Kabel binnen

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Kabel binnen

Bericht door schaef »

Vandaag de kabel binnen gekregen, maar als ik in de auto zit ben ik toch erg bang om wat te verklooien.
Dus mijn vraag is, is er ergens iets waar ik het één en ander kan zien hoe ik moet omgaan met Vag-com.
Heb wel het een en ander bekeken wil bv de 140km/u verlichting uit zetten, en dan kan het vinkje wel vinden maar hoe dan verder bv?
Gr
Menno
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Kabel binnen

Bericht door staffpride »

Maak voordat je begin altijd eerst een autoscan van je auto en sla die op op je pc/laptop. Dan kan je altijd terug naar je originele code

Wil je iets veranderen aan/uit vinken en dan esc dukken en code opslaan.

Succes ;-)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

staffpride schreef:Maak voordat je begin altijd eerst een autoscan van je auto en sla die op op je pc/laptop. Dan kan je altijd terug naar je originele code

Wil je iets veranderen aan/uit vinken en dan esc dukken en code opslaan.

Succes ;-)
Dank je wel Erwin.

Ja dat van de scan had ik al gelezen, lijkt me geen verkeerd iets.

Wil alleen de verlichting bij 140km uit zetten en de navi unlocken. Verder hoef ik nog even niet te gaan. Maar kan nu wel eventuele fout codes uitlezen zonder daar een bezoek te brengen aan de garage.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Kabel binnen

Bericht door Verlengsnoer »

En resetten! :-) De mod welke jij beschrijft heb ik nog niet voorbij zien komen. Wat is hier het voordeel van :ugeek: ?
schaef schreef: Maar kan nu wel eventuele fout codes uitlezen zonder daar een bezoek te brengen aan de garage
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Kabel binnen

Bericht door staffpride »

Dat je verlichting niet meer automatisch aangaat bij 140 km per uur (met schakelaar op auto) ;-)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Verlengsnoer schreef:En resetten! :-) De mod welke jij beschrijft heb ik nog niet voorbij zien komen. Wat is hier het voordeel van :ugeek: ?
Als nu harder rijdt als 140 gaan de lichten aan, dit vind niet nodig dus mag van mij uitgezet worden.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Kabel binnen

Bericht door Verlengsnoer »

ik wist niet dat dit zo ingesteld staat! zal het de volgende keer op de snelweg testen! ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Kabel binnen

Bericht door MkVI Nmgn »

Stelletje boefjes!
Je mag helemaal geen 140 op de snelweg! :mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kabel binnen

Bericht door JonasV »

Ik vind dat juist wel een mooie optie dat de lampen dan aangaan.
Ook wel zo veilig vind ik. Zeker met een donkere auto zien mensen wel eens over het hoofd dat je wat sneller aan komt zetten. Verlichting is dan zeker een meerwaarde in mijn ogen.
Maar ieder zijn ding ;)
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Vandaag eens met de kabel aan de gang geweest, alleen hij werkt niet :twisted: :twisted:

Ik moet een test doen voor de kabel maar dan krijg ik steeds de melding interface not found en port not found.

De versie die ik er op heb gezet is 11.

Wat doe ik fout???
Gr
Menno
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Kabel binnen

Bericht door NICO! »

Ik heb ergens gelezen dat je de installatie van het programma moet doen met de kabel aangesloten op laptop en auto, anders schijnt het niet te werken.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Kabel binnen

Bericht door staffpride »

originele kabel of imitatie?

Originele kabel hoeft niet aan de auto te zitten om te registreren btw.
Laatst gewijzigd door staffpride op 04 aug 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Kabel binnen

Bericht door NICO! »

ok, my bad...... :oops:
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Kabel binnen

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb getest en geen lampen aan boven de 140......tenminste geen melding dat mijn lampen aanstonden ...
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kabel binnen

Bericht door JonasV »

Bij mij is het boven de 160 trouwens. Staat ook in het instructie boekje meen ik
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

JonasV schreef:Bij mij is het boven de 160 trouwens. Staat ook in het instructie boekje meen ik
Standaard bij 145km/u, maar dat moet je "eventjes" rijden. Ze gaan dan ook pas weer uit als je een "tijdje" onder de 65km/u rijdt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

wehoo schreef:
JonasV schreef:Bij mij is het boven de 160 trouwens. Staat ook in het instructie boekje meen ik
Standaard bij 145km/u, maar dat moet je "eventjes" rijden. Ze gaan dan ook pas weer uit als je een "tijdje" onder de 65km/u rijdt.
Die optie stond bij mij ook aan maar bloed irritant, ben je aant navigeren rij je iets te hard lichten aan, scherm gaat dimmen, zon erop en je ziet niks meer.

En Jonas als je bang ben dat je niet gezien wordt, stel je je mistlampen in aan als dagrijverlichting ;)
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

Its John schreef:ben je aant navigeren rij je iets te hard lichten aan, scherm gaat dimmen, zon erop en je ziet niks meer.
Dag/nacht-stand uitzetten. Op dagstand geactiveerd laten staan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Kabel niet aan de gang te krijgen.

Verkoper gemaild en krijg en nieuwe kabel opgestuurd, toch netjes.

Welke versie heb ik nodig voor mijn GTI uit 2007??
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Its John schreef:Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Is er een bepaalde handleiding dan??? Waar vind ik die dan?? Heb gewoon het programma vcds 11.8 geïnstalleerd en de drivers werden ook geïnstalleerd en voor de rest niks bijzonders gedaan.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kabel binnen

Bericht door JonasV »

Its John schreef:
wehoo schreef:
JonasV schreef:Bij mij is het boven de 160 trouwens. Staat ook in het instructie boekje meen ik
Standaard bij 145km/u, maar dat moet je "eventjes" rijden. Ze gaan dan ook pas weer uit als je een "tijdje" onder de 65km/u rijdt.
Die optie stond bij mij ook aan maar bloed irritant, ben je aant navigeren rij je iets te hard lichten aan, scherm gaat dimmen, zon erop en je ziet niks meer.

En Jonas als je bang ben dat je niet gezien wordt, stel je je mistlampen in aan als dagrijverlichting ;)
Ik heb de navigatie gewoon op handmatig verstellen staan dat scheelt al ;)
En met die mistlampen kun je weer met oom agent gezeik krijgen. Zo is het altijd wat ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kabel binnen

Bericht door wehoo »

JonasV schreef:En met die mistlampen kun je weer met oom agent gezeik krijgen. Zo is het altijd wat ;)
DRL is toegestaan volgens de wet, mits op de juiste wijze uitgevoerd. De wet-tekst circuleert hier op dit forum.
Een uitdraai ligt in mijn dashboardkastje. Zelfs gecontroleerd erop, maar de tekst hoefde ik er niet bij te halen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabel binnen

Bericht door Its John »

schaef schreef:
Its John schreef:Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Is er een bepaalde handleiding dan??? Waar vind ik die dan?? Heb gewoon het programma vcds 11.8 geïnstalleerd en de drivers werden ook geïnstalleerd en voor de rest niks bijzonders gedaan.
Maar voor de 3e in dit topic, is het een originele Ross Tech kabel of een Immitatiekabel?

Als het een immi kabel is met zo klein cdtje erbij, daar staat ook de exacte installatie volgorde.
deze staat in de root van de cd.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Kabel binnen

Bericht door schaef »

Its John schreef:
schaef schreef:
Its John schreef:Immi kabel? heb je wel de drivers zo geinstalleerd volgens de handleiding luistert namelijk heel nauw ook kwa internet.
Is er een bepaalde handleiding dan??? Waar vind ik die dan?? Heb gewoon het programma vcds 11.8 geïnstalleerd en de drivers werden ook geïnstalleerd en voor de rest niks bijzonders gedaan.
Maar voor de 3e in dit topic, is het een originele Ross Tech kabel of een Immitatiekabel?

Als het een immi kabel is met zo klein cdtje erbij, daar staat ook de exacte installatie volgorde.
deze staat in de root van de cd.
Ohh sorry het is een imitatie kabel, heb niet het geld ervoor over om een echte aan te schaffen.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten