Bandencontrole lampje/systeem

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Bandencontrole lampje/systeem

Bericht door gol5ive »

Ik heb even een vraagje over het bandencontrole lampje/systeem, misschien dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.

Het gedeelte 'raad en daad' van m'n onderhoudsboekje geeft aan dat het lampje gaat branden als de spanning van een band 'aanzienlijk minder' is dan ingesteld door de bestuurder. Wat is 'aanzienlijk minder'? Is dat 0,2 bar minder of 0,3 bar minder of ....?
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bandencontrole lampje/systeem

Bericht door wehoo »

gol5ive schreef:Ik heb even een vraagje over het bandencontrole lampje/systeem, misschien dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.

Het gedeelte 'raad en daad' van m'n onderhoudsboekje geeft aan dat het lampje gaat branden als de spanning van een band 'aanzienlijk minder' is dan ingesteld door de bestuurder. Wat is 'aanzienlijk minder'? Is dat 0,2 bar minder of 0,3 bar minder of ....?
Probeer het maar eens met een verschil van 0,5 bar bij één band t.o.v. de andere drie. Dit moet het systeem herkennen.
Het systeem meet niet de bandenspanning, maar via de ABS sensoren de wielomtrek.

Die Reifenkontrollanzeige arbeitet über die Raddrehzahlsensoren des ABS. Bei abnehmendem Reifenfülldruck verringert sich der Abrollradius des betreffenden Rades, und das Rad dreht bei gleicher Fahrzeuggeschwindigkeit schneller.
Die Reifenkontrollanzeige unterstützt den Fahrer bei der Überwachung des Reifenfülldrucks.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten