Advies aankoop mk5 r32

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Plaats reactie
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Hallo iedereen,
Heb mezelf nog niet voorgesteld omdat ik nog geen r32 heb.. Wilde dat dus doen zodra ik de auto heb.
Aangezien hier wel wat mensen zijn met een r32 of hebben gehad wilde ik wat advies..
Ik ga a.s zaterdag kijken..3drs dsg blauw parelmoer kleur 88.000 gelopen ongeveer.
Wil zelf eigenlijk qua kilometers onder de 10k blijven.
Info betreft dsg weet ik ongeveer wel, heb hiervoor ook dsg gereden en ook op internet info opgezocht.
Maar het 3.2 blok zelf weet ik eigenlijk niet veel van.. Is het een sterk blok ja of nee.

Hoop misschien toch hier wat info op te doen zonder me eigen voorgesteld te hebben!!

Ps. Wel complimenten voor het forum, ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door NICO! »

Bedankt voor het compliment en succes met je zoektocht.
Groeten, Nico
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door bzb »

ja nico mooi forum, ga je 10k per jaar rijden bedoel je? ik vind het super mooie golfjes, met de mooist klinkende motor ook, volgen mij goed sterk, maar het onderhoud is het belangijkste en hoe er mee gereden is maar dat weet je nooit, of je moet er echt 1 van een vrouw weten te vinden maar die zullen er haast niet zijn.
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

;) Nee ik bedoelde dat ik een r32 wil aanschaffen die niet meer dan 100.000 gelopen heeft.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 okt 2012, 19:15
Type auto: Golf V GTI ED240

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Jos »

bzb schreef:ja nico mooi forum, ga je 10k per jaar rijden bedoel je? ik vind het super mooie golfjes, met de mooist klinkende motor ook, volgen mij goed sterk, maar het onderhoud is het belangijkste en hoe er mee gereden is maar dat weet je nooit, of je moet er echt 1 van een vrouw weten te vinden maar die zullen er haast niet zijn.

Hahaha bedoel je die reclame van dat oude vrouwtje in die golf? :lol:
Groet,
Jos

[Updates: Stage 2 JD - carbonio airintake - milteck uitlaatsysteem - versnellingspook gti 6 - handrem hoes gti 6 - tropenroosters - lichtschakelaar gti 6 - audi oilie dop - alarm klasse 3 - raamschakelaars gti 6 - spiegelschakelaar gti 6 - gti 6 stuur.
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Ben op mijn zoektocht ook de r32 van exbelg Olivier tegengekomen..
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door RobvR »

Patrick_r schreef:Ben op mijn zoektocht ook de r32 van exbelg Olivier tegengekomen..
Stond die te koop want die zal wrs goed onderhouden zijn!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Vince82 »

Patrick_r schreef:Hallo iedereen,
Heb mezelf nog niet voorgesteld omdat ik nog geen r32 heb.. Wilde dat dus doen zodra ik de auto heb.
Aangezien hier wel wat mensen zijn met een r32 of hebben gehad wilde ik wat advies..
Ik ga a.s zaterdag kijken..3drs dsg blauw parelmoer kleur 88.000 gelopen ongeveer.
Wil zelf eigenlijk qua kilometers onder de 10k blijven.
Info betreft dsg weet ik ongeveer wel, heb hiervoor ook dsg gereden en ook op internet info opgezocht.
Maar het 3.2 blok zelf weet ik eigenlijk niet veel van.. Is het een sterk blok ja of nee.

Hoop misschien toch hier wat info op te doen zonder me eigen voorgesteld te hebben!!

Ps. Wel complimenten voor het forum, ziet er goed uit!
Patrick, 3drs, dsg blauw en die kilometerstand kan mijn ex auto zijn en daar moet je met een grote boog omheen lopen (problemen met de dsg bak). Heb je het kenteken van de auto? Deze kan je mij anders in een pb sturen.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

@rob
Idd goed onderhouden r32 maar weinig opties en geen dsg, vind wel dat ze in verhouding met andere veel voor die auto vragen.. maar ze kunnen vragen wat ze willen natuurlijk ;)

@vince je hebt een pb!
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door HansR32 »

Heb me redelijk verdiept voordat ik mijn R32 kocht.
Heb er ook wat hulp bij gehad trouwens.
- Geluid distributie ketting zoek op YouTube maar eens op steuerkette.
Door een aantal oorzaken kan de ketting gaan rammelen.
- vooral de mk 4 had veel kettingproblemen
Bij de 3.2 is juiste olie, rustig warmrijden e.d. Erg belangrijk.
- ik wou geen dsg vanwege de vele (vaak dure) problemen.
Verder is de auto redelijk hufterproof.

Wellicht heb je er wat aan.
Groet, Hans
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Bedankt voor advies Hans!
Idd kun je met dsg wel pech Uden veel onkosten hebben.. Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk..
Het rijdt wel fantastisch vind ik :D

Grtz.
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door HansR32 »

Begrijp dat je reeds geslaagd bent ?
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Nee nee heb hiervoor al dsg gereden zo bedoelde ik het ;)
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Er32k »

Ik heb zelf ook een 3 deurs R32 van 2005 gereden met DSG.Van het ketting verhaal had ik wel gehoord maar daar nooit geen last van gehad.Wel deed de DSG bak soms raar als ie koud was..dan schakelde die voor de bocht te ver terug.Wel een retegoed geluid...ook bij mij ging het raampje vaak open voor een tunneltje.Het enige wat ik ooit heb moeten vervangen is een bougiedop/bobine,maar dat schijnt een kwaal te zijn.Ik ben nu ook weer aan 't kijken voor een golfje en moet dan een keuze maken uit een R32,GTI edition 30 of een GTi 6 ....keuzes,keuzes.

Greetz Erik.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Edition30 »

Er32k schreef:Ik heb zelf ook een 3 deurs R32 van 2005 gereden met DSG.Van het ketting verhaal had ik wel gehoord maar daar nooit geen last van gehad.Wel deed de DSG bak soms raar als ie koud was..dan schakelde die voor de bocht te ver terug.Wel een retegoed geluid...ook bij mij ging het raampje vaak open voor een tunneltje.Het enige wat ik ooit heb moeten vervangen is een bougiedop/bobine,maar dat schijnt een kwaal te zijn.Ik ben nu ook weer aan 't kijken voor een golfje en moet dan een keuze maken uit een R32,GTI edition 30 of een GTi 6 ....keuzes,keuzes.

Greetz Erik.
Oooohhh, dat is een makkelijke! ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Vince82 »

Nou, die keuze is toch wel lastig hoor!! Een ED30 is wel de snelste (JD stage 2, is bijna verplicht op zo`n auto).
Maar de 6 cilinder + 4wd van een R32 zijn toch wel 2 grote pluspunten. Zoals al eerder gezegd, Milltek systeem eronder en raam open in een tunnel = Kippenvel!
Nadeel van de R32 is het iets hoge gewicht en hij lust wel wat litertjes benzine.... Ik reed gemiddeld 1:9
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door HansR32 »

Vince82 schreef:Nou, die keuze is toch wel lastig hoor!! Een ED30 is wel de snelste (JD stage 2, is bijna verplicht op zo`n auto).
Maar de 6 cilinder + 4wd van een R32 zijn toch wel 2 grote pluspunten. Zoals al eerder gezegd, Milltek systeem eronder en raam open in een tunnel = Kippenvel!
Nadeel van de R32 is het iets hoge gewicht en hij lust wel wat litertjes benzine.... Ik reed gemiddeld 1:9
Ach zolang hij maar niet meer zuipt dan de baas.... :mrgreen:
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Deze avond met een r32 gereden.. Wel veel km gelopen 130.000 maar reed wel goed dsg schakelde soepel, alleen bij het wegrijden hikte hij een beetje.
Over het kettinggebeuren kon ik bij deze niet veel horen eigenlijk.. Liep wel soepel.
Ben vanavond puur gaan kijken en rijden om beetje verschil te merken qua rijden en schakelen.. Want zoals ik al zei gaat mijn voorkeur naar een r32 onder de 100.000km..
Verder was de auto wel netje voor zijn doen..
bert heylen
Berichten: 118
Lid geworden op: 14 jul 2012, 15:15
Type auto: VW Golf 6 GTI
Locatie: geel

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door bert heylen »

in belgie en luxemburg staan er wel een paar te koop onder de 100000 km http://nl.autoscout24.be/ListGN.aspx?at ... tate=N%2CU#
vw golf 6 gti 397.6pk 475nm by DVX Performance
vw corrado vr6 trackcar
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

staan idd mooie auto's bij met mooie km-stand.. ik heb alleen geen ervaring met invoeren bpm enz enz..
was dit ook eigelijk niet van plan...
Er32k
Berichten: 90
Lid geworden op: 01 jul 2011, 22:08

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Er32k »

Ik zie er op MP ook genoeg staan onder de ton.Ik heb een 3 deurs gehad maar kijk nu toch meer naar de 5 deurs en vind ze nog steeds gaaf.Ik heb eigenlijk niks met 4 cil(turbo of niet)en altijd 6 en 8 cilinders gereden...maar meer dan 300 pk halen uit een 4 cil(edition 30)klinkt en lijkt me toch ook wel gaaf hoor.Dus ik vind de keuze nog steeds moeilijk.

Greetz Erik.
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

ja er staan ook wel verschillende op marktplaats idd..
a.s. zaterdag naar een kijken.. mooie auto heeft alleen geen middenarmsteun..
Is die makkelijk te plaatsen..?iemand ervaring hier mee..?
ook heeft de auto rond de dsg-pook geen geborsteld alluminium zitten..? is dit allemaal extra opties geweest ofzo..?
auto is van 02-2006 iemand die het misschien weet..

grtz.
Patrick_r
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:30
Type auto: Mk5

Re: Advies aankoop mk5 r32

Bericht door Patrick_r »

Nog even wat vragen..
Hoort het bij standkachel van de r32 zo te zijn dat je die op een bepaalde tijd in kunt stellen ofniet..
De verkoper wistwel dat er die knop op zat op het middenconsole bij de airco bediening maar kon verder ook niet uitleggen hoe het werkte... Iemand hier wel...?

Grtz
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten