Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Timvgti »

Chris5gti schreef:remmen moeten in 1 uur gedaan ,zijn alleen de ashoes heb ik een keer zelf vervangen . Was idd een kl*te werkje , heb er iets meer dan 2 uur over gedaan .Maar een goede monteur met ervaring moet dit ook in een tot anderhalf uur kunnen doen .
Oke bedankt Chris. Dan klopt wat ze ervoor vragen denk ik wel. Want dan is het al vlot totaal 4-5 uur arbeid met spatplaten erbij (remklauwen moeten er daarvoor af).
Aanstaande dinsdag gaan ze het fixen. Dan doen ze ook gelijk de remvloeistof en brandstoffilter. Rest hebben ze vandaag gedaan (algehele check, 5w40 olie, interieur, olie en luchtfilter en uitlezen en service interval reset)
We gaan 't zien!
Eerst zaterdag naar Lynx voor uitlaat/sierstukken :D
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ashoes uurtje werk.
Stofkap en remblokken uurtje
Dus vind hun erg duur remblokken kosten €40,- en de hoes €20 max
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Ashoes uurtje werk.
Stofkap en remblokken uurtje
Dus vind hun erg duur remblokken kosten €40,- en de hoes €20 max
Ik weet 't niet Tonnie. Ik weet wel dat ze beide kanten doen, dus beide stofkappen. Ik zal voor ik hem breng nog eens vragen naar totale uren dat ze (ongeveer) denken te gaan rekenen. Kosten originele blokken 40 eurootjes? Ook bij dealer joh?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door bzb »

Wel bij dealer Tonnie :lol:
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Race Eend »

MkVI Nmgn schreef:Ashoes uurtje werk.
Stofkap en remblokken uurtje
Dus vind hun erg duur remblokken kosten €40,- en de hoes €20 max
Klopt niet, misschien dealer inkoop prijzen ex ofzo. maar klant verkoop zitten ATE blokjes al op 78ex euro voor de voorkant en 64 ex voor de achterkant.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Hallo

Ik zou hier rond de €175/185,- voor vragen
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Race Eend schreef:
MkVI Nmgn schreef:Ashoes uurtje werk.
Stofkap en remblokken uurtje
Dus vind hun erg duur remblokken kosten €40,- en de hoes €20 max
Klopt niet, misschien dealer inkoop prijzen ex ofzo. maar klant verkoop zitten ATE blokjes al op 78ex euro voor de voorkant en 64 ex voor de achterkant.
Ik heb er toch echt niet meer voor betaald en als ik op Winparts kijk staan ook ATE blokken voor €38,61 en de duurste zijn €55,94 Inclusief en Exclusief verzenden en als ik via bedrijf bestel krijg ik er ook nog eens korting op.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Bedrijf rekend gewoon bruto prijzen aan de klant
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Race Eend »

precies, wat heeft het voor nut om je netto prijzen aan de klant te leveren, waarom zou je iets willen leveren als je geen winst kan maken. Dan kan je beter stoppen met ondernemen ;)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Een bedrijf zit er maar om 1 reden en dat is om geld te verdienen.
Tuurlijk je moet je klanten te vreden houden maar als ze alles voor inkoop moeten weg geven en maar 50 euro per uur mogen rekenen dan blijven de rekeningen liggen.

Mensen vergissen zich vaak wat zo een dealer pand per maand kost.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Timvgti »

De remblokken waren uiteindelijk idd niet zo goedkoop als bijv Tonnie zei: ik heb voor (o.e.m.) blokken uiteindelijk 85.40 euro betaald.
GTI net opgehaald en 816,32 euro afgerekend. Slik....
Maargoed alles is keurig gebeurd (Grote beurt, 5W40 olie, oliefilter, interieurfilter, luchtfilter, brandstoffilter, remblokken voorzijde, remvloeistof, stofplaten lv en rv vervangen, aandrijfashoesset lv vervangen, accu opgeladen, ruitensproeier- en koelvloeistof opgetopt)

Was even een smak meer geld dan ik had verwacht (alleen een beurt verwacht), maar service was netjes en hij is nu weer helemaal fris!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Je bent toch wel bij een Vw dealer geweest dan toch ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Chris5gti »

Timvgti schreef:Nou vandaag heb ik mijn GTI bij een vakgarage in de buurt gebracht waar ik veel goeds over had gelezen/gehoord.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Denk dat je bij de Vw dealer goedkoper uit was geweest,
En gratis wegenwacht erbij gehad ( Mobiliteit ) en natuurlijk de 2 bekende stempels die de auto ook aantrekkelijker maken voor de verkoop.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Timvgti »

MkVI Nmgn schreef:Je bent toch wel bij een Vw dealer geweest dan toch ?
Nee gelukkig niet! Daar rekenden ze voor dezelfde grote beurt alleen al 140,- méér dan bij de vakgarage waar ik nu heen ging en daar wilden ze het brandstoffilter ook niet vervangen (niet nodig volgens hun). Dus als ik bij VW alle extra's die bij de controle eruit kwamen (remblokken ashoes en spatplaten) had laten doen had het vast niet goedkoper totaal geworden (en ook niet 'beter' denk ik. En tja Tonnie het VW-stempeltje staat er alleen nu niet in, maar een eigen stempel van deze garage. Ik denk niet dat dat voor mij met inruil ooit echt uit maakt.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

Persoonlijk koop ik alleen auto's die Dealer onderhouden zijn wil nog niet zeggen dat deze beter zijn als bvb door een vakgarage in de buurt maar ik blijf erbij dat je heel veel betaald heb voor een ''B'' garage want niet om Dealers goed te praten maar want overal worden fouten gemaakt maar mobiliteit is toch wel verrekte handig toevallig gister gebruik van gemaakt ''niet me eigen auto'' ik zal persoonlijk 100 meer betalen voor de stempels en mobiliteit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Chris5gti »

Voor een deel geef ik Tonnie gelijk er zijn ook veel mensen die zo denken . Maar bij een auto uit 05 (heb ik ook ) maakt dat niet veel meer uit . Als ze nou zeggen ik heb de beurt zelf gedaan en er geen stempel in staat dan koop ik ook geen auto ,maar van de andere kant een stempel en rekening van VW kun je ook overal krijgen tegenwoordig .
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Pff wat een geld zeg denk dat wij onze prijzen moeten gaan aanpassen hahah
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door MkVI Nmgn »

gout schreef:Pff wat een geld zeg denk dat wij onze prijzen moeten gaan aanpassen hahah
Waarschijnlijk houd je dan geen klanten over :lol:
Of een enkeling die voor een beurt komt van €150,- en alsnog €900 bijna kan aftikken :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
gout
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 nov 2012, 19:41
Type auto: Golf VI Gti Bmw E61
Locatie: 'S Gravenhage

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door gout »

Meestal lukt dat ook maar 1x omdat je ze daarna meestal niet meer terug ziet.

Ik denk dat je bij de Vw dealer ook rond dat bedrag kwijt was maar dan had je wel een dealer stempel wat toch net een meerwaarde heeft plus dat er ook gekeken word of er update's/modificatie's zijn aan de auto.

Maar je hebt het nu al gedaan dus les voor de volgende keer ;)

Mvg
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door yal »

Persoonlijk heb ik met dev akgarage veel betere ervaringen dan met de dealer , daarom gaat de Bora altijd naar jbautoservice.
De dealer doet over het algemeen alleen wat ie moet doen en kijkt niet verder dan zn neus lang , behalve als het op afrekenen aankomt.

Ergste van de gemiddelde dealer is de arrogantie , en niet toegeven als er eens iets mis is gegaan.
Bij de vakgarage werken vaak liefhebbers bij de dealer moet je maar afwachten welke nozem er aan trots staat te prutsen.

Dat moest ik ff kwijt ,

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Race Eend »

Chris5gti schreef:Voor een deel geef ik Tonnie gelijk er zijn ook veel mensen die zo denken . Maar bij een auto uit 05 (heb ik ook ) maakt dat niet veel meer uit . Als ze nou zeggen ik heb de beurt zelf gedaan en er geen stempel in staat dan koop ik ook geen auto ,maar van de andere kant een stempel en rekening van VW kun je ook overal krijgen tegenwoordig .
Ik denk er precies zo over. Ik heb liever een auto die door een vak-garage is onderhouden, bv een een liefhebber als autotechniek hans sloot. Dan per se een dealer onderhouden auto, qua geld maakt het misschien niet eens uit. Maar ik heb liever dat er een likje vet aan een bout gaat ipv dat het weer droog in elkaar gaat allemaal (met als gevolg dat het in de toekomst een keer af breekt. Verder is het ook handig om een keer de bak-olie en brandstoffilters te vervangen, iets waar dealers maar weinig in adviseren, maar zeer zeker wel handig is om na een periode uit te gaan voeren).

Die mobiliteitsservice kan ook prima vervangen worden door een anwb service.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Schippersss »

Stempels in je boekje maakt niks uit met inruil bij de dealer. Toen ik me oude golf 5 ging in ruilen op deze( passat cc) stonden er bij de laatste beurt die ik zelf heb uitgevoerd ook geen stempel in het boekje toen ik de verkoper(vw dealer soest) vertelde dat ik de beurt zelf had uitgevoerd, zij die dat hun wel een stempel erin gingen zetten omdat ze toch nog een beurt doen voor dat die weer terug in de verkoop gaat.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door Spuugemmer »

Voor het prijs verschil ben je toch al snel 3 jaar "mobiel" via de Anwb. Denk dat het ook wel een feit is dat bij de merkdealer doorgaans de beurtjes worden gedaan door de hoe zeg je dat netjes..... Nog studerende monteur.

En qua updates en modificaties. Dat heeft voor mij geen meerwaarde alles is toch anders :) en daarnaast je hoeft geen beurt te doen voor terugroep acties.
Golf MK1 GTI
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Wat mag een vakgarage voor de volgende beurt rekenen: ?

Bericht door O2RS »

Een goede vakgarage voert gewoon, zoals ik al eerder in dit topic heb aangegeven, een veel meer omvattende servicebeurt uit dan de dealer. Persoonlijk kom ik al jaren niet meer bij de dealer en doe ik het bij eventuele problemen gewoon met mijn ANWB pasje.
Daarnaast zal een goede vakgarage je in de regio toch ook zeker niet laten staan lijkt mij.
Ben het ook wel met tonnie eens dat voor de verkoop van je auto een deale afgestempeld boekje de potentiele koper vaak meer vertrouwen geeft.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten