RenekesGTI Update Golf GT... pg.10

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Forge Catchtank gekocht pg.5

Bericht door Renekesgti »

Hierbij een nieuwe update. Dit weekend was het zover, zowel de GT100 Milltek eindstukken (bij Lynx) als de Xenon koplampen zijn gemonteerd met de hulp van Staffpride en Klouxone. Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij Lynx omdat ik helaas de 24e niet kon. Eerst de standaard sierstukken eraf slijpen, dat deed toch wel even pijn zo'n slijptol door je uitlaat te zien slijpen... Maar ja het is voor het goede doel. Ik moet zeggen dat Raymond netjes heeft gelast en genoeg tijd heeft genomen om te zorgen dat alles netjes recht hangt. Het eindresultaat mag er dan ook zijn. Lekker dik met die 100mm stukken. 2 foto's via de mobiel, GTI zwevend en op de grond.

Afbeelding

Afbeelding
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door O2RS »

ziet er goed uit!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Gengar »

Netjes hoor! 8-)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

Hierbij het verslag van zondag 2 december in de warme loods bij Staffpride en Klouxone. Allereerst de demontage van de voorbumper, grille en halogeen koplampen. De grille werkte niet heel erg mee en bleef hangen op een irritant lockje aan de rechterzijde. Na een kwartier wrikken en het juiste gereedschap was hij ook los. Zo stond hij erbij:

Afbeelding

Tegelijkertijd was Erwin begonnen met het hart van de auto en de aansluitingen onder het stuur. Boordnet solderen, kabels doorvoeren en aansluiting op de CAN-Bus van de GTI. Sta je toch nog op de foto Erwin alleen je achterzijde haha..

Afbeelding

Toen ben ik met Klouxone aan de slag gegaan om de kabels door de achterbank te voeren. Ook een K klus, die in een keer goed kan gaan of 10 pogingen kost. Daarna dopje eraf en de kabels aansluiten op de niveausensor.

Afbeelding

Daarna konden de Xenon lampen gemonteerd worden en bumper en grille op zijn plek worden gezet. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Carbonio opnieuw te bevestigen deze piepte bij volgas. Tevens heb ik de sensor achter carbonio verticaal gezet. Deze stond een beetje scheef. Hij piept nu duidelijk minder.

Afbeelding

Als laatste moest de hele handel nog geprogrammeerd worden 2x sleutels ivm nieuwe boordnet, kurvenlicht AFS en de hoogteregeling. Uiteindelijk nog een mooie klus, maar Erwin heeft het voor elkaar gekregen met de hulp van Klouxone. Bedankt mannen voor de hulp, het ziet er goed uit al zeg ik het zelf.

René.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door bzb »

Mooie eindstukken!! Zijn die van milltek zelf of een ander merk?
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

Die zijn van Milltek zelf BZB.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

Aankomend weekend lekker de tijd nemen om de Forge catchtank te monteren. Zeker nodig dit kwam er uit de tank van Staffpride:
Het bovenste is olie, daaronder dikke smurrie en water.

Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door KlouxOne »

het zit er allemaal weer mooi in Rene. Sommige dingen zaten mee andere weer tegen. het is allemaal netjes weg gewerkt. Het misstaat de auto zeker niet! hij is er een stuk knapper op geworden. Die milltek eindstukken staan hem ook erg goed. Erg mooie GTI MKVI.

Nu nog even de catch-can er op knallen ;) je hebt gelijk kunnen aanschouwen wat een troep eruit kwam.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

KlouxOne schreef:het zit er allemaal weer mooi in Rene. Sommige dingen zaten mee andere weer tegen. het is allemaal netjes weg gewerkt. Het misstaat de auto zeker niet! hij is er een stuk knapper op geworden. Die milltek eindstukken staan hem ook erg goed. Erg mooie GTI MKVI.

Nu nog even de catch-can er op knallen ;) je hebt gelijk kunnen aanschouwen wat een troep eruit kwam.
Thank kerel! Ja het was af en toe ff zweten letterlijk en figuurlijk, vooral Erwin daar onder het dashboard haha :)
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door KlouxOne »

ja zeker. de Sensor onder de auto was ook een leuke. met een brug was het wat makkelijker geweest maar goed dat wisten wij al :)

De Can kabels solderen is inderdaad ook lastig, je hebt gewoon heel erg weinig ruimte daar. Maar goed het zit er netjes in dat vind ik altijd zelf het belangrijkste. Geen losse kabels, alles netjes in originelen gootjes. Wat wel jammer is is dat je altijd wat kabel overhoud aan de accu zijde. maar het kan geen kwaad.

