Pagina 1 van 1

Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 11 dec 2012, 17:13
door Jelmer91
Sinds kort doet mijn GTI heel vreemd eigenlijk, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Als ik rustig aan het rijden ben lijkt het net of de turbo in slaap valt, als ik dan plank gas geef merk je gewoon dat de turbo totaal niet aanwezig is maar als je gas blijft geven komt hij er bij +- 4000 toeren meestal opeens vol in. Als ik dan flink gas heb gegeven en dit snel opnieuw doe pakt de turbo wel meteen op.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 11 dec 2012, 21:52
door Edition30
Kapotte DV (diverter valve)?

Laten uitlezen en/of langs bij de garage/specialist

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 12 dec 2012, 09:26
door Jelmer91
Ja dit was ook het eerste waar ik zelf aan dacht, heb sinds kort ook zelf vagcom maar nog niet veel mee gedaan. Zal hem anders eens eerst proberen zelf uit te lezen.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 13 dec 2012, 18:01
door Jelmer91
Vanmiddag de auto zelf even uitgelezen heb sinds kort vagcom weet wel hoe ik de foutcodes kan uitlezen, het rijdend uitlezen moet ik nog een beetje uitzoeken. Kwam onderstaande foutcode tegen maar deze heeft volgensmij niks te maken met het probleem wat ik nu heb.

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 J HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H14--- Serial number:
Coding: 0403000318070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2D5B176DB40A1F1

1 Fault Found:
000402 - Fuel Pressure Sensor (G247)
P0192 - 002 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 00000 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:22:33

Freeze Frame:
RPM: 1925 /min
Load: 16.5 %
Speed: 26.0 km/h
Temperature: 81.0°C
Temperature: 15.0°C
Absolute Pres.: 980.0 mbar
Voltage: 13.970 V

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 13 dec 2012, 18:12
door s3.
Het kan wel verminderde benzinedruk veroorzaken als gevolg.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 14 dec 2012, 17:22
door Jelmer91
Vandaag samen met iemand de auto eens rijdend uitgelezen en daar was te zien dat de turbo (meestal) niet de gevraagde druk behaalt, heb onderstaande waardes uitgelezen. Zijn er nog andere waardes die ik zou kunnen uitlezen of dingen die ik zelf zou kunnen doen?

14:23:37 Group 103
3.76 bar Current Fuel Pressure
489 Fuel Pressure Regulator
139 Adaptation Value elect. Fuel Pump
Test OFF Demand controlled Fuel Pump Adapt.

14:23:37 Group 115: Charge Pressure Control
1960 /min Engine Speed
86.5 % Engine Load
1680.0 mbar Boost Pressure (specified)
1140.0 mbar Boost Pressure (actual)

14:23:37 Group 138
17.0°C Engine Start Temperature
5.78 g/s Mean Engine Air Mass
11.4 km/h Median Vehicle Speed
System OK Result

Tijdens het rijden viel op dat het bij het rijden onder de 2000 toeren, dus laag in de toeren dan gas geven het probleem het ergst is.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 06 apr 2013, 14:34
door NielsR
Wat jij aan het begin van je topic omschrijft heb ik ook;

Bij mij is de dv al vervangen niet voor zo'n nieuwe maar weer voor het oude model,
Ik ben naar neunen geweest naar vag techniek en heb me auto daar rijdend laten uitlezen.
Dit omdat ze bij de dealer zeiden dat ze mijn turbo eruit gingen halen en vervangen.
Bin het rijdend uitlezen haalde hij wel netjes zijn turbo druk waardes dus een kapotte turbo is het niet.
Wel zeiden ze dat hij niet lekker oppakt onderin bij de toeren hoe dit komt weten ze niet kunnen ze met uitlezen niet zien?
Ik weet het ook niet meer, zit te denken om wat aanpassingen aan me auto te doen als andere uitlaat en misschien een carbonio intake en dan de chip die er nu in zit (hartog 250 pk ) opnieuw uit te laten voeren maar dan een chip van jd!

Ik weet het niet meer:p

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 07 apr 2013, 21:24
door JR-Mk5gti
Luchtmassameter zou het misschien ook kunnen zijn.
Vaak is het wel je dv klep en is niet altijd uit te lezen.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 11:32
door Jelmer91
Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen :D

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 11:53
door NielsR
Ik heb af en toe ook als ik bij 3000 toeren flink gas geef (niet eens vol gas) dat hij bokt. Alstie helemaal warm is dan is dat niet meer.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 16:54
door superdave
Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen :D
Weet iemand het onderdeel nummer?

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 16:56
door NielsR
Ik kan vanavond wel even op me gespecificeerde rekening kijken

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 17:06
door Patrick B
superdave schreef:
Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen :D
Weet iemand het onderdeel nummer?
Hoppa 06H 145 710 D

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 08 apr 2013, 17:16
door wehoo
superdave schreef:
Jelmer91 schreef:Ik heb gewoon een nieuwe divertervalve gekocht type golf 6 gti, hierna alle problemen verholpen :D
Weet iemand het onderdeel nummer?
Waarschijnlijk wordt hier niet type 6 bedoeld, maar het deceleratieventiel (= divertervalve), versie D.
Het onderdeelnr. is zoals al genoemd: 06H 145 710 D.

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 13 apr 2013, 17:11
door NielsR
Vandaag aan de vag-com gehangen en ik krijg deze fout code:

16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)

Iemand een idee?

Vacuum slang lekkage ofzo?

Gr

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 15 apr 2013, 11:14
door KlouxOne
Mogelijke oorzaken:
Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd
MAP sensor (G71) defect
merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven

Extra info:
Turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte (N75) of in een lekke slang(aansluiting)

Bron:

http://gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16618.html

Re: Golf V GTI turbo pakt niet op

Geplaatst: 25 aug 2022, 17:51
door Tiago
Hey Goede middag, ik ben tiago heb sins tijdje zelfde probleem dv vervangen nieuwe turbo n75 sensor vervangen. En nog niks, aangezien je de zelfde probleem hebt vroeg ik me af als jou probleem al opgelost is.

Mvg