Rijtest GTI Edition 35

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Rijtest GTI Edition 35

Bericht door 3Edition »

op vau-max.de een leuke rijtest met de GTI Edition 35

link: http://www.vau-max.de/autoderwoche/auto ... st/id=2112

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door sitechris »

Strakke velgen onder die witte.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door 3Edition »

sitechris schreef:Strakke velgen onder die witte.
zekers!
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door MartijnGTI »

Op autoweek staat er nu ook een rijtest, niets verrassend wat ze ervan vinden.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door wehoo »

MartijnGTI schreef:Op autoweek staat er nu ook een rijtest, niets verrassend wat ze ervan vinden.
Autoweek is m.i. niet bepaald het meest spraakmakende en technisch onderlegde tijdschrift (site) betreffende "zuivere" autotesten. (niet te vergelijken met "Fifht Gear" en "Auto Motor und Sport")
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door MartijnGTI »

Klopt, maar het is wel rijdend materiaal. Autoblog zal binnenkort ook wel een test hebben.
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Liki »

wehoo schreef:
MartijnGTI schreef:Op autoweek staat er nu ook een rijtest, niets verrassend wat ze ervan vinden.
Autoweek is m.i. niet bepaald het meest spraakmakende en technisch onderlegde tijdschrift (site) betreffende "zuivere" autotesten. (niet te vergelijken met "Fifht Gear" en "Auto Motor und Sport")
Inderdaad! Laatst een video review gezien van AW over de nieuwe RS3 wat zeker beter kon.

En dan nog het feit dat ie de huidige GTI een 4 cilindertje noemde, zo van dat stelt niks voor. Atthans zo kwam het bij mij over. :oops:
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
NielsM
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mei 2011, 12:42

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door NielsM »

Op Telegraaf nu ook een rijtest met de Ed 35: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... html?p=8,1
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door wehoo »

De Telegraaftest: van de 5:33 minuten gaat ongeveer 4 minuten over het getal 35 dat overal in terugkomt (erg ver gezocht m.i.), het petjes idee achter de GTi (niet relevant) en een stukje geschiedenis á la Wikipedia (niets nieuws) . De rest 1,5 minuut gaat over technische eigenschappen en rijbeleving van de Edition 35 in vergelijking met een .:R.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door RobvR »

wehoo schreef:De Telegraaftest: van de 5:33 minuten gaat ongeveer 4 minuten over het getal 35 dat overal in terugkomt (erg ver gezocht m.i.), het petjes idee achter de GTi (niet relevant) en een stukje geschiedenis á la Wikipedia (niets nieuws) . De rest 1,5 minuut gaat over technische eigenschappen en rijbeleving van de Edition 35 in vergelijking met een .:R.
Dat stukje waarin hij languit ging liggen met het "petjespraat" verhaal, begreep ik echt niet ... en volgens mij hijzelf ook niet!!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Renekesgti »

Oke, maar begrijp ik dus uit het verhaal dat deze GTI Edition 35 te tunen is naar 320pk i.v.m. turbo en blok Golf R?

Rene
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door RobR6vs »

Renekesgti schreef:Oke, maar begrijp ik dus uit het verhaal dat deze GTI Edition 35 te tunen is naar 320pk i.v.m. turbo en blok Golf R?

Rene
Dat klopt kijk maar even op de site van JD http://www.jdengineering.nl/

"Golf 6 ED35 235pk 235pk wordt 310pk 300NM wordt 410NM € 790"

In de praktijk vallen die getallen mee mijn R met hetzelfde blok ging naar 320 PK.

Groet Rob
Jorge
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:37

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Jorge »

Voor de liefhebbers vanaf dinsdag is er een vrij complete witte 35 edition te aanschouwen in de showroom bij Van der Velden in Zoetermeer..
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Edition30 »

In Auto Visie van 7 juli staat een test (meer impressie) van de 35. Ze zijn enthousiast.

Wel komen ze weer terug op het sturen van de GTI, dit zou te vaag en te licht zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Ook zeiden ze dat er wat te veel rol in de voortrein zit. Hier ben ik het overigens wel mee eens (andere blokjes erin schijnt te helpen).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door JonasV »

Ook de Top Gear is enthousiast en ik lees net op het AW forum dat de eerste al afgeleverd zijn in NL
Ik ga eens heeeeeeel hard sparen om er over een paar jaar een te kunnen kopen.
Of toch maar het huis verkopen? ;)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Mackdennis »

Heb een klein stukje gereden in een ed35.
Was bij vw maas in uithoorn, waar ik mijn auto heb gekocht.

En ff staan praten met marc ( verkoper )
Want wist dat ie een ed35 voor zich zelf had besteld.
Hij had het ff druk, maar gaf me de sleutel hij staat buiten.
Doe je wel voorzichtig zei die!!!

Kwa rijden doet ie het zelfde als de ed30
Ja is wat strakker, maar dit zal ook grotendeels zijn omdat ie
Hagel nieuw was..
Daarintegen reageerd mijn ed30 beter op het gas,
Maar dit zal juist weer zijn omdat ie al ingereden is.

Al met al best leuk om in gereden te hebben.
Gebruikersavatar
RobR6vs
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jun 2011, 14:07
Type auto: Golf VI R

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door RobR6vs »

Edition30 schreef: Wel komen ze weer terug op het sturen van de GTI, dit zou te vaag en te licht zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Ook zeiden ze dat er wat te veel rol in de voortrein zit. Hier ben ik het overigens wel mee eens (andere blokjes erin schijnt te helpen).
Grappig dit, een "R" vinden ze te zwaar en niet lichtvoetig genoeg sturen en nu is het commentaar op de "GTI" weer dat het te vaag is.
Persoonlijke voorkeuren moeten haast wel een rol spelen, want het lijkt of het nooit goed is bij de autojournalisten.

Groet Rob
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Er32k »

RobR6vs schreef:
Edition30 schreef: Wel komen ze weer terug op het sturen van de GTI, dit zou te vaag en te licht zijn. Hier ben ik het niet mee eens. Ook zeiden ze dat er wat te veel rol in de voortrein zit. Hier ben ik het overigens wel mee eens (andere blokjes erin schijnt te helpen).
Grappig dit, een "R" vinden ze te zwaar en niet lichtvoetig genoeg sturen en nu is het commentaar op de "GTI" weer dat het te vaag is.
Persoonlijke voorkeuren moeten haast wel een rol spelen, want het lijkt of het nooit goed is bij de autojournalisten.

Groet Rob
Helemaal mee eens..tis maar net waar je tevreden mee bent.Ik lees/zie vaak stukjes/filmpjes waarin ze erg technisch worden over het bochtengedrag en andere zaken alsof je er altijd mee op het circuit rijdt.Bochtjes inzetten,remmen gasgeven,uitaccelereren bla bla bla.Het is en blijft gewoon een hot hatch die het uitstekend doet op straat voor de gewone mens.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door JonasV »

Ik las dat er maar 100 ED 35's naar NL komen in de Top Gear. Klopt dit? Was er met de ED30 ook een gelimiteerde oplage (nu een totaal van 10.000 stuks).
Wat zou dit nou betekenen voor de waarde van de ED35 over een paar jaar? Ik zit al vast vooruit te dromen namelijk ;)
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Herman »

Naar mijn weten komen er 105 editions 35 naar Nederland. 35 in in alle 3 leverbare kleuren..

Ik heb zo'n vermoeden dat ze behoorlijk waardevast zullen zijn.. We zullen binnen niet al te lange tijd ook wel de nodige import zien.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door wehoo »

Herman schreef:Naar mijn weten komen er 105 editions 35 naar Nederland. 35 in in alle 3 leverbare kleuren..
(.....)
Kijk maar:

Afbeelding

link: http://www.volkswagenstartklaar.nl/V10?hideHeader=0
(selecteer aan de rechterzijde Edition 35)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mr_leadpump
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2011, 22:06

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door mr_leadpump »

Mooie auto en er staan er nog genoeg, wanneer ik nu in de markt zou zijn voor een GTI had ik het wel geweten.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door JonasV »

Helder!
Maar wat ik me dus afvraag is wat zo'n ED35 over een jaar of 3-4 waard is.. Hetzelfde als een ED30 nu?
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Dirk »

ik denk dat ie wel meer waard blijft als een normale gti6. Het is gewoon een gelimiteerde oplage en dat wordt meestal ook wel in de prijs vertaald. Hoeveel ie meer waard blijft gaat natuurlijk ook van zen mankementjes afhangen. Als er andere technieken in die auto worden gebruikt zal dat ook misschien makkelijk storingen/problemen op kunnen leveren. Maar VW kennende zal dat wel mee vallen denk ik!
Audi A4 1.8 TFSI
Nimbvs
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 aug 2011, 18:55

Re: Rijtest GTI Edition 35

Bericht door Nimbvs »

Herman schreef:Naar mijn weten komen er 105 editions 35 naar Nederland. 35 in in alle 3 leverbare kleuren..

Ik heb zo'n vermoeden dat ze behoorlijk waardevast zullen zijn.. We zullen binnen niet al te lange tijd ook wel de nodige import zien.
Volgens mij was dit wel de bedoeling, maar op de voorraadlijst van verschillende dealers zie ik alleen maar zwarte... ben benieuwd :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 121 gasten