Ik hoop dat je tevreden bent met de lampen. lekker stukje gereden richting breda? :)
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

Ja, was wel even wennen, want het lichtbeeld is heel anders. Ik ben gewend dat ik bij schemer al veel licht op de straat had. Bij xenon is dat wat minder, alleen een stuk helderder zodra het eenmaal donker is. Misschien is dit ook nog wel ff afstellen. Al met al helemaal tevreden. De ledjes mis ik zeker niet! ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door MkVI Nmgn »

KlouxOne schreef:ja zeker. de Sensor onder de auto was ook een leuke. met een brug was het wat makkelijker geweest maar goed dat wisten wij al :)
Ik deed het op de Thuiskomer krik :roll:

En even mijn complimenten voor heren in Dord! En de milltek eindtips staan heel strak onder de auto ga het zeker even overwegen nu!

En succes met het plaatsen van de Catch-Can is niet heel veel werk even koppie erbij en hij zit er met een uurtje in Mijne zit er nu een weekje op volgende week ga ik hem ook maar eens legen een keer als het spul niet bevroren is :twisted: En anders de auto even een middagje binnen zetten en kan het als nog eruit gehaald worden!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

MkVI Nmgn schreef:
KlouxOne schreef:ja zeker. de Sensor onder de auto was ook een leuke. met een brug was het wat makkelijker geweest maar goed dat wisten wij al :)
Ik deed het op de Thuiskomer krik :roll:

En even mijn complimenten voor heren in Dord! En de milltek eindtips staan heel strak onder de auto ga het zeker even overwegen nu!

En succes met het plaatsen van de Catch-Can is niet heel veel werk even koppie erbij en hij zit er met een uurtje in Mijne zit er nu een weekje op volgende week ga ik hem ook maar eens legen een keer als het spul niet bevroren is :twisted: En anders de auto even een middagje binnen zetten en kan het als nog eruit gehaald worden!
Op de thuiskomer krik :o WTF Tonnie, die staat al niet echt stabiel. Toch wel een bokje gebruikt?
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Girlzdad »

Nette updates 8-)
De tips maken er een dikke achterkant van, mooi.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door MkVI Nmgn »

Renekesgti schreef: Op de thuiskomer krik :o WTF Tonnie, die staat al niet echt stabiel. Toch wel een bokje gebruikt?
Allemaal niet nodig :lol:

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Renekesgti »

MkVI Nmgn schreef:
Renekesgti schreef: Op de thuiskomer krik :o WTF Tonnie, die staat al niet echt stabiel. Toch wel een bokje gebruikt?
Allemaal niet nodig :lol:

Afbeelding
Haren op zijn tanden onze Tonnie, die doet dat gewoon ff op de fabriekskrik.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Dirk »

mooie update rene :D
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door MkVI Nmgn »

Renekesgti schreef: Haren op zijn tanden onze Tonnie, die doet dat gewoon ff op de fabriekskrik.
Ach kleinigheidjes houd je toch,
Me neefje was erbij die wou eerst naar huis gaan tot dat ik ging stunten met deze krik toen wou die het toch even zien :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Gti-Mar »

Heel netjes René,

Zowel de eindtips,maar zeker ook de Xenon,wat een klus ebben die mannen weer verzet daar in Dordt... :lol: ,is een goed team.
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door staffpride »

Renekesgti schreef:
KlouxOne schreef:het zit er allemaal weer mooi in Rene. Sommige dingen zaten mee andere weer tegen. het is allemaal netjes weg gewerkt. Het misstaat de auto zeker niet! hij is er een stuk knapper op geworden. Die milltek eindstukken staan hem ook erg goed. Erg mooie GTI MKVI.

Nu nog even de catch-can er op knallen ;) je hebt gelijk kunnen aanschouwen wat een troep eruit kwam.
Thank kerel! Ja het was af en toe ff zweten letterlijk en figuurlijk, vooral Erwin daar onder het dashboard haha :)
Ja was erg warm daar in dat verdomhoekje van me. En de heater stond er ook nog eens vol op te blazen :mrgreen:

Was al met al een lang dagje hobbyen, was ook helemaal op aan het einde van de dag.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door RobvR »

Mooie update's René.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Gijs82
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Gijs82 »

Ziet er goed uit René! Vooral die milltek :D
Golf 5 GTI RED
Ibiza_boy
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jun 2011, 14:17

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door Ibiza_boy »

Mooie wagen heb je, leuk detailke dat logotje in je middenconsole! Kheb er mij ook eentje net besteld! :D


Grtz
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door gerben302JD »

Jij bent ook lekker bezig de laatste tijd René, 8-)

Mooie aanpassingen, laat dat maar over aan staffpride en klouxOne .

En watte uitlaten :shock:
Heb je s'morgens geen last van katten die hebben overnacht in je uitlaat? :D

Veel plezier ermee!

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: RenekesGTI Update Xenon en Milltek GT100 tips pg.6

Bericht door JimmyGTI »

Nice René ;)

Dat kunnen die Rukk... euhh mannen uit Dordt wel :lol:
Maar waarom heb je niet de LED variant genomen?

Goed bezig!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten