Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
muuster
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012, 21:32
Type auto: Golf 6 Variant DSG7

Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

Bericht door muuster »

Hoi allemaal,

Ik ben Niek, 33 jaar, woon in Utrecht en ben nieuw op dit forum.

Sinds begin dit jaar lease ik een VW Golf Variant Highline 122HP TSI DSG7. Extra uitbreidingen zijn:
- Licht en Zicht I (standaard bij Highline)
- Advance pakket
- Winterpakket
- Getint glas achter
- RNS-315 + bluetooth (achteraf ingebouwd)

De auto bevalt super, maar helaas heeft het dievengilde een paar weken geleden een ruit ingeslagen en de bixenon (met LED dagrij verlichting) koplampen gestolen. De auto is naar het schadeherstelbedrijf geweest en gerepareerd.

De nieuwe bixenon lampen sturen nu wel mee in de bochten (dus de xenon's, niet de statische bochtenverlichting), maar voor mijn gevoel hebben ze een ander 'meedraaipartroon'. De oude lampen draaiden onafhankelijk van elkaar, waardoor je na een rotonde zag dat links vanuit links naar het midden draaide en rechts vanuit rechts naar het midden. Met de nieuwe lampen blijft het wel één bundel die meedraait met het stuur. Raar dat de nieuwe lampen zich anders 'gedragen'.

Nog vreemder is dat ik eerst een optie in de MFD had waarin ik de 'dynamische bochtenverlichting' en 'reismodus' kon aan-/uitzetten (ik weet dit omdat ik deze getest heb i.v.m. een reis naar de UK). De dynamische bochtenverlichting was instelbaar in een eigen menu (toegankelijk door naar links te gaan vanaf het hoofd MFD scherm), de reismodus was instelbaar vanuit het 'licht en zicht' menu. Deze opties zijn beide verdwenen sinds de auto naar het schadeherstelbedrijf is geweest. Ondertussen is de auto twee keer terug geweest (via het schadeherstel ook naar een VW dealer) en nu wordt gezegd dat de optie niet te vinden is in de computer en daardoor niet in het MFD aangezet kan worden. Ze vertelden me zelfs dat het onmogelijk is dat de optie er uberhaupt in heeft gezeten?!?

De dealer zegt niets te hebben veranderd aan de computer/cpu/firmware en alleen de koplampen + bijbehorende aansturing te hebben vervangen door onderdelen die gekoppeld zijn aan het chassisnummer.

Omdat ik zeker weet dat ik niet gek ben geworden de volgende vraag... Wie kan me vertellen hoe de menuopties worden bepaald en hoe het kan dat de bovenstaande opties opeens zijn verdwenen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Niek
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

Bericht door staffpride »

Probeer je mfa eens een fabrieksreset te geven. Als hij het dan nog niet doet is je afs module verkeerd gecodeerd.

Je koplampen kunnen in princiepe alleen naar boven/beneden en naar buiten bewegen.

Heb meerdere xenon gecodeerd en allemaal hebben ze bijde opties in het menu (travel mode en het extra menu om bochtenverlichting aan/uit te zetten)
MVG EMServices

Afbeelding
muuster
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012, 21:32
Type auto: Golf 6 Variant DSG7

Re: Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

Bericht door muuster »

Hoi Erwin,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb de MFA vanuit het menu een fabrieksreset gegeven, maar zonder succes. Kun je iets meer over de AFS vertellen? Waar dient het voor en hoe kunnen ze (de dealer) een verkeerd gecodeerde AFS module corrigeren? Is dat met andere firmware of zelfs verkeerde hardware?

Je zegt ook dat de koplampen in principe alleen naar boven/beneden en naar buiten bewegen. Is dat wat een verkeerd gecodeerde AFS doet? En een goed gecodeerde AFS zorgt ervoor dat je lampen bijv. ook afzonderlijk van elkaar mee kunnen draaien?

Grt,
Niek
muuster
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2012, 21:32
Type auto: Golf 6 Variant DSG7

Re: Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

Bericht door muuster »

Even een update van mijn kant... Afgelopen dinsdag zijn de Xenon's wederom gestolen en de auto staat weer bij het schadeherstel.

Hebben jullie nog tips die ik het schadeherstel mee kan geven bij het installeren van de nieuwe lampen? Welke instellingen moeten ze meenemen bij het configureren?

Grt,
Niek
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Geen 'reismodus' in menu meer na vervangen bixenon

Bericht door MkVI Nmgn »

Bouten erin zetten die ze niet meer los krijgen :roll:
En de instellingen kun je beste even iemand naar laten kijken met een vag-com met een beetje verstand ervan want schade herstellers coderen helemaal niks die plaatsen alleen maar terug en resetten de boel
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten