Na 2x uitlijnen trekt de auto nog steeds naar rechts
Geplaatst: 25 aug 2012, 23:56
Laatst de auto laten uitlijnen bij Prins Techniek in Wassenaar, ik had hem toen net verlaagd met de KW Streetcomfort nog niet in zijn laagste stand.
Vervolgens nog wat lager gezet en bij Profile Alband in R'dam de auto uit laten lijnen. Vond het veel blabla wat ze daar vertoonden. Ik reed namelijk weg en de auto trok flink naar rechts. Snel teruggereden en vervolgens reed de filiaalleider een stukje met de auto en kwam ook tot de conclusie dat hij naar rechts trok. De monteurs mochten weer even wat bijstellen op zijn aanwijzen. Hierna reed hij opnieuw een stukje in de auto en zei tegen zijn monteurs dat hij toch nog een tikkie versteld moest worden. Ik reed daarna weg het euvel was nog steeds merkbaar aanwezig, maar ik was inmiddels klaar met Alband, kon uiteraar de volgende dag weer terugkomen, maar tijd kost geld.
Even zo gereden, uiteindelijk deze week even bij Prins Techniek teruggekomen. Ze zagen daar al meteen via de computer een verkeerde afstelling. Meteen gesleuteld en gedaan, de waarde van de camber etc, zag ik nu netjes binnen de marges zien staan. Zo gezegd zo gedaan. Het sturen is iets minder zwaar, maar het gekke is; ik moet nog steeds bijsturen naar links.
Wat kan er nou aan de hand zijn? Stel dat de uitlijning goed is, kan er iets anders mis zijn?
Ik ga maandag even terug langs Prins Techniek en hopelijk kunnen zij het euvel oplossen.
Vervolgens nog wat lager gezet en bij Profile Alband in R'dam de auto uit laten lijnen. Vond het veel blabla wat ze daar vertoonden. Ik reed namelijk weg en de auto trok flink naar rechts. Snel teruggereden en vervolgens reed de filiaalleider een stukje met de auto en kwam ook tot de conclusie dat hij naar rechts trok. De monteurs mochten weer even wat bijstellen op zijn aanwijzen. Hierna reed hij opnieuw een stukje in de auto en zei tegen zijn monteurs dat hij toch nog een tikkie versteld moest worden. Ik reed daarna weg het euvel was nog steeds merkbaar aanwezig, maar ik was inmiddels klaar met Alband, kon uiteraar de volgende dag weer terugkomen, maar tijd kost geld.
Even zo gereden, uiteindelijk deze week even bij Prins Techniek teruggekomen. Ze zagen daar al meteen via de computer een verkeerde afstelling. Meteen gesleuteld en gedaan, de waarde van de camber etc, zag ik nu netjes binnen de marges zien staan. Zo gezegd zo gedaan. Het sturen is iets minder zwaar, maar het gekke is; ik moet nog steeds bijsturen naar links.
Wat kan er nou aan de hand zijn? Stel dat de uitlijning goed is, kan er iets anders mis zijn?
Ik ga maandag even terug langs Prins Techniek en hopelijk kunnen zij het euvel oplossen.