Kilometerstand en afschrijving bij een GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Kilometerstand en afschrijving bij een GTI

Bericht door Floppie »

Zelf rij ik best veel, ongeveer 25000 - 35000 km per jaar.
Dan zou je zeggen dat ik beter een diesel had kunnen nemen maar ik beleef gewoon erg veel plezier aan het rijden in en met mijn benzine GTI - ED30.
En als ik zuinig en niet zo opvallend had willen rijden kocht ik wel een Prius... :lol:

Maar hoe zit dat bij jullie en over het algemeen?
Wordt een nieuwe GTI (V of VI) over het algemeen ingeruild VOOR de 100.000 km? Uitgezonderd de leasebakken natuurlijk?
En wanneer spreek je van een hoge kilometerstand bij een GTI (V of VI).
Vanaf welke leeftijd of km.stand beginnen de "standaard" problemen? en zo ja, welke dan?
En wat is de afschrijving eigenlijk ongeveer bij de aanschaf van een nieuwe? Een dealer gaf aan dat dat iets was van tussen de € 3000 en € 5000 per jaar. Is dat ook jullie ervaring?
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Kilometerstand en afschrijving bij een GTI

Bericht door NICO! »

Volgens mij schrijf je in het eerste jaar ongeveer het dubbele of meer af. Na ongeveer 4 jaar blijft de waarde die je auto dan nog heeft even stabiel voor een jaar of 2.

Ik gok, gezien de inruilwaardes gegeven door de verschillende databanken, dat mijn auto in het eerste jaar ongeveer 13.000 euro heeft afgeschreven. Gewoon niet bij nadenken, dan doet het minder pijn. Een auto 4 a 5 jaar rijden is voor de afschrijving het gunstigste, zeker met auto's zoals een GTI.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Kilometerstand en afschrijving bij een GTI

Bericht door sitechris »

na 3 jaar en 60 a 70000 km moet je rekening houden dat je de helft van je nieuwwaarde terugkrijgt. mss bij de eigen dealer nog iets meer.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Kilometerstand en afschrijving bij een GTI

Bericht door LucaGTI »

Ik kijk alleen naar wat ik moet bijbetalen op de volgende auto. Anders springen de tranen in je ogen :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten