De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaal af

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaal af

Bericht door NICO! »

11 september 2012 | 09:42 | Tekst: Alexander Inia

Volkswagen houdt er niet van om te dralen en dus wil het merk vrij snel na de onthulling van de Golf VII ook al met de GTI komen. De auto rijdt nu al ongecamoufleerd rond in de buurt van de Ring.

De auto is een echte GTI in de zin dat-ie z'n identiteit niet weggeeft door allerlei opvallende details. De rode bies op de grille en de bekende wielen ontbreken hier nog. Nee, het zijn de beide uitlaten op de hoeken die prijsgeven dat dit prototype toch echt de GTI is.

Het lagere gewicht van de zevende generatie Golf komt in het geval van de GTI extra goed uit. In dit geval is het bijbehorende lagere verbruik natuurlijk al mooi meegenomen, maar hier zijn het lichtvoetiger weggedrag en de snellere sprints toch wel belangrijker.

'Mechanisch sperdifferentieel'

Onder de kap komt weer een 2,0-liter turbomotor te liggen. Verwacht geen extreme sprong in het vermogen, we mikken voor de Golf VII GTI op 220 tot 240 pk. Daarmee komt de GTI aardig in de buurt van z'n grote concurrent, de Ford Focus ST. Zoals we vorig jaar al konden melden, krijgt de GTI een scherper randje dan voorheen. De Volkswagen-ingenieurs kiezen naar eigen zeggen voortaan waarschijnlijk voor een mechanisch sperdifferentieel (in plaats van het elektronische XDS) en de besturing wordt directer.

Verwacht geen directe concurrent voor de Astra OPC en Mégane RS: die auto's zitten qua vermogen meer in de buurt van de Golf R. Die krijgt waarschijnlijk 280 pk, maar door de vierwielaandrijving zal de R alsnog anders van karakter worden dan de kanonnen van Opel en Renault.

We hopen op de Autosalon van Parijs al een eerste levensteken van de GTI te zien, maar zeker is dat nog niet. In ieder geval komt de Golf VII GTI in de eerste helft van 2013 op de markt.

Afbeelding
Afbeelding

Overige foto's bij de bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/20525 ... amoufleerd
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaa

Bericht door NICO! »

Ik denk dat er toch nog wel wat details bij gaan komen, zo mis ik bijvoorbeeld de honingraat motieven in de gril etc. de GTI specifieke velgen en ook de achterkant oogt redelijk standaard. Dit straalt nog geen GTI uit.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaa

Bericht door theo »

Geen zijskirts.

Het lijkt een conceptkopie te gaan worden van de VI. Ik hoop op iets anders.
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaa

Bericht door Luca »

Mag zeker wel wat extremer worden maar vind de VII wel steeds mooier worden :!:
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaa

Bericht door Crokko »

NICO! schreef:Ik denk dat er toch nog wel wat details bij gaan komen
Dat lijkt mij ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: De Volkswagen Golf GTI ongecamoufleerd! Nog niet helemaa

Bericht door RobvR »

Dit is qua uitstraling zeker nog niet GTI waardig maar ik verwacht dat nu de liefhebbers in dienst van VW hun onderdelen eraan mogen gaan hangen.
Groet RobvR
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten