Tijdsduur Automatische Verlichting Uischakelen Verkorten

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Tijdsduur Automatische Verlichting Uischakelen Verkorten

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Beste leden,

Na gisteravond met succes de zweedse verlichting uitgeschakeld te hebben op de Golf VI, is er nu iets anders dat mij opviel. Op deze zonnige dag reed ik door een tunnel, en de xenon verlichting sprong aan zoals het hoort. Alleen viel mij op dat deze zeker voor een minuut of 5 (tot 10) minuten aan bleef staan eer dat deze weer uit gingen nadat ik uit de tunnel kwam.

De vraag is dus, heeft iemand enig idee hoe ik deze tijd via de vagcom kan veranderen, en wat de juiste waarde zou moeten zijn bij het normaal uitschakelen van de verlichting (binnen een seconde of 5) nadat iemand uit een tunnel komt met automatische verlichting.

Dank jullie wel!

(ps. Ik reed niet boven de 140 dat de verlichting automatisch aanspringt)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tijdsduur Automatische Verlichting Uischakelen Verkorten

Bericht door wehoo »

Ik merk zelf dat dit nogal sterk varieert; de ene keer snel uit, de andere keer duurt het veel langer. Dit terwijl gewoon fel de zon schijnt (na het uitkomen van een tunnel).
De lichtsensor werkt gelijk met de regensensor. Is dezelfde sensor. En die is wel in te stellen. Maar of het gewenste resultaat behaald wordt en je niet ook je ruitenwisserinterval beïnvloedt, is maar de vraag.

Zie dit draadje op ditzelfde forum:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... nsor#p5297
(scroll)

Coderen:

STG9 Subsystem:
voorbeeld:
Coding is "00217165" (dec) = "03504D" (hex)
Byte 00 = 4D (hex) = 77 (dec) = Rain Sensor Correction value is 77%
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Tijdsduur Automatische Verlichting Uischakelen Verkorten

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Thanks again Wehoo!!! :)

Maar ik blijf het een vreemd verhaal vinden, aangezien het bij m'n Golf 5 GTI wel gewoon naar behoren werkt (uit na een seconde of 5 zodra ik uit een tunnel rijd)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Tijdsduur Automatische Verlichting Uischakelen Verkorten

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik ga wel even kijken of die vagcom gegevens hetzelfde zijn als die je mij hebt gegeven :)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten