Pagina 1 van 1
Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 17:51
door Stefz0r
Hallo,
vandaag voor het eerst iets vervelends met de GTI. Als ik gas geef (vol), dan begint hij zoals het hoort met druk opbouwen (en versnellen). Als hij dan ongeveer bij 2500/3500 toeren aankomt (lijkt wel afhankelijk van de versnelling waarin hij staat), dan verlies ik vermogen en het leek ook wel alsof ik ergens lucht hoorde ontsnappen (onder de 2500/3500 toeren ontsnapt er geen lucht, alsof er daarna ineens een klep opengaat die niet open zou moeten gaan). (Alsof er een dumpvalve open gezet wordt oid)
Blijft natuurlijk lastig om te zeggen wat het zou kunnen zijn, want ik heb de auto nog niet uit kunnen lezen (voorlopig ook even geen mogelijkheid). Maar misschien dat er al meteen een paar veroorzakers/oplossingen naar voren komen... vandaar dit topic.
Verder geen storingen/lampjes of onregelmatig stationair lopen. Hij rijdt gewoon prima, maar zodra ik dus vol gas wil... gaat ie inhouden.
Laatste update was een Forge Twintake (maar die zit er inmiddels al 2 weken zonder problemen op). Slangen van de twintake nog even nagelopen, maar geloof niet dat het daarin zit.
Misschien hebben jullie dus wat puntjes die ik na kan lopen.
Alvast bedankt,
Stef
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 18:21
door MkVI Nmgn
Misschien je valve gescheurd.
Of je carter ontluchting of of of maar zal die 2 controleren voor dat je verder gaat kijken, en even uitlezen.
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 19:06
door Stefz0r
Gaat het dan om de valve die hieronder blauw is? (Die PCV?)

Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 19:43
door MkVI Nmgn
Die ik bedoelde zit op de Turbo, (
http://www.golf5forum.fr/index.php?topic=20756.0 )
En die carter ontluchting is de PCV de lichtblauwe kleur

Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 19:49
door Stefz0r
Duidelijk Tonnie,
zelfde probleem als onderstaande filmpje dan?
http://www.youtube.com/watch?v=Q1GCci5l9JM
Beetje lastig beoordelen of het geluid bij mij nou hetzelfde is, sinds de Twintake heb je natuurlijk sowieso veel meer gesuis en geblaas...

Zou ik met (rijdend) uitlezen op bepaalde delen kunnen checken hoe deze twee functioneren (die pcv en die valve bij de turbo)?
Of zou een algemene 'uitleesbeurt' bij de garage dezelfde uitkomst hebben?
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 15 sep 2012, 19:56
door MkVI Nmgn
Toen mij PCV en DV kapot waren had ik ook hikken met vol gas belasten.
Lees ook even dit stukje.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... pcv#p31753
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 17 sep 2012, 20:48
door iroc-dennis
Ook ik had vermogen verlies bij vol gas.
Een gescheurde DV was het euvel.
5 tientjes bij de dealer
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 18 sep 2012, 07:04
door Doohie
Deze 710D diverter valve...
Zit die al standaard op een Golf VI GTi 2012 ?
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 20 sep 2012, 18:37
door iroc-dennis
ja die zit daar al op.
dit is ook al paar keer eerder op het forum verteld.
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 20 sep 2012, 20:59
door Stefz0r
Ah joh... geeft niet als er dubbele info op het forum staat. Wordt het vanzelf vaker gelezen
Vandaag heeft m'n broer de gti meegenomen en is de auto uitgelezen. Was indd de divertervalve. Hij had al een nieuwe besteld, omdat we het dankzij de verhalen hier en de manier van 'inhouden' eigenlijk al wel dachten (je voelde echt boost verloren gaan op het moment dat ie flink druk ging opbouwen).
Meteen vervangen voor een Type D en rijdt weer zoals het hoort

(Oude zat een flinke scheur in het rubber)
Kan het zijn dat ik de type D iets harder hoor afblazen door de twintake? Het aanzuigen is natuurlijk hetzelfde, maar lijkt wel of het bij gas los wat harder is. Klinkt wel lekker hoor

Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 12 jan 2013, 22:06
door NielsR
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum dus zal mezelf eerst even voorstellen. Heb ik ook al gedaan onder het kopje voorstellen.
Ik ben niels en rij sinds een half jaartje een golf 5 gti.
Het is een heerlijke auto en gelukkig voorheen nog geen echte problemen mee gehad tot voorkort.
Ik heb me om 2 redenen aangemeld voor het forum wilde het eigenlijk al eerder doen maar omdat eigenlijk voor alle vragen die je hebt wel een antwoord te vinden is vond ik het niet persee nodog om een account aan te maken.
Tot nu toe dus want ik heb een probleempje.
Heb me gti laatst een grote beurt laten geven en daar kwamen eigenlijk geen schokkende dingen naar boven enkel; hebben ze de turbodruk klep zoals zei het noemde vervangen.
Na die beurt was me auto als herboren wat een beest!
Maar de fun was niet voor lange duur nadat ik gister 80 reed op de cruise control en me auto zich op eens gedroeg alsof hij aan een elastiek zat had ik ook vermogen verlies.
Ik vanmorgen gelijk weer op tijd uit bed gti starten en een rondje mee rijden het elastiek effect met de cruise control was weg maar me vermogen was niet terug.
Vanmiddag gelijk even de auto uitgelezen maar hij gaf geen fout meldingen of storingen aan.
Daarna weer een stukje gaan rijden en nog steeds me vermogen weg. Tot hij bijna op temperatuur was en knal daar was de gti weer.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt.
Mvg,
Niels
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 13 jan 2013, 20:41
door NielsR
Niemand die een idee heeft? Of moet ik even wachten op reactie?
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 14 jan 2013, 09:21
door Mister s
NielsR schreef:Niemand die een idee heeft? Of moet ik even wachten op reactie?
Ik zou het eigenlijk niet weten (ben zelf niet technisch) maar ik zou mijn wagen rijdend laten uitlezen of misschien naar een specialist brengen zoals Hans Sloot in Lochem of VAG Techniek in Nuenen. Zij weten hier wel raad mee denk ik.
Succes
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 14 jan 2013, 12:12
door GolfL
Een zwak punt is en blijft de divertervalve. Mits je deze niet heb vervangen door een nieuwere type (D) dan is er altijd een kans dat het deze klep is.
Als je zelf een beetje handig bent kun je de klep zelf demonteren en inspecteren (op scheuren).
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 17 jan 2013, 11:21
door NielsR
Nou gister mijn auto opgehaald bij de dealer, want ze belden dat ze hem hadden uitgelezen en niks hadden kunnen vinden wat ik hun al had verteld.
Daarop wilde ze de auto een dag langer houden om vandaag de turbo event. Te gaan vervangen ik ben gelijk naar de dealer gereden en heb me auto opgehaald!
Wilde ze mij 50 euro laten betalen omdat ze met de auto bezig waren geweest!? Dat heb ik dus uiteindelijk niet gedaan.
En nu.... Ik denk dat ik hem een keer rijdend ga laten uitlezen
Gr!
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 18 jan 2013, 18:17
door NielsR
Hallo,
Ik ben van plan de dv te gaan vervangen maar bij de dealer hebben ze al een klep vervangen en dat was de laaddruk klep. En de monteur zegt dat dat de dv is.
Ik krijg het idee dat hij fout zit maar van de werkplaats chef verwacht ik dat eigenlijk niet dus ik twijfel aan mezelf.
Daarbij is na de beurt mijn brandstof verbruik best wat gestegen; ik deed normaal +\- 650 km met een tank nu +\- 500 km
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 18 jan 2013, 22:40
door s3.
Laaddruk klep = Diverter valve
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 19 jan 2013, 15:33
door Race Eend
Is de slang van de noisepijp niet toevallig los?
Dat ze deze los gehaald hebben met de beurt en niet goed terug gezet hebben?
Dat je dus ergens anders lekkage hebt en daar laaddruk mist.
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 19 jan 2013, 15:44
door NielsR
Ik zal even checken of alles goed vastzit al zeiden ze bij de dealer dat ze dat al hebben gedaan.
Stel dat er een slang los is / gescheurd kan het dan alsnog zo zijn dat ik het meeste van de tijd wel gewoon me volle vermogen heb?
Re: Inhouden motor (vermogensverlies)
Geplaatst: 20 jan 2013, 11:10
door ED60Letzebuerg
NielsR schreef:Hallo,
Ik ben van plan de dv te gaan vervangen maar bij de dealer hebben ze al een klep vervangen en dat was de laaddruk klep. En de monteur zegt dat dat de dv is.
Ik krijg het idee dat hij fout zit maar van de werkplaats chef verwacht ik dat eigenlijk niet dus ik twijfel aan mezelf.
Daarbij is na de beurt mijn brandstof verbruik best wat gestegen; ik deed normaal +\- 650 km met een tank nu +\- 500 km
http://www.vagtechniek.nl/index.php?mai ... ts_id=1053