Golf GTI Club?

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Golf GTI Club?

Bericht door NICO! »

Stel dat we zouden willen oprichten...........

Wat zou je verwachten van zo'n club? Wat zoek je dan bij zo'n club en wat zeker niet?

En wat zou je eventueel per jaar willen betalen voor zo' club?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Golf GTI Club?

Bericht door Dirk »

Een club in mijn ogen:

-Leuke uitstapjes voor clubleden only (paar x per jaar)
-Eigen meeting kleinschalig voor nieuwe leden te werven en gewoon leuke meet en greet
-Club kleding?
-Gezamelijk evenementen bezoeken onder de clubnaam (bijvoorbeeld duitse autosportdag)
-Eventueel eigen meeting groot, waar kraampjes etc bij horen voor internationaal bezoek
-Appart forum gedeelte voor clubleden waar bovenstaande dingen in besproken kunnen worden, die niet-clubleden niet kunnen lezen

Zoiets denk ik?
Contributie is geheel afhankelijk van wat je er voor terug krijgt. Een 25 euro p/jaar is wel een mooi bedrag lijkt me?
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Golf GTI Club?

Bericht door Dirk »

owja ook kan je nog eventuele competities houden... Bijvoorbeeld: fotocompetitie, meest actieve clublid etc etc. Een jaarlijkse bbq voor de leden.
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Golf GTI Club?

Bericht door NICO! »

Goede ideeen, maar gezien de reacties kan het zomaar zijn dat er geen behoefte is aan een club?

Voegt een club iets toe aan de huidige vorm van dit forum?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf GTI Club?

Bericht door Renekesgti »

Hoi Nico, de laatste vraag is zeer terecht. Ik denk dat de vorming van een club binnen het forum meer kan zorgen voor scheiding en groepvorming. Dit kan negatief uitpakken.
Vanaf het ontstaan van het forum zijn er al zeer leuke initiatieven gekomen, meetings, barbecue, ringritten etc.

Ik zou het toevoegen van een club dus niet als een meerwaarde ervaren.

Groet, René
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Golf GTI Club?

Bericht door Vince82 »

In mijn ogen is het forum al een soort van club, maar dan zonder een verplicht lidmaatschap. Ik denk juist door het open en vrijblijvende karakter van een forum je veel mensen aantrekt.
Een club klinkt voor veel mensen als heel gesloten en schrikt soms af, zeker ook als je moet betalen voor een lidmaatschap. Je kan als forum net als een club opereren lijkt mij zo. Dus ook de zaken die Dirk al in zijn post aanhaalde.

Zeker omdat het forum behoorlijk begint te groeien, zou je een soort van bestuur kunnen gaan oprichten voor het forum met een voorzitter, penningmeester, secretaris etc. Als je ook begint met merchandise, evenementen organiseren e.d. zal iemand dit moeten gaan organiseren/beheren. En dan komen al snel de financiën de hoek om zetten, hier heb je dus je penningmeester voor.
Misschien kom je dan al snel op het punt dat je het forum moet gaan registreren als stichting (geen leden) of als vereniging (met leden) bij de kvk. Tsja en dan is het eigenlijk ook een club.
Maar dan is de vraag, wil je mensen contributie gaan laten betalen of hou je het op een vrijwillige bijdrage. Aangezien veel mensen liever niet contributie betalen zou ik het dan laten op een bijdrage voor de merchandise en als er kosten zitten aan evenementen die georganiseerd zijn. En natuurlijk dan de vrijwillige bijdrages om het forum draaiende te houden en leuke dingen van te organiseren.

Dus uiteindelijk kan het forum als een soort van club gaan fungeren, maar ik zou nooit het open en vrijblijvende karakter van het forum uit het oog verliezen.

p.s. Nico, ik wil best als vrijwilliger wat dingen op mij nemen, hier mag je mij best een keer over pb`en.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Golf GTI Club?

Bericht door Jeffreyvdt »

Nico waarom neem je niet de gticlub-holland over heb je gelijk alles ze zoeken nog nieuwe mensen. :mrgreen:
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten