In november 2011 is mijn mk5 GTI voor het laatst bij de VW dealer geweest voor een onderhoudsbeurt. Dit is gedaan op basis van Longlife.
Ik rij erg veel korte stukken (bijv elke dag 10km naar werk en 10km terug) en dat is vrij 'negatief' voor de longlife berekening.
Nu geeft hij al op dit moment aan: Nog 3000km of 16 dagen.
WTF!?! Dat betekent dat als ik de 3000km die ik nog 'mag' rijden er bij op tel, ik maar 12.000km heb gereden op deze beurt (in dus precies 1 jaar tijd, beurt was op 2-11-2011 en op 8-11-2012 is de tijd dus volgens de boordcomputer de tijd verstreken).
En dat haal ik niet eens, want over 16 dagen, wanneer de tijd verstreken is, heb ik nog geen 3000km extra gereden met mijn korte ritjes.
Is dit 'normaal' met longlife en de korte ritten???
Sowieso wil ik over naar vaste intervallen van 15.000km. Dat is voor mij duidelijker, er staat ondertussen net iets meer dan 100.000km op de teller en de non-longlife olie is goedkoper.
Wat zouden jullie doen? Over 16 dagen al daadwerkelijk een beurt uit laten voeren en dan gelijk laten omcoderen naar vast interval?
Of nog even doorrijden en de melding negeren?
Ik heb er over 16 dagen tenslotte pas zeg 9500km en precies 1 jaar mee gereden.
Ik wil niet bezuinigen op onderhoud, maar overbodig onderhoud is natuurlijk ook niet nodig.
Ik hoor graag hoe jullie dit zouden aanpakken.
Hierna heb ik hier sowieso geen last meer van, dan weet ik gewoon dat ik om de 15.000km aan de beurt ben (en ik rij ook ongeveer 15.000km per jaar).
Vraagje service interval (SRI)
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Re: Vraagje service interval (SRI)
Weet je zeker dat ze hem wel op long life interval hebben gezet bij de laatste beurt?
Omcoderen naar vast interval hoeft niet, als je je service interval via je mfa reset gaat hij altijd naar vaste intervallen (15000 km of 371 dagen)
Als je long life intervallen wil, moet je dat met vag com of soortgelijk programma doen.
Je zou dus kunnen uittellen vanaf je laatste beurt en als je op 371 dagen uitkomt van wat hij nu aangeeft, dan is hij niet op variabele interval gezet bij de laatste beurt.
Omcoderen naar vast interval hoeft niet, als je je service interval via je mfa reset gaat hij altijd naar vaste intervallen (15000 km of 371 dagen)
Als je long life intervallen wil, moet je dat met vag com of soortgelijk programma doen.
Je zou dus kunnen uittellen vanaf je laatste beurt en als je op 371 dagen uitkomt van wat hij nu aangeeft, dan is hij niet op variabele interval gezet bij de laatste beurt.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Als je toch al over wilt stappen na 15k beurt waarom begin je er nu niet vast mee 
Het is toch 30k of om het jaar die beurt? Dus als je olie nu al een jaar oud is lekker vervangen die rommel voor vers spul.

Het is toch 30k of om het jaar die beurt? Dus als je olie nu al een jaar oud is lekker vervangen die rommel voor vers spul.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
@staffpride: je bent mijn held! Je slaat de spijker op zijn kop!!! Het is idd precies 371 dagen van 2-11-2011 af gerekend!
(Even uit laten rekenen hoor: http://www.dagenteller.nl/nl/ )
Ik wist niet dat er naast de 15.000km ook een koppeling van 371 dagen was.
Ze hebben hem dus niet correct gecodeerd vorige keer bij vw. Hmzzzz...
Vanwaar 371 dagen? Wat een gek getal?
Maar het is dus altijd bij vaste interval 15.000km OF 371 dagen?
Bedankt.
Bedankt.
- staffpride
- Contacteer:
Long life is om de MAX 30k of MAX 2 jr schatjeMkVI Nmgn schreef:Als je toch al over wilt stappen na 15k beurt waarom begin je er nu niet vast mee

- staffpride
- Contacteer:
Ze zullen wel de sri gereset hebben via het mfa. Dan gaat hij namelijk altijd naar de vaste interval terug. (gemakzucht en kennisgebrek??)Timvgti schreef:@staffpride: je bent mijn held! Je slaat de spijker op zijn kop!!! Het is idd precies 371 dagen van 2-11-2011 af gerekend!
Bedankt.
Vanwaar die 371 dagen weet ik ook niet? miss hebben ze dat op een vrijdagmiddag verzonnen in de kantine in wolfsburg

Maar je zal idd zien dat als je je sri reset via je mfa hij 15000 of 371 dagen aangeeft.
graag gedaan

Timvgti schreef:Nee is nu longlife interval.Crokko schreef:Als de auto nu al aangeeft dat je voor de verversing moet, staat hij dan niet al op een vaste interval?Timvgti schreef:Hoe veel is het qua liters als je op de peilstok precies tussen min en max in zit?
Want daar zit ik nu precies na 13.000km longlife olie.
Auto begint alweer te zeuren dat ik nog 3000km of 12 dagen mag voordat hij weer een beurt moet (laatste was in november 2011 bij vw).
Wat een gezeur. Ik stap nu ook over op vast interval van 15k met goede 5w30 olie.
Dus nu kijkende naar grote beurt incl remvloeistof.
Precies tussen min en max dan kun je er iets minder dan een halve liter bij doen.