Project Golf 1 GTI uit 1983

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

Om te voorkomen dat ik mijn voorsteltopic vol ga spammen toch maar een projecttopic geopend ;)
Het gaat hier om een Golf 1 1.8 GTI DX uit 1983 met 112 pk, 875 kg en 235.000 km gelopen. Wel op origineel NL kenteken :D

Het transport meteen na aankoop vanuit Zuid-Holland. Op naar Limburg 8-)
Afbeelding

Na een hoognodige poetsbeurt:
Afbeelding

De eerste update: een nieuwe grill :)
Afbeelding

En de huidige staat:
Afbeelding

Afbeelding

Plannen: zat :P
Uiteindelijk is het de bedoeling om een totale restauratie te gaan doen, maar tot die tijd maak ik nu eerst even een tussenstap.
Komende zomer ga ik de Golf een nieuw (origineel VW-) kleurtje geven. Verder heb ik een nieuw dashboard, nieuwe kunststof bumpers en verlichting al gekocht. Vanmorgen heb ik een nieuwe motorkap en sloten opgehaald. Bij diezelfde man kan ik volgende week ook een nieuwe deur ophalen. Zowel de motorkap als deur waren voorzien van een niet originele (grote) deuk en dus aan vervanging toe ;) Mijn setje sloten is helemaal gaar, maar ik kan bij kennissen de sloten helemaal laten reviseren en op mijn oude VW-sleutel passend maken :)

Daarnaast heb ik ook een setje velgen klaarliggen. Hier gaat om 14 inch BCW Steffan's, 3x 7J en 2x 8J. Gekocht van een clublid. Meteen een leuk reservewiel dus ;) De randen heb ik door een vriend van me laten polijsten. Hij heeft ze met hand gepolijst tot korel 5000. Ik denk dat de spiegel bij jullie op de badkamer minder blinkt dan mijn randen nu :P Het hart wordt gespoten en daarna komt nog een verrassing ;)
De velgen bij het passen:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb van de week op kosten van mijn ouders (verjaardagscadeautje) een nieuwe CL onderlip en chromen sierstrips besteld.
Het huidige interieur heb ik eigenlijk niet. De 2 (gare) Corrado voorstoelen zijn vastgelast aan de bodem en een achterbank heb ik niet.. :? Van een vriend van me (ja ik heb er veel in de autowereld ;)) kan ik binnenkort een Golf 2 GTI Edition interieur overnemen in prima staat :D Dan is het alleen nog even een schroefsetje uitzoeken en de verf bij een sponsor van de club bestellen en dan kan het feest beginnen :D De hulptroepen zijn al geregeld, dus dat gaat me al heel wat schuurwerk schelen ;) Hopelijk kan ik dan volgend seizoen eindelijk met de einzer naar meetings toe.

Als ik over een enkel jaar eindelijk mijn eigen huis heb (en mijn vriendin haar droomkeuken (zijn haar woorden ;)) :P) gaat het Golfje helemaal uit elkaar. Alles stralen en opnieuw spuiten, diverse delen verchromen/vergullen, blok reviseren en polijsten en het interieur custom laten bekleden. Maar dat duurt nog wel ff ;)
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door bzb »

mooi hoor!
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door HC1973 »

Erg leuk project. Zou willen dat ik zelf zo handig was. Hoewel de Golf 1 nog wel voor mij enigszins begrijpbare techniek aan boord heeft :D .
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door yal »

Gaaf een mk1 GTI.
Een kleine (goed bedoelde) tip alleen de auto opkrikken thv. de inkeping/driehoek op de dorpel of onder de achteras.

Anders druk je een deuk in de rand/dorpel.

Waar heb je een nieuwe achterbumper kunnen scoren??
Ik zoek ook een origineel nieuw exemplaar.

Succes met je project,

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door RobvR »

Nou Mark, dat is nog eens daadkracht (op m'n vraag of je van de restauratie een topic zou willen starten). Nu al zeg ik.. "smullen"...

Ga je voor een originele buitenkant met de kenmerkende GTI-accenten? Want waar komen de chromen sierstrips?
Groet RobvR
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

Tnx guys 8-)

@ HC1973:
Die handigheid krijg je vanzelf, je moet alleen het lef hebben om gewoon te beginnen. Daarbij helpt het wel als je goed (en genoeg) gereedschap hebt. Daarbij kan mijn vader me ook goed helpen. We hebben afgelopen winter zijn Golf 1 GTI Cabrio (origineel en alleen in Duitsland leverbaar geweest) laten spuiten door een vriend van me die zijn eigen spuiterij heeft ;)

@ yal:
Dat van die krikpunten weet ik, alleen hebben de vorige eigenaren er al voor gezorgd dat er nieuwe kokers in moeten. Die zijn al helemaal ingedeukt, maar dat hebben al die Golfjes. Gewoon een kwestie van een paar nieuwe kokers kopen en die erin zetten.
In Duitsland zijn zoveel sites waar je vrijwel elk onderdeel van een Golf 1 nieuw kunt bestellen, en anders wel via ebay.de. Daar heb je ook nog wel veel kans. Heb ik toevallig laatst een nieuwe, complete koppelingsset gekocht, voor 58 euro incl. verzendkosten :mrgreen:

@ Rob:
Don't worry ;) Dat zijn de chrome sierstrips rondom en onderaan de deuren die bij mij nu nog zwart zijn. Dus gewoon de originele sierstrips ;)


Daarnaast ga ik komende week met een vriend van me bij een kennis van hem kijken. Hij heeft nog een achteras van een Golf 2 GTI voor me liggen. Dan weten een aantal al meteen dat ik van mijn lelijke trommelremmen af wil en achter ook mooie schijfremmen wil hebben :)
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door Spuugemmer »

Ik heb nog wel een scirocco 16v achteras liggen. Dat is de achteras die je zoekt!!! Ombouw naar schijven achter :)
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door Mackdennis »

Gaaf project!!! Blijf het ook hele mooie auto's vinden golf 1 gti
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

@ Spuugemmer:
Je hebt PB ;)

@ Mackdennis:
Tnx 8-)
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

Vandaag van de pakketdienst mijn verjaardagscadeautje gekregen :D
- Een 6-delige chrome sierstripset
- De 2 sierstrips die onderaan de zijkant zitten
- Een CL onderlip (en nog 1 voor pap zijn verjaardag ;))

En maandag de klemmetjes voor de sierstrips gekocht hier in de buurt en de nieuwe en oude sloten laten reviseren en alles passend laten maken op 1 set sleutels :)
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

Misschien al gezien op Facebook, maar dan toch hier ook maar even posten:
de nieuwe, Golf 2 Recaro's voor in de GTI :D

Afbeelding

De wangen, rugleuning, zitting, alles is verstelbaar en nergens doorgezakt of beschadigd. Ze zijn alleen wat stoffig ;)
Nu alleen nog een bijpassende achterbank zoeken :)
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
winkbuhl
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 apr 2012, 19:56
Type auto: golf1 gti en golf1.6
Locatie: heerlen

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door winkbuhl »

heb je de velgen nog...waar in zuid limburg woon je?
Gr pascal
Gebruikersavatar
GolfMania
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jun 2012, 12:28
Type auto: Golf 1 GTI
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Project Golf 1 GTI uit 1983

Bericht door GolfMania »

Ja ik heb de velgen nog. Daar staat ie momenteel nog op. De nieuwe velgen komen pas eronder als ie klaar is :)


Verder is het laswerk eindelijk (en helaas later dan gepland) begonnen :D De achterklep is al klaar. Alle gaten van de ruitenwisser en sproeier zijn dicht en de roest is ook verwijderd die onder de ruit tevoorschijn kwam. Alles is weer in elkaar gezet voor de APK en als die geweest is, kan ie echt gestript worden :D
Gr. Mark

Rides:
VW Golf 4 || 1.6 16v || 2003
VW Golf 1 || 1.8 GTI || 1983

Meetingpics:
Op onze website of like onze Facebookpagina
Plaats reactie

Terug naar “GOLF I GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten