Ik ga zoals het er nu naar uitziet binnenkort een Golf Mk7.5 R Variant (bouwjaar eind 2019, begin 2020) uit Duitsland halen, maar ik ben nog zoekende voor wat betreft een paar opties en mogelijkheden. Dus ik ben opzoek naar ervaringen en algemeen aankoopadvies van 7.5R (Variant) rijders!
- Zijn er 7.5R specifieke aandachtspunten waar ik op moet letten bij aanschaf?
- DCC, wat zijn de ervaringen (ook met verlaging icm DCC)? En hoe kan ik online zien welke auto dit heeft en welke niet? Is er een bepaalde combinatie van opties(of optie-pakketten) waardoor je met zekerheid kan zeggen dat DCC op de auto zit?
- Of een auto het Performance Pakket heeft kun je zien door de grijze R remmen toch? Is dit ook altijd met verhoogde topsnelheid (270km/h) of is dit weer een losse optie?
- Hoe zitten de stoelen, vooral op langere ritten maar ook qua "houvast" tijdens het betere bochtenwerk? Heb nu een Focus ST, met van die voortreffelijke Recaro's, en ten opzichte daarvan lijken de stoelen in de R wat weinig steun te bieden en lijkt vooral de zitting wat vlak.
- Zijn er mensen die een trekhaak onder hun 7.5R hebben gemonteerd? Ik weet dat je geen trekgewicht op je kenteken hebt, dus dat je officieel niets mag trekken en dat het alleen kan voor een fietsendrager, maar daar gaat het nu juist precies om . Heb op fora gezien dat ze in de UK het voor elkaar hebben gekregen om de originele wegklapbare trekhaak te plaatsen, dus vroeg me af of iemand dat ook al in NL was gelukt.
- Is het Dynaudio pakket het waard? Of beter zelf de speakers upgraden?
- Het alarm dat standaard op de auto zit, is klasse 3 toch? In verband met verzekeren en laten upgraden van het alarm systeem.
En qua Mods, denk ik er aan om te beginnen met Racingline R600 intake, turbo inlet pipe, turbo muffler delete en stage 1. Of is het slimmer/beter om dat anders aan te pakken?
Hoe zit het met het GPF/OPF uitlaatgeluid? "Normaal" begin ik altijd met de middendemper ertussenuit halen, om daarna eventueel verder de uitlaat aanpakken. Heeft zo'n middendemper delete zin bij de R?
En iemand ervaring met Powerflex bussen? Is dat een mooie upgrade van onderstel en motorsteun(en), of heeft dat niet heel veel zin?
Zal misschien nog wel wat bijkomen en als er verder nog tips/tricks/aandachtspunten zijn hoor ik het graag, maar bedankt voor de reacties en hulp alvast!
Oh en mocht je nog interesse hebben in een licht gekietelde Focus ST wagon uit 2013 met Sync 3 (Apple Carplay), ST XTA schroefset, mooie lichtgewicht Enkei velgen en 112dkm op de teller, hit me up!