Krakende Golf R

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
MC1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:23
Type auto: GOLF R20

Krakende Golf R

Bericht door MC1974 »

Ik heb sinds kort een golf R uit 2014. Het is mijn eerste R en ik moet zeggen de R rijdt fantastisch.

Alleen heb ik erg veel last van gekraak en geluiden bij lage snelheden (bochten / achteruitrijden en het nemen van drempels).
Het gekraak is zeer goed te horen, wat mij mateloos irriteert.

Ik heb de auto laten controleren bij de dealer. Die hebben de rubbers ingevet. Maar het gekraak is nog niet weg.
Bij het nemen van bochten, inparkeren of drempels hoor ik het gekraak.
Wat kan het zijn? Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.
Omdat ik nieuw ben in de R wereld, suggesties voor een expert waar ik langs kan gaan om de auto te laten bekijken is ook welkom...anders dan de dealer, want daar is die al langs geweest.

Dank alvast voor jullie reacties !
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: Krakende Golf R

Bericht door LL7R »

Herkenbaar, niet zo extreem als bij jou geloof ik, maar heb het ook (R uit 2015). Dus ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn. Ik was in de veronderstelling dat het met invetten wel verholpen zou zijn..
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Krakende Golf R

Bericht door PassatB8TDI »

Het gekraak hoort weg te gaan na het invetten van de draagarmrubbers. Misschien zijn jouw veerpootlagers niet meer goed. Die willen ook wel eens zorgen voor gekraak.
MC1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:23
Type auto: GOLF R20

Re: Krakende Golf R

Bericht door MC1974 »

LL7R schreef: 23 apr 2022, 00:41 Herkenbaar, niet zo extreem als bij jou geloof ik, maar heb het ook (R uit 2015). Dus ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn. Ik was in de veronderstelling dat het met invetten wel verholpen zou zijn..
Het invetten heeft wel geholpen, en het lijkt erop dat het met de dag minder wordt. Ik kijk het nog even aan en daarna misschien maar onderdelen laten vervangen door de dealer.
MC1974
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022, 09:23
Type auto: GOLF R20

Re: Krakende Golf R

Bericht door MC1974 »

PassatB8TDI schreef: 23 apr 2022, 02:51 Het gekraak hoort weg te gaan na het invetten van de draagarmrubbers. Misschien zijn jouw veerpootlagers niet meer goed. Die willen ook wel eens zorgen voor gekraak.
ok thanks voor je suggestie!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten