Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Robbie »

Bi-Xenon zonder Led compleet dus met lampen/starters/boordnetmodule zonder stekkers (deze kosten 40 euro ),komen uit mijn eigen GTI te koop ivm plaatsen Bi-xenon met LED
prijs : 375 euro

Wel ophalen wordt NIET opgestuurd !
Laatst gewijzigd door Robbie op 16 nov 2012, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

sorry voor de domme vragen, maar ik ken er zelf weinig van.
zijn dit koplampen die mee draaien? ik heb momenteel halogeen en dus ook geen automatische hoogteregeling.
kan dit alsnog (zonder automatische hoogteregeling) gemonteerd worden of hoe zit dat?
ivm die boordnetmodule; wat houdt dat precies in?

edit: ik weet dat ik bi-xenon kan aanvinken via vagcom. moet er dan nog een andere boordnetmodule in?
ik las net dat er wel nog 2 draden naar de boordnetmodule getrokken moeten worden om de shutter te sturen. klopt dit?

foto's zijn ook welkom

bedankt
Laatst gewijzigd door Glenne op 05 nov 2012, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Renekesgti »

voor de automatische hoogteregeling heb je onderstaand setje nodig. Daarin zit ook de module om je lampen te laten meedraaien. Alle OEM GTI 6 Xenons zijn meedraaiend.

Ik ga ervan uit dat je geen DCC hebt btw.

http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswage ... erregelung
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

Renekesgti schreef:voor de automatische hoogteregeling heb je onderstaand setje nodig. Daarin zit ook de module om je lampen te laten meedraaien. Alle OEM GTI 6 Xenons zijn meedraaiend.

Ik ga ervan uit dat je geen DCC hebt btw.

http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswage ... erregelung
ik heb inderdaad geen DCC.
kan je de xenons perfect werkend krijgen zonder die set? hoe regel je dan de hoogte? zelfde als bij halogeen (schroefje) ?
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Renekesgti »

Glenne schreef:
Renekesgti schreef:voor de automatische hoogteregeling heb je onderstaand setje nodig. Daarin zit ook de module om je lampen te laten meedraaien. Alle OEM GTI 6 Xenons zijn meedraaiend.

Ik ga ervan uit dat je geen DCC hebt btw.

http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswage ... erregelung
ik heb inderdaad geen DCC.
kan je de xenons perfect werkend krijgen zonder die set? hoe regel je dan de hoogte? zelfde als bij halogeen (schroefje) ?
Ja dat kan. Schroefje naast dashboard verlichting heeft geen functie meer daarna. De Xenons kun je in hoogte verstellen via de wieltjes/schroeven op de lampen zelf (1x goed afstellen). Je hebt nog wel een high boordnet nodig. Onze Halogeen GTI's ondersteunen niet meteen Xenon (heeft nl. een midline boordnet). Kost ongeveer 150 tot 200 euro.

Ben er nu ook mee bezig namelijk. Ik wil wel die hoogteregeling. Vind het zelf irritant als mensen mij verblinden met aftermarket setjes..... Groet, René
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ben ook van halogeen naar Xenon gegaan met hoogte verstelling en bochten verlichting andere bordnet en alles erop en eraan behalve de koplamp sproeiers heb ik nog niet maar dat komt wel eerst kom volgende week 2 andere updates, Ik heb ook die kabelboom van Kufatec gebruikt en werk allemaal perfect ook heb ik ipv de handmatige hoogte verstelling een andere knop geplaatst zoals origineel bij xenon zit. het is wel een aardige klus om dit erin te zetten maar Staffpride is hier heel erg handig in en voor een hele nette prijs :!:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

thx voor de info!
is die boordnetmodule een behoorlijke klus om die te vervangen? ik weet eigenlijk niet wat dat juist is of waar ik die kan vinden :oops:

@ MkVI Nmgn: bedankt voor de tip over staffpride, maar ik ken iemand in de buurt die ook een grote kennis heeft in dat soort zaken mocht het nodig zijn ;)
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Timvgti »

Raar eigenlijk dat ze bij de mk6 gti zonder xenon een midline module hebben geplaatst.
Dan is dat bij mijn mk5 gti gelukkig makkelijker. Daar hoef ik enkel de 10 naar 12 oolige stekkers te plaatsen (en evt de xenonshutter draad in de module bijprikken voor grootlicht xenon), programmeren met vcds en dan werkt het geheel. Daar zit de juiste module er al in...
Verder is mijne van <2007 waardoor je niet met wetgeving qua hoogteregeling en ruitensproeiers zit. Dus ik ben druk zoekende naar een mk5 xenon set wat me wel moet lukken voor <500,- euro)
Voor jou (Glenne) wordt het toch wat pittiger/meer werk en prijziger met een mk6.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door staffpride »

Boordnet is zo te vervangen, je moet echter wel heel de codering uit de oude overzetten en daarna je bi xenon coderen.
Ook moeten je sleutels opnieuw ingeleerd worden.
Dan moet je idd 2 draden trekken om je groot licht (shutters) te laten werken,daarvoor heb je dus ook de boordnet nodig, omdat de halogeen boordnet geen aansturing heeft voor bi xenon. Die 2 draden zitten aan de adapterkabels trouwens.

Als je besluit om niet de kabelset voor hoogte en bochtenverlichting te monteren kan je je koplampen ook niet met het wieltje in hoogte verstellen. Dus dan is het 1x afstellen en verder kan je dan niets van binnen regelen.

Mocht je een juiste boordnet module zoeken, dan kan ik er wel voor je aankomen.
Modules zijn hageltje nieuw en met garantie.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: Bi-Xenon zonder LED Golf VI GTI

Bericht door Robbie »

Verkocht ! mag een slotje op.
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten