Probleem 2

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Probleem 2

Bericht door Hanske »

Mannen, ik moet nog tot de 11de wachten voor mijn groot onderhoud... Maar auto doet opt moment weer zeer raar. In neutraal (dsg bak) gaat de auto van 1000 toeren naar 1300 toeren en dan terug na 800 toeren... Etc. Iemand enig idee wat dit kan zyn? Thx Doei
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Probleem 2

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat heb ik ook gehad bij mijn vorige auto
Alleen de dag dat die na gekeken zou worden werd die onder mijn kont uit gestolen voor de deur
Dus heb er niet echt een antwoord op, Heb je het ook als je in de D voor het stoplicht staat ?
Want dat had ik toen wel ging die naar de 1.100 1.200 toeren en viel die weer terug en ging die weer omhoog
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: Probleem 2

Bericht door Hanske »

Pfff gestolen? Wa een rotte mensen bestaan er toch....! Al andere auto nu? Voorlopig enkel in neutraal opgevallen... Maar weet nie of ik dit mag linken aan het stotteren van de auto in D. Mss is dit een ander probleem.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Probleem 2

Bericht door MkVI Nmgn »

Is al een tijdje geleden ;)
Daarom rijd ik nu deze GTI
Maar bij mij hadden ze het over gasklep schoonmaken en basis stand zetten
En de vacuümslangen controleren maar dat ik er dus nooit van gekomen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Probleem 2

Bericht door Spuugemmer »

Als ik zo je problemen hoor vermogen te kort onregelmatig/vage stationaire toerentallen. Zou ik inderdaad maar even het een en ander controleren qua turbo compressor uit tot aan inlaat spruitstuk. Ik denk dat daar wel een lekkage zit ergens.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Probleem 2

Bericht door Race Eend »

Ik denk een probleem met de gasklep. Met dergelijke storing neem ik aan dat het geen probleem is om eerder naar een dealer te gaan.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: Probleem 2

Bericht door Hanske »

Race eend ik zie je antwoord nu pas. Was dus al naar een dealer gegaan hier en vanmorgen is mijn oranje lampje van mijn uitlaatsysteem beginnen te branden. Ze hebben een vermoeden dat het zou gaan om een sporadisch probleem (benzineklep regeling) ze gaan deze dan ook vervangen. Ik zou het dus niet weten... G
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Probleem 2

Bericht door Timvgti »

Hanske schreef:Race eend ik zie je antwoord nu pas. Was dus al naar een dealer gegaan hier en vanmorgen is mijn oranje lampje van mijn uitlaatsysteem beginnen te branden. Ze hebben een vermoeden dat het zou gaan om een sporadisch probleem (benzineklep regeling) ze gaan deze dan ook vervangen. Ik zou het dus niet weten... G
Mooi dat je motorstoringslampje is gaan branden!
Dan is er sowieso een foutcode opgeslagen en dan is het over het algemeen een stuk makkelijker opsporen en vervangen.

Eergisteren toevallig een Jetta 2.0 fsi uitgelezen. Deze had dezelfde klacht als jou en ook hier ging het motorstoringslampje branden.
Uitgelezen waarbij er een foutcode naar boven kwam mbt de EGR klep. Klepje N18.
Dus nu makkelijk dat klepje bestellen, vervangen, foutcode wissen en opgelost.
Hanske
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:51

Re: Probleem 2

Bericht door Hanske »

Zou dit ook te maken kunnen hebben met het stotteren? 8 februari moet hij binnen voor een groot onderhoud en dan ga ik ook direct de bougies laten vervangen de terugroep actie van de bobijnen heeft de wagen al gehad... Ideaal!!! Laten we hopen dat hij nu niet meer stottert en normaal rijdt :).

Thx!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten