lak en roest garantie volkswagen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
levies
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 feb 2012, 22:45
Type auto: golf 5 gti
Locatie: axel

lak en roest garantie volkswagen

Bericht door levies »

goede morgen iedereen,

van de week kwam ik er achter dat op beide spat schermen lichte roest bubbels zaten.

nou had ik ge hoord dat volkswagen daar garantie van 12 jaar max op geef als hij niet verlaagd en al een x over gespoten is.

dit was dus niet het geval bij mij dus viel het onder gearantie.

mijn vraag is wat vinden jullie hiervan

gisteren belde ze mij op dat er 70% vergoed werd door volkswagen... maar ik moet zelf nog 400 euro eigen risico betalen
wat ik nog al veel vind voor twee spat schermen te spuiten. Hij dacht ook dat er twee nieuwe spat schermen op moesten omdat ze b and waren dat het te geroest was... wat volgens mij niet zo is.


graag jullie reacties hierover

gr levi
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door MkVI Nmgn »

€400,- is belachelijk veel geld
Ik betaal voor mijn schermen spuiten €400,-
Ik zal eerst even de offerte vragen want dit gaat nergens over.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
levies
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 feb 2012, 22:45
Type auto: golf 5 gti
Locatie: axel

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door levies »

is goed tonnie zoiets had ik ook al nou geef ik niet veel om geld maar dit vond ik echt belachelijk

greeetttzzz
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door wehoo »

levies schreef:goede morgen iedereen,

van de week kwam ik er achter dat op beide spat schermen lichte roest bubbels zaten.

nou had ik ge hoord dat volkswagen daar garantie van 12 jaar max op geef als hij niet verlaagd en al een x over gespoten is.

dit was dus niet het geval bij mij dus viel het onder gearantie.

mijn vraag is wat vinden jullie hiervan

gisteren belde ze mij op dat er 70% vergoed werd door volkswagen... maar ik moet zelf nog 400 euro eigen risico betalen
wat ik nog al veel vind voor twee spat schermen te spuiten. Hij dacht ook dat er twee nieuwe spat schermen op moesten omdat ze b and waren dat het te geroest was... wat volgens mij niet zo is.


graag jullie reacties hierover

gr levi
VW maakt een verschil in "lakproblemen" en "doorroesten". Op het eerste geven ze 3 jaar garantie en op het tweede 12 jaar.
Valt de claim buiten deze "gevallen" bieden ze de mogelijkheid van een coulance-regeling aan.
Afhandeling van je claim geschiedt via je VW-dealer, die verhaal haalt bij de importeur c.q. fabrikant.

Wellicht een mogelijkheid om met je VW dealer te onderhandelen over het (officieel erkende) bedrijf waar je, naar jouw keuze, de reparatie laat uitvoeren. Waarschijnlijk kan/zal dit goedkoper kunnen worden uitgevoerd. Uitgaande van de schadeclaim en het daarbij behorende bedrag, dat al door je VW dealer is opgemaakt en waarover de 70% vergoeding is gebaseerd, ben je goedkoper uit. Tenslotte maakt het voor je VW dealer niet uit waar je de reparatie laat uitvoeren; hij ontvangt de reparatiekosten terug van VW. ;)

VW garantie:

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
levies
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 feb 2012, 22:45
Type auto: golf 5 gti
Locatie: axel

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door levies »

dankje

ik ga dinsdag is even een gesprekje aan

gr
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door Spuugemmer »

Een schermspuiten met een echt echt goede spuiter kost 175 ex. een nieuw scherm kost 130 ex. Dus die 400 bij betalen is echt belachelijk!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
levies
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 feb 2012, 22:45
Type auto: golf 5 gti
Locatie: axel

Re: lak en roest garantie volkswagen

Bericht door levies »

vanmorgen contact opgenomen met de volkswagen dealer.

om er voledig zkr van te zijn dat de roest niet na twee jaar terug komt willen ze twee nieuwe zij schermen erop en dat spuiten... heb gezegd dat ik het nog al geld vind nou is mijn bijdrage 250 euro incl btw

greetttzzz
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten