Shell V-Power

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ToufGTI
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2021, 08:49
Type auto: GOLF MK7_5 GTI Perf

Shell V-Power

Bericht door ToufGTI »

Hallo,

Ik heb een 7,5 GTI performance. Ik tank altijd shell V-Power. Nu lees ik de laatste tijd veel negatieve reacties van mensen dat het rotzooi en niet goed voor je auto is.

Is dit echt waar moet ik v-power blijven tanken of is er een andere voorstel?

Ik dacht namelijk altijd dat v-power heel goed was alleen begin nu beetje te twijfelen.

Misschien dat jullie me kunnen adviseren hierin!

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Shell V-Power

Bericht door Tino »

Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Gebruikersavatar
ToufGTI
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 feb 2021, 08:49
Type auto: GOLF MK7_5 GTI Perf

Re: Shell V-Power

Bericht door ToufGTI »

Ok, dan ga ik voortaan ook maar BP tanken haha. Thanks man!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Shell V-Power

Bericht door StarSqream »

Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Shell V-Power

Bericht door iz75 »

Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Shell V-Power

Bericht door Vissa »

StarSqream schreef: 20 apr 2022, 01:51
Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Bij tuners hoor je vaak dat BP Ultimate het beter doet, minder compensatie nodig tegen pingelen.

Als het goed is gooit Shell er tevens ethanol in, waar BP dat voor als nog niet doet.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Shell V-Power

Bericht door Tino »

Klopt bij tuning betere waardes met BP en Aral 102 ;)
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Shell V-Power

Bericht door Tino »

StarSqream schreef: 20 apr 2022, 01:51
Tino schreef: 18 apr 2022, 13:24 Rotzooi is een groot woord maar er zijn betere alternatieve ;)
De brandstof van BP en Aral zijn beter.
Maar woon aan de grens dus altijd Aral 102 is makkelijk aan te komen.
BP is van hetzelfde bedrijf.
Heb je een betrouwbaar bron? Geen hearsay maar echt resultaten na een onderzoek.
Brandstoffen test in Auto motor sport twee jaar terug op rollerbank inderdaad minder pingelen ;)
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Shell V-Power

Bericht door PassatB8TDI »

V-Power is meer iets van 97 octaan ofzo terwijl men 98 octaan claimt. Op 98 van de BP zal ie beter presteren.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Shell V-Power

Bericht door Vissa »

Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Shell V-Power

Bericht door JeroenGTIed35 »

iz75 schreef:Geen tuning, dus weinig last van verkeerde brandstof. wel altijd 98 omdat ik ooit heb gelezen dat de boel hierdoor iets langer schoon blijft. Ik weet niet of het waar is, maar ik kan het voorlopig gewoon betalen. Overigens nooit het verschil gemerkt tussen BP, Shell, Avia of Totall. Niet in verbruik en ook niet in performance.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Hé! Heeft niets met schoonhouden te maken. Ook onder 98 is er benzine van mindere kwaliteit. Zeker bij de goedkopere pompen.

Met 98 is het zo dat je meer vermogen kan draaien. Als je gaat tunen is het sowieso aan te raden, van wegen minder kans op kloppen/pingelen door hogere drukken, temperaturen en eerdere ontsteking.

Ik tank nu altijd Esso supreme 98 in België. Bp ligt hier aan de a2 dus dat kost teveel. Merk geen verschil met
BP ultimate 98.
Als ik in Duitsland ben gooi ik er aral ultimate 102 in, loopt ie merkbaar lekkerder op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Shell V-Power

Bericht door JeroenGTIed35 »

Vissa schreef:Dat was vroeger het geval. Shell V Power 98 heeft nu een octaangetal van 99.
Hé Visa. Volgens mij is het nog steeds 98. Volgens de website ook.
In Duitsland is ie 100 octaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Shell V-Power

Bericht door Vissa »

Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Shell V-Power

Bericht door JeroenGTIed35 »

Vissa schreef:Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P
Boefjes daar bij de Shell


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Shell V-Power

Bericht door PassatB8TDI »

Vissa schreef: 27 apr 2022, 15:20 Apart, toen ik het bericht typte stond er nog 99, met een minimum van 98 octaan. Ik zie het inderdaad niet meer terug nu. :P
In Engeland is het 99. Hier in Nederland is het 98 (op papier).
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten