestellers. De verkoper zei dat de levertijd misschien iets langer zou zijn dan anders. Ze zeggen wel eens ‘ik kan niet wachten’ maar nu moest dat dan maar.
Inmiddels (19-feb-2022) is de laatste update over de ‘verwachte’ levertijd JULI 2022 😳. Dat is dus nog niet eens zeker! Productie van de R voor Nederland heeft blijkbaar geen enkele prioriteit! Het komt neer op een levertijd van ANDERHALF JAAR! 🤯
Bijna een aanleiding om iets anders te bestellen maar dan kom je weer achter in de rij.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door LL7R »

Poeh, daar ben je dan mooi klaar mee. De levertijd op de reguliere 8 is toch niet zo extreem?
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door iz75 »

Geduld is een schone zaak. Ik heb helaas niet het budget ervoor maar ik zou hier niet snel afhaken. Dit is waarschijnlijk de laatste R met verbrandingsmotor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Weerstandje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2022, 07:40
Type auto: Golf R MK8

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Weerstandje »

De laatste R waarschijnlijk ja. Dat is ook waarom ik nog voor deze gekozen heb. De huidige brandvoorschriften maken het vooralsnog onmogelijk een oplaadpunt in een gezamenlijke (appartementsgebouw)garage te plaatsen, dus elektrisch rijden kan nog niet voor mij.
De Golf mk8 zie je toch regelmatig voorbij karren in allerlei versies. Zelfs de gti heb ik gespot.De mk8 R heb ik nog niet gezien. Zouden er al mk8R’s rondrijden in Nederland? Als dat zo is heeft mijn dealer voor mij als eerste besteller toch iets verkeerd gedaan.
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door iz75 »

Je hebt tussen de dealers ook gradaties. Sommigen hebben privileges. Ook speelt natuurlijk de eis voor gemiddelde label een rol. Tegenover één energielabel hoog moeten ze meerdere electrische auto's verkopen die energielabel laag hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Vissa »

Weerstandje schreef: 19 feb 2022, 09:45 De laatste R waarschijnlijk ja. Dat is ook waarom ik nog voor deze gekozen heb. De huidige brandvoorschriften maken het vooralsnog onmogelijk een oplaadpunt in een gezamenlijke (appartementsgebouw)garage te plaatsen, dus elektrisch rijden kan nog niet voor mij.
De Golf mk8 zie je toch regelmatig voorbij karren in allerlei versies. Zelfs de gti heb ik gespot.De mk8 R heb ik nog niet gezien. Zouden er al mk8R’s rondrijden in Nederland? Als dat zo is heeft mijn dealer voor mij als eerste besteller toch iets verkeerd gedaan.
Origineel NL geleverde MK8R's denk ik niet, wel veel direct geïmporteerde vanuit de VW vloot. Staan er ook wel wat van te koop bij de VW dealers.

Levertijden van auto's zijn op het moment belachelijk, dat is niet alleen bij VW. Alles door de chip tekorten wereldwijd. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Hallo Weerstandje,
Ik ben benieuwd of jouw 8 R inmiddels geleverd is, of dat de levertijd wederom verschoven is ?
Zelf heb ik in juli 2021 ook een Golf 8 R besteld, maar bij mij is de levertijd nog onbekend.
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mark_GTI »

De mijne is na 15 maanden wachten eindelijk binnen! Je hebt een lange adem nodig...
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Goed om te horen dat de levering niet helemaal tot stilstand is gekomen.
Misschien is die van mij dan over een maand of 4 klaar...
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mark_GTI »

Mr. Wimpy schreef: 22 jun 2022, 20:24 Goed om te horen dat de levering niet helemaal tot stilstand is gekomen.
Misschien is die van mij dan over een maand of 4 klaar...
Kan! Maar de mijne komt niet weg bij een NL dealer, dus daar kan wel een verschil in zitten...
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Heb je de Golf in het buitenland besteld en dan geimporteerd ?
Tsja of de Golfs in bijv. Duitsland eerder worden geleverd dan hier in NL, geen idee..
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mark_GTI »

Mr. Wimpy schreef: 22 jun 2022, 22:48 Heb je de Golf in het buitenland besteld en dan geimporteerd ?
Tsja of de Golfs in bijv. Duitsland eerder worden geleverd dan hier in NL, geen idee..
Ja, in Duitsland besteld en geimporteerd.
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Afgelopen dinsdag heb ik de Golf R bij de dealer opgehaald.
Alles bij elkaar heb ik dus ook iets van 15 maanden moeten wachten.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Tino »

Als je er nu maar schik van hebt en het wachten waard was ;)
Gebruikersavatar
Mark_GTI
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2015, 22:10
Type auto: VW Golf 8R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mark_GTI »

Mr. Wimpy schreef: 04 nov 2022, 08:36 Afgelopen dinsdag heb ik de Golf R bij de dealer opgehaald.
Alles bij elkaar heb ik dus ook iets van 15 maanden moeten wachten.
Gefeliciteerd! Welke kleur? Welke opties? Hoe bevalt ie?
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Dank je wel. :D
Donkerblauw, met performance pack, Adaptieve dempers, Harmon Kardon, Achteruitrijcamera en Alarmklasse 3 (Alarmklasse 4 laten inbouwen).
Verder geen assistentie pakketten of panoramadak of andere opties.
Hij bevalt goed, een automaat is even wennen (ik stap nog regelmatig met mijn linkervoet in het tapijt).
Ik ben nog een beetje aan het uitproberen wat de beste rijstand is, de comfortstand in ieder geval niet ;)
Alleen de Lane-Assist vind ik niet fijn, dat zet ik meestal uit.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door LL7R »

Wat bevalt je niet aan de comfort stand?
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

De besturing vind ik dan te licht en de gasrespons te traag.
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door LL7R »

En wat vind je van het onderstel in comfort?
Mr. Wimpy
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2022, 11:48
Type auto: Golf 8 R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Mr. Wimpy »

Dat ligt een beetje aan het wegdek, maar op een normale asfaltweg vind ik sport wel goed, Comfort een beetje te zacht, Race is dan weer net te hard.
Mijn vorige auto (Megane RS) was ook stevig geveerd en stuurde vrij zwaar, dus dat ben ik wel gewend.
Dus bij de individual-mode zet ik de DCC op sport, het sturen op race, de aandrijving op race, en het motorgeluid op pure.
Weerstandje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2022, 07:40
Type auto: Golf R MK8

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Weerstandje »

Ik was een tijdje niet op het forum geweest. Wel wordt volgende week eindelijk de R8 geleverd. Besteld maart 2021- Bouwjaar maart 2023. Alles erop en eraan ook nog want als je de R nu bestelt zijn er, geloof ik, enkele opties niet meer leverbaar die twee jaar geleden wel te bestellen waren. Harmon Kardon, performance pakket dacht ik…

Wat bij mij opkwam toen ik even bij de dealer ging kijken vandaag, maar vergat na te vragen, is het volgende:

In mijn huidige R7 kun je de dsg in ‘sport’ zetten zodat de boel in de hogere toeren blijft draaien en dat kan dus in elke ‘drive-mode’ gebruikt worden. Of dat nou comfort of Race is. De mk8 heeft zo’n klein schakelaartje ipv een die grote pook. Zit daar de sport-stand nog steeds? Ik zag het niet zogauw.
Ik zal het wel merken als de auto er is volgende week, maar er is intussen hier vast iemand die dat weet 😄
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door Vissa »

Als de auto in drive staat nogmaals het pookje naar drive bewegen. Dan gaat de DSG naar sport.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Levertijd Golf R MK8

Bericht door LL7R »

Weerstandje schreef: 31 mar 2023, 17:10 Wel wordt volgende week eindelijk de R8 geleverd. Besteld maart 2021- Bouwjaar maart 2023.
2 jaar…. Das lang wachten!!! Als je nu bestelt, nog steeds zo’n lange wachttijd??
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten