Rns 510 type B firmware update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Rns 510 type B firmware update

Bericht door Ronaldgolf5 »

Hallo ik weet dat er veel topics zijn over de rns 510 maar echter kom ik na lang zoeken er ECHT niet uit!

Het gaat om de rns 510 en deze zit in mijn golf 5 uit 2005!

hier een foto zodat jullie weten om welke het gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Volgensmij is dit de B versie van de rns 510 met firmware 1100(werkt perfect zonder lege accu) en mijn vraag was nu tot welke firmware update KAN ik gaan zodat dat gedoe met de can-gateway niet mijn accu leegtrekt? want zoals ik begrepen heb met auto's uit 2005 heb je nog een oude(andere) gateway en kan je niet tot de nieuwste firmware gaan.

Kan nu ook maar tot 2 gig sd kaartjes

Ik meen wel gelezen te hebben dat de firmware 3810 aangepast is door iemand en deze wel op een oude rns 510 kan A/B/C stond erbij of klopt dat niet?

heel erg bedankt alvast!!!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door staffpride »

Je zou toch echt je can gateway moeten vervangen om leuke updates uit te voeren die nieuwe features hebben.

Vanaf fw 2xxx krijg je namelijk al last van het powerdrain syndroom met de oudere can gateways

van 3810 is/was idd een aangepaste versie voor a b c units, je moet/moest dan een 10e byte toevoegen met vagcom. Maar volgens mij is die versie niet meer online te vinden.
MVG EMServices

Afbeelding
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door Ronaldgolf5 »

Oke hartelijk dank voor de reactie! dus ik kan wel gewoon 1200 erop zetten stonden ook wel leuke optie's bij tegenover de 1100

Installeert hij dan ook gewoon in het nederlands of hoe zit het met de talen?
En mijn laatste vraag is wil ik nu bijv toch perse de 2xxx versies erop en ik krijg problemen ermee met de gateway valt er dan ook te downgraden naar 1200?

Hartstikke bedankt!!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door staffpride »

Nederlands zit gewoon in de fw, dus dat is geen probleem.
Hoger zal je waarschijnlijk problemen opleveren. Maar al je terug gaat moet je weer eerst naar 1100, omdat 1200 alleen een update is. Daarna kan je weer naar 1200.

Weet niet door wie de rns is ingebouwd, maar als hij niet (goed) gecodeerd is in je gateway, zal de update misgaan.
MVG EMServices

Afbeelding
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door Ronaldgolf5 »

Ik heb hem zelf erin gezet is hij dan altijd niet gecodeerd? alles werkt wel met verlichting dimmen enzo!

En als hij dan niet gecodeerd is moet ik dan naar een dealer gaan en vragen of ze hem me willen coderen? zowel met 1200 als met 38xx?

Hartelijk dank
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door wehoo »

De laatste officiele SW versie voor de (originele) B-apparaten is: SW1300. (uitgegeven door Continental).
Deze SW zorgt ervoor dat de RNS510 dezelfde functies krijgt als met de SW2xxx, uitgezonderd spraaksturing.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door Ronaldgolf5 »

Oke dankje ik ben nu vrijwel van alles op de hoogte! maar alleen dat coderen moet dat vantevoren of? want ik heb de firmware 1200 hier liggen en kan m zo erin stoppen maar dat doe ik alleen als ik weet dat ik m nu gewoon zou kunnen updaten! nogmaals ik heb hem los gekocht en zelf erin gezet er is niks van coderen gebeurt maar alles werkt perfect! en met spraaksturing wil zeggen dat ik hem geen opdrachten kan geven en dus ook geen zin heeft om alvast een mic te kopen?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door wehoo »

Ronaldgolf5 schreef:ik heb hem los gekocht en zelf erin gezet er is niks van coderen gebeurt maar alles werkt perfect! en met spraaksturing wil zeggen dat ik hem geen opdrachten kan geven en dus ook geen zin heeft om alvast een mic te kopen?
Groot (MFA+) display? Navigatiegegevens (pijlen) zijn zichtbaar?
Spraaksturing is afhankelijk van SWversie. Mic werkt met (optioneel) BT interface. RNS510 heeft geen BT onboard.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door staffpride »

als je hem er zelf in hebt gezet zoals je zegt, is hij niet aangemeld op je can gateway.

Na inbouw is coderen altijd nodig!
Je loopt dus een risico op een mislukte update.

Spraakbediening is pas vanaf 3xxx in nl beschikbaar. Je hoeft geen bluetooth/telefoonmodule te hebben, mic kan rechtstreeks op je rns aangesloten worden.
MVG EMServices

Afbeelding
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door xavier gti »

dat coderen via vag com , hoe verloopt dat juist ?
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door KlouxOne »

je loopt de navigatie module en/of radio door. daarin kijk je welke opties er aanwezig zijn in de auto (bv speakers voor en achter, versterker ja of nee) deze codeer je in de module zodat het systeem correct functioneert. daarnaast kunnen er ook nog optionele opties worden ge-actieveerd.
xavier gti
Berichten: 314
Lid geworden op: 02 apr 2012, 17:49
Type auto: golf 6 gti dsg
Locatie: ghent

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door xavier gti »

ok, thanks .
Golf Gti mk 6 // Carbon Steel // Dsg //Full Milltek // Carbonio // Stage 2 + By DVX @ 292 pk 444 NM // 18" detroit -yokohama //eibach sportsline //
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns 510 type B firmware update

Bericht door staffpride »

KlouxOne schreef:je loopt de navigatie module en/of radio door. daarin kijk je welke opties er aanwezig zijn in de auto (bv speakers voor en achter, versterker ja of nee) deze codeer je in de module zodat het systeem correct functioneert. daarnaast kunnen er ook nog optionele opties worden ge-actieveerd.
En in je can gateway coderen dat er een navigatiesysteem in zit, anders snapt hij het niet ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten