GTI International 2011

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings die niet door dit forum georganiseerd zijn. Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Het staat iedereen vrij hier evenementen en meetings te plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

De eerste dag zit erop. Ik mag niet klagen al zeg ik het zelf. Na redelijk wat tegen slagen. Gisteren middag in Drachten deelgenomen aan OSL of wel de 1/4 mile sprints met de golf. Werd al snel duidelijk dat het probleem met de wastegate nog niet was verholpen. Er zat totaal geen eindsnelheid in de auto maar een 13.6 met slechts 165 km/u was nog wel redelijk te noemen maar zeer zeker niet naar mijn zin! Relatief vroeg terug naar huis om toch nog even een andere wastegate erop te zetten. uit eindelijk half 2 thuis en om half 5 moest ik bij Hazeldonk staan om de trailer op te gaan naar Engeland. Was een korte nacht dus.

Vandaag aangekomen op GTI International. Best een aantal dikke auto's en alles wat deelneemt klinkt als een beest en mijn golfje als een zielig autootje. Ik was best onder de indruk. Eerst rustig een rondje gedaan wat bekende gesproken. Ik wilde rijden kaart gekocht voor 8 runs. Oke das dan 40 pond!! WTF Ik wil de proving ground niet kopen!!

Maar goed. Motor warm bandjes op 1,6 bar. Toch maar eens vragen waar ik een burnout mag doen. Nee dat mag niet... Iets met het milieu. Ja ja.... Oke dan maar niet. Oohw trouwens vriend. Je moet even wachten want dit zijn de laatste voor vandaag voor deelname aan de competitie. Oke moment ik heb net 700 km gereden om NIET mee te mogen doen? Hele relaxte mensen dus oke prima je krijgt 1 kans verknal het niet want dan heb je pech....

Oke........

Nou op naar de boom dan maar. Wat geen boom maar een voetgangers stoplicht!!! uuuhm oke. Prima het maakt niet uit gaat om de fun die je hebt gaan met die banaan.

Veel wielspin maar een tijd van 13.67 op de 1/4 mile. Oke waardeloos dit zal wel niet genoeg zijn.
Maar ik kon nog 7 keer dus lekker door gereden en de tijden schommelde tussen de 13.1 en heel slecht zelfs een 14.4
Nadat ze een aantal keer "per ongeluk" niet een vinkje bij mijn run hadden gezet was ik na 10 runs wel klaar.
Auto weg gezet en even tijd om wat te drinken. Op weg naar het drankententje kom ik een sprintinfo scherm tegen. Toch maar even kijken hoeveelste van onder ik ben geworden.......

Zie ik DIT:

Afbeelding

Zie complete lijst:
http://www.theresults.co.uk/theresults/ ... 5_qtrm.pdf

Dat was even iets wat ik niet verwacht had. Prijs uitrijking al geweest bleek achteraf en waar mijn glazen unit die als trofee/beker ding was wist niemand....

Nou ja helaas maar mijn eerste poging was dus best redelijk gelukt. Nu vroeg naar bed en morgen weer een dag want ik moet toch ook onder de 5 seconde aan de 100 km/u moeten komen. Beste nu was 5.09 s....

Morgen maar waarschijnlijk maandag een update van dag 2.....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: GTI International 2011

Bericht door NICO! »

Snel hoor of is de rest zo langzaam? ;-)

Dus ze hebben je trofee ook nog gestolen, die linke Britten?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Morgen weer een dag. Ik voel dat er een 12 seconde in de lucht zit!!!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: GTI International 2011

Bericht door gol5ive »

Gefeliciteerd Chris en succes voor morgen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: GTI International 2011

Bericht door RobScania »

Gefeliciteerd met je overwinnig, en succes morgen.


dan neem je morgen toch de beker van die dag mee ??
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Rob, heb ik voor je geregeld!! Morgen een update ik ga nu een kort snurkje doen want mag Floppie morgen ook irl ontmoeten!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Dag 2.

Het was een stuk zonniger heb nog steeds last van mijn verbrande paasei!

Maar het goede nieuws:

Afbeelding

Afbeelding

De 2de foto heeft misschien wat uitleg nodig.

236 = startnummer
5= is klasse 5 (mk5/mk6/scirocco)
10= hoort bij de snelste 10 van het evenement

Hoe dan ook een behoorlijk geslaagd weekend en mooie resultaten. Helaas is het weer maandag dus gewoon weer aan het werk.

Voor de mensen die afgelopen weekend toch een PB of mail van me hebben gehad. hier nog snel een foto van mijn kantoor:

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: GTI International 2011

Bericht door Liki »

@Chris,

Kan niks anders zeggen dan TOP! Gefeliciteerd.
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: GTI International 2011

Bericht door RobvR »

Chris van harte, zegt wat over je technische kennis!!

Leuk om te zien waar de mail vandaan kwam ... hoezo druk weekend :mrgreen:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: GTI International 2011

Bericht door Edition30 »

Gaaf Chris,

En dat doe je zo even tussen door :o

Van harte met je overwinning, je bokaal is dus weer boven water gekomen getuige de foto.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: GTI International 2011

Bericht door NICO! »

Goed gedaan Chris! Zijn er nog ergens filmpjes van het hele gebeuren?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: GTI International 2011

Bericht door Race Eend »

lekker bezig chris,

Heb je nog onder de 13 seconden kunnen komen?
Groeten
Mark

Ps: een golf 5 met dsg en tegen de 380pk, doet toch nogsteeds onder voor de 16VG60 van Jeroen destijds:
http://www.youtube.com/watch?v=mIz-OfH850I&NR=1
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Dit is de beker van Zondag. Niet van zaterdag. Helaas!!! Dus officieel zou ik er 2 moeten hebben....

We hebben wel iets op de camera staan denk ik maar die licht nog in de bus. Aangezien de MK5 bij hazeldonk vannacht van de trailer gerold is en ik naar huis ben gegaan en steef ook. Is de camera niet bij mij komt van de week wel.

Sprint tegen de Revo golf 6 R met gt3076 turbo is legendarisch vooral de gezichten van de mannen toen ze hoorde dat het slechts een k04 was. Maar denk dat ik met een 6R na wat aanpassingen wel in 3,5 sec aan de 100 km/u kan zitten. Misschien toch maar de 4x4 van zolder halen en onder de golf monteren... Nee..... 4x4 is voor mensen met een te zware voet..... :D
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Race Eend schreef:lekker bezig chris,

Heb je nog onder de 13 seconden kunnen komen?
Groeten
Mark

Ps: een golf 5 met dsg en tegen de 380pk, doet toch nogsteeds onder voor de 16VG60 van Jeroen destijds:
http://www.youtube.com/watch?v=mIz-OfH850I&NR=1
Het was zondag belachelijk warm en nog steeds waren burnouts verboden.....

PS Mark, tel je even mee:
Performance mk1, navigatie mk5, electrische en verwarmde stoelen mk5, airco mk5, 5 deuren mk5, trekhaak mk5, zo van de strip afrijden en in zuid spanje uitstappen om vakantie te vieren na eerst even in Risoul de lange latten ondergebonden te hebben die je in je dakkoffer bij had samen met nog 3 volwassenen , deuren die boven de 240 WEL dichtblijven mk5, Motorkap die dichtblijft zonder extra sluitingen MK5, Als ik deze lijst zou af maken is mijn toetsenbord versleten dus ik hou het hier maar bij. Maar je begrijpt mijn punt appels met peren.

ps2.

Ook gewoon een straatauto...
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: GTI International 2011

Bericht door Race Eend »

Chris@XT Motorsport schreef:
Race Eend schreef:PS Mark, tel je even mee:
Performance mk1, navigatie mk5, electrische en verwarmde stoelen mk5, airco mk5, 5 deuren mk5, trekhaak mk5, zo van de strip afrijden en in zuid spanje uitstappen om vakantie te vieren na eerst even in Risoul de lange latten ondergebonden te hebben die je in je dakkoffer bij had samen met nog 3 volwassenen , deuren die boven de 240 WEL dichtblijven mk5, Motorkap die dichtblijft zonder extra sluitingen MK5, Als ik deze lijst zou af maken is mijn
oei, der is er 1 op de tenen getrapt! Ik besefde me gewoon hardop, dat die golf 1 voor zijn tijd (toch al 10 jaar terug geloof ik) belachelijk snel was. Niets ten nadele van je golf 5 dsg.

Overigens: Jij rijdt met semi slicks als het goed is?

Chris@XT Motorsport schreef: Sprint tegen de Revo golf 6 R met gt3076 turbo is legendarisch vooral de gezichten van de mannen toen ze hoorde dat het slechts een k04 was. Maar denk dat ik met een 6R na wat aanpassingen wel in 3,5 sec aan de 100 km/u kan zitten. Misschien toch maar de 4x4 van zolder halen en onder de golf monteren... Nee..... 4x4 is voor mensen met een te zware voet..... :D
Maar weer eens een bewijs dat een te grote turbo op een te kleine motor niet werkt, zelfs niet op de sprint.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Race Eend schreef:
Chris@XT Motorsport schreef:
Race Eend schreef:PS Mark, tel je even mee:
Performance mk1, navigatie mk5, electrische en verwarmde stoelen mk5, airco mk5, 5 deuren mk5, trekhaak mk5, zo van de strip afrijden en in zuid spanje uitstappen om vakantie te vieren na eerst even in Risoul de lange latten ondergebonden te hebben die je in je dakkoffer bij had samen met nog 3 volwassenen , deuren die boven de 240 WEL dichtblijven mk5, Motorkap die dichtblijft zonder extra sluitingen MK5, Als ik deze lijst zou af maken is mijn
oei, der is er 1 op de tenen getrapt! Ik besefde me gewoon hardop, dat die golf 1 voor zijn tijd (toch al 10 jaar terug geloof ik) belachelijk snel was. Niets ten nadele van je golf 5 dsg.

Overigens: Jij rijdt met semi slicks als het goed is?

Chris@XT Motorsport schreef: Sprint tegen de Revo golf 6 R met gt3076 turbo is legendarisch vooral de gezichten van de mannen toen ze hoorde dat het slechts een k04 was. Maar denk dat ik met een 6R na wat aanpassingen wel in 3,5 sec aan de 100 km/u kan zitten. Misschien toch maar de 4x4 van zolder halen en onder de golf monteren... Nee..... 4x4 is voor mensen met een te zware voet..... :D
Maar weer eens een bewijs dat een te grote turbo op een te kleine motor niet werkt, zelfs niet op de sprint.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat de MK1 niet vlot was maar vond de vergelijking die je maakt heel vreemd.

Ik denk dat het moet zijn juist op de sprint! Als je in de eerste 60 voet (18 en beetje meter) 1 tiende laat liggen dan is dat op het einde 2 a 3 tiende als je dus 0,5 sec nodig hebt om je tol aan de gang te krijgen moet je tijdens de rit 1 tot 1,5 seconde goed maken. Das best een uitdaging. Oplossing is natuurlijk wel om de tol met een beetje NOS opgang te krijgen.
Zo ook voor 4x4 het is leuk omdat je makkelijk goed weg kan rijden echter als je grip hebt is het alleen maar gewicht wat je mee moet nemen.

enige bewegende beeld wat ik heb gevonden is dit:

Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Oke ik ben vanaf nu echt een kneus!

Krijg net sms dat ik nog een beker ben vergeten op te halen! Die van vrijdagavond in drachten..... Check de uitslag!!

http://www.dhra.nl/perf/2011/lijstBSL-240611.pdf

Is het heel raar als ik mail of ze hem op de post willen doen??
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

Toch nog wat footage van Drachten!



Golf MK1 GTI
spee-t
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2011, 23:31

Re: GTI International 2011

Bericht door spee-t »

Toen wij naar huis aan het rijden waren van Inters, passeerden die blauwe R en die a of s5 van REVO ons ook nog net voor de belgische grens.

nog enkele km's ingehouden en vanaf we de belgische grens over waren even een inhaalmanouvre gedaan om toch nog even te kunnen
sporten met deze wagens.
En van die R was ik wel verrast, liep wel weg maar zeker niet overdreven ( voor zo'n herrie te maken)

Chris: misschien enig idee wat die zijn tijden waren en eventueel vermogen?

Grretz
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI International 2011

Bericht door Spuugemmer »

spee-t schreef:Toen wij naar huis aan het rijden waren van Inters, passeerden die blauwe R en die a of s5 van REVO ons ook nog net voor de belgische grens.

nog enkele km's ingehouden en vanaf we de belgische grens over waren even een inhaalmanouvre gedaan om toch nog even te kunnen
sporten met deze wagens.
En van die R was ik wel verrast, liep wel weg maar zeker niet overdreven ( voor zo'n herrie te maken)

Chris: misschien enig idee wat die zijn tijden waren en eventueel vermogen?

Grretz
Ja die reed ongeveer dezelfde tijden als mijn golfje. Maar grote Turbo dus zou op de snelweg eigenlijk wel voor spectakel moeten zorgen.... Ook nog even met die gasten staan praten. En kwamen wel een aantal dingen uit waarvan ik zoiets had.... jaja.... Er zat bijvoorbeeld een ander inlaatspruitstuk op maar dat werd niet gebruikt..... Ik denk zelf dat de auto nog behoorlijk ge fine tuned moet worden.... Want het is zeer zeker een 450+ pk auto....
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Overige Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten