GTI '13 MotorStoringen ; P000A P0016,..

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
xxSonny
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2020, 20:45
Type auto: Golf 7 GTI

GTI '13 MotorStoringen ; P000A P0016,..

Bericht door xxSonny »

Beste,

Hopelijk start ik de topic goed!
Ik heb namelijk een aantal rare verschijnselen met mij GTI van 2013..

Ik heb deze reeds een jaar of 2 terug aangekocht toen ik deze kocht vertelde de persoon wat er vervangen is geweest ect,..
Die zei dat de wagen een nieuwe dichting nodig had van de waterpomp, dat deze lekte. Dat heeft die mens laten herstellen, voor ik de wagen kocht.
Geen idee of de waterpomp toen ook vervangen is of niet. De wagen heeft +-84.500KM de periode dat ik deze kocht vandaag staat die teller op 105***..
Nu sinds een aantal weken draait die 'raar' Bij koude start begint die soms te schommelen in toeren, lagere toeren hoger en zelfs tot uitvallen van de motor.. Zelfs als ik kort gereden heb neem maar een voorbeeldje van nog geen 500M kom ik tot stilstand begint hij terug te schommelen in toeren en zelfs uitvallen zomaar als ik moet inhouden voor iemand ect,... Dus ben ik op onderzoek gegaan met mijn VCDS, eerst had ik enkele misfire's op verschillende cililnders, maar dat probleem was toen niet zo erg, ( Zaten toen en nu nog steeds RS7 Bougie's in ) Nu die storingen heb ik in m'n logs opgeslagen maar gewist uit de wagen.. Ik dus terug gaan rijden met de wagen voor enkele dagen plots kwam het schokken en stotteren terug, heb toen ineens maar 'n grootonderhoud gedaan resetje gedaan en de storingen terug afgevraagd en er zaten dan geen misfire's meer in..
Enkel nieuwe storingen, P0016 Cilinderrij 1 Nokkenasstandsensor G40 - Krukasstandsensor G28 Verkeerde inbouwcombinatie ( P2155 Lambdasonde Zit er al een ruime tijd in nog van voor mijn voorval van schokken ect,..) Alsook ik sinds vandaag nog een andere storing zag,
P000A Nokkenas A ( Bank 1 inlaat) Trage respons nokkenasverstelling.





Loop ik eventjes het internet af kom ik dingen tegen met ketting verkeerd/uitgerokken,.. :roll: :roll:

Zou er mij toevallig iemand wijzer kunnen maken daarin?


Mvg,
Sonny
Gebruikersavatar
MauriceT
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2023, 18:51
Type auto: 2014 Golf 7R

Re: GTI '13 MotorStoringen ; P000A P0016,..

Bericht door MauriceT »

Eerst de nokkenasmagneten vervangen.

Update: zie net dat dit topic van 23 sep 2023 is :oops: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 134 gasten