Logisch slotakkoord: Golf VI Cabrio R

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Logisch slotakkoord: Golf VI Cabrio R

Bericht door NICO! »

Eigenlijk heeft het verbazingwekkend lang geduurd voordat Volkswagen de ideeën Golf GTI en Cabriolet met elkaar combineerde. Maar nu die drempel eenmaal is overwonnen, pakken ze in Wolfsburg door: dit is de Golf Cabrio R.

Over een paar weken wordt de nieuwe Golf VII al onthuld op de autoshow vam Parijs, maar Volkswagen heeft nog een slotstuk voor de afzwaaiende Golf VI. Op deze foto’s zien we een volledig naakte Cabrio R, de allersterkste open Golf die het merk ooit heeft gebouwd. Een voorzetje voor deze auto zagen we op de Wörthersee-bijeenkomst en nu komt-ie dus echt.

Onder de kap, en dan bedoelen we de motorkap, komt waarschijnlijk dezelfde 2,0-liter viercilinder die ook in de Golf R hatchback te vinden is. Reken er maar op dat ook de open R dus 270 pk op het asfalt legt, waarschijnlijk via alle vier de wielen. Aangezien de onthulling van de nieuwe generatie al snel is, en er geen camouflage op de testauto zit, rekenen we erop dat we spoedig kennis kunnen gaan maken met de Golf Cabrio R. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse importeur staat de R bij de dealers "als de bloemetjes volgend voorjaar weer gaan bloeien".

Afbeelding

Artikel en rest van de foto's: http://www.autoweek.nl/autonieuws/20325 ... i-cabrio-r

Bron: Autoweek.nl
Groeten, Nico
bert heylen
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15:15
Type auto: VW Golf 6 GTI
Locatie: geel

Re: Logisch slotakkoord: Golf VI Cabrio R

Bericht door bert heylen »

had liever de uitlaat pijpjes in het midden gezien zoals bij de gewone golf r veel mooier denk ik
vw golf 6 gti 397.6pk 475nm by DVX Performance
vw corrado vr6 trackcar
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Logisch slotakkoord: Golf VI Cabrio R

Bericht door Crokko »

Goh, deze vind ik er toch wel lekker uitzien. :D
De keuze van de uitlaat heeft mijn voorkeur. Maakt hem optisch wat breder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten