Pagina 1 van 2
koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 18:04
door Patrick B
Ik zat net naar wheeler dealers te kijken en daar waren ze met een met een jag bezig die een koolstof reiniging kreeg.
Zou dit ook wat voor onze TFSI en TSI motorblokken zijn.
Ik ben al even aan het zoeken geweest en voor 95 euro heb je je blok schoon als ik het moet geloven.
Dit lijkt mij goedkoper dan het hele blok uit elkaar te schroeven.
Maar werkt dit ook ????
Iemand ervaring hier mee en is het aan te raden ???
linkje
http://www.ecowell-energy.com/ecowell-ecocleaning
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 18:15
door s3.
Dit is al eerder gediscussieerd en toen was geloof ik de opmerking dat de losgekomen prut in je verbrandingskamer (of ergens anders) terecht komt wat niet echt zeg maar wenselijk is. Het feit dat we injectie motoren hebben had ook een aandeel in het verhaal.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 19:08
door Patrick B
s3. schreef:Dit is al eerder gediscussieerd en toen was geloof ik de opmerking dat de losgekomen prut in je verbrandingskamer (of ergens anders) terecht komt wat niet echt zeg maar wenselijk is. Het feit dat we injectie motoren hebben had ook een aandeel in het verhaal.
Ik ben al aan het zoeken geweest maar ik kan het topic zo niet vinden.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 19:29
door yal
Het probleem is dat de rommel v/d inlaat in de verbrandingskamer komt en daarna via de turbo in je uitlaat en katalysatoren komt.
Aangezien dat schade zou kunnen opleveren zou ik eerder de cilinderkop laten verwijderen en dan laten reinigen.
De catchtank zou vervuiling voorkomen zeker als deze meteen na reinigen of bij een nieuwe auto is gemonteerd.
We zullen zien hoe e.e.a. er t.z.t uitziet.
Ik vang veel troep op met de catchtank , zo'n 1,5liter in 9000km
Grt Yal
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 19:32
door s3.
yal schreef:Het probleem is dat de rommel v/d inlaat in de verbrandingskamer komt en daarna via de turbo in je uitlaat en katalysatoren komt.
Aangezien dat schade zou kunnen opleveren zou ik eerder de cilinderkop laten verwijderen en dan laten reinigen.
De catchtank zou vervuiling voorkomen zeker als deze meteen na reinigen of bij een nieuwe auto is gemonteerd.
We zullen zien hoe e.e.a. er t.z.t uitziet.
Ik vang veel troep op met de catchtank , zo'n 1,5liter in 9000km
Grt Yal
Precies wat ik bedoel. Ik meen ook gelezen te hebben dat een catch can ook lang niet alles is.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 13 dec 2012, 21:50
door bzb
Ik zie ook een hoop seafoam filmpjes op YouTube met mk5/mk6 Gti en ook subaru impreza turbo blokken en iedereen is er erg blij mee volgens mij. Bij mij is het nog lang niet zo ver gelukkig maar mocht de nood ooit hoog worden zal ik et wellicht overwegen
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 08:25
door Race Eend
s3. schreef:Dit is al eerder gediscussieerd en toen was geloof ik de opmerking dat de losgekomen prut in je verbrandingskamer (of ergens anders) terecht komt wat niet echt zeg maar wenselijk is. Het feit dat we injectie motoren hebben had ook een aandeel in het verhaal.
Mwah, de auto moet lopen tijdens deze reiniging (rond de 1500rpm geloof ik) normaliter vreet hij ook die vieze carterdampen op het hele jaar door. De temperaturen in de motor zijn zo hoog dat al die losse deeltjes wel verbranden. De schade die je kat oploopt door de vervuiling (en minder optimale verbranding) door de jaren heen is in mijn ogen stukken schadelijker dan een kwartiertje zijn eigen troep opvreten. Daarna gewoon even een stevig ritje maken en je brand alles zo weer schoon.
Een motorrevisie is uiteraard nog effectiever, maar vele malen duurder. Ik zou hiermee beginnen en zou bij elke (T)FSI motor het liefst zien dat dit vanaf 30.000km elke keer uitgevoerd werd, dan is de vervuiling ook niet zo heftig die je elke keer weg haalt.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 09:24
door s3.
Oh dat is toch wel andere koek dan! Heb je toevallig ervaring met een bepaalde middel of wellicht advies waar je op moet letten?
Bedoelde
deze post trouwens..
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 09:34
door Race Eend
Dit product lijkt me ook interessant, maar wat er in de openingspost staat zal gelijkend zijn:
http://vimeo.com/3989681
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 10:14
door kevin78
Is dit niet een markt waar JD in zou moeten springen ?? Denk als jullie iets aanbieden wat werkt dat dit een goude markt is .. Want dat koolstof vervuiling is waar elke GTI rijder zich druk om maakt.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 11:31
door bzb
Mooi ga ik ook doen voor mijn beurtjes
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 11:55
door s3.
Jammer dat het bedrijf in het openingspost helemaal in Leeuwarden ligt.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 12:58
door Race Eend
kevin78 schreef:Is dit niet een markt waar JD in zou moeten springen ?? Denk als jullie iets aanbieden wat werkt dat dit een goude markt is .. Want dat koolstof vervuiling is waar elke GTI rijder zich druk om maakt.
Ik denk dat dit juist een markt voor Hans Sloot is, wij bij JD doen geen onderhoud, want dat zou je mooi kunnen combineren.
Hans heeft een tijdje geleden ook een uitgebreide mail met suggestie van mij gehad over deze producten/ontwikkelingen. Hij heeft het denk ik nog wat te druk gehad om erin te duiken.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 14 dec 2012, 14:18
door kevin78
Ja ben benieuwd !! Ik kom als eerste langs ...
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 22 jul 2014, 16:56
door pyara_pappoe
Vandaag mijn bestelde Seam Foam binnen gehad. Van het weekeinde ga ik eens de youtube fimpljes op mijn golf 5 gti van 2007 even uitproberen, en nagaan of het daadwerkelijk de motor schoner maakt, en merkbaar verschil oplevert.
Heb trouwens nog 1 fles sea foam liggen nieuwe voor 29,50. Uit US afkomstig.
dus als je interesse hebt PM me maar.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 22 jul 2014, 19:27
door NL_MK5 GTI
pyara_pappoe schreef:Vandaag mijn bestelde Seam Foam binnen gehad. Van het weekeinde ga ik eens de youtube fimpljes op mijn golf 5 gti van 2007 even uitproberen, en nagaan of het daadwerkelijk de motor schoner maakt, en merkbaar verschil oplevert.
Heb trouwens nog 1 fles sea foam liggen nieuwe voor 29,50. Uit US afkomstig.
dus als je interesse hebt PM me maar.
Zal het zeker niet gebruiken! Sea Foam maakt deeltjes los deze gaan door je turbo waardoor je je turbo kapot kan maken! Ze kunnen ook je katalysator verstoppen voor een chemische reiniging ga naar Hans Sloot autotechniek in Lochem. Zijn reiniging lost het op.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 22 jul 2014, 23:02
door Schippersss
NL_MK5 GTI schreef:pyara_pappoe schreef:Vandaag mijn bestelde Seam Foam binnen gehad. Van het weekeinde ga ik eens de youtube fimpljes op mijn golf 5 gti van 2007 even uitproberen, en nagaan of het daadwerkelijk de motor schoner maakt, en merkbaar verschil oplevert.
Heb trouwens nog 1 fles sea foam liggen nieuwe voor 29,50. Uit US afkomstig.
dus als je interesse hebt PM me maar.
Zal het zeker niet gebruiken! Sea Foam maakt deeltjes los deze gaan door je turbo waardoor je je turbo kapot kan maken! Ze kunnen ook je katalysator verstoppen voor een chemische reiniging ga naar Hans Sloot autotechniek in Lochem. Zijn reiniging lost het op.
Ben ik met je eens. Hans vertelde dat hij wel 5 verschillende soorten reinigers geprobeerd heeft en dat er maar daadwerkelijk een goed en effectief werkt, en das die hun nu gebruiken. Meen dat dat geen seam foam was.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 22 jul 2014, 23:59
door Edition30
Het reinigen (nog even los van het middel wat wordt gebruikt) is specialisten werk. Bij Hans Sloot is mijn auto ook gereinigd en Hans kijkt na het reinigen de auto goed na en weet ook waar hij naar moet kijken. Ik zou niet zelf gaan experimenteren, of naar een algemene garage gaan om de auto te laten reinigen.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 23 jul 2014, 01:38
door Crokko
+1
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 02:26
door pyara_pappoe
Hmmm.... dit brengt mij wel aan het twijvelen, maar spreken jullie nu uit ervaring dat dit spul het niet oplost en enkel deeltjes losmaakt ? Hoe weten jullie dat ? zou mijn vraag zijn. Want als hans sloot ook een spul gebruikt , dat aanslag oplost waarom zou sea foam dat ook niet doen ?
En ten tweede zouden al die amerikanen dan gek zijn ? en allemaal zo positief.... lijkt me dan toch echt dat het op amerikaanse forums ook negatieve berichten komen...... of is dit een rare gedachte ?
Ik ga het dan toch (nog) maar niet gebruiken, maar me vragen blijven wel open

want ik kan niet geloven dat die amerikanen hun turbo's etc... slopen met sea foam......???
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 08:02
door bzb
ik gebruik ook seafoam en voor de rest helemaal niemand hier en toch zoveel meningen

ik kan alleen zeggen dat het bij mij prima werkt, ik doe het voor elke oliewissel en baad het niet het doucht ook niet

met een pompje nevelen zal wel beter zijn zoals hans t doet, maar zolang er niks is dichtgeslipt probeer ik dit wel
seafoam is hier niet te koop dus vandaar dat geen ene reiniger dit ooit zal gebruiken
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 09:53
door Schippersss
Staat toch ook nergens dat sea foam niet werkt? Heb ook niet gehoord dat Hans dat middel heeft uitgeprobeerd. Zeg alleen dat hij aantal middelen heeft getest en wat hij nu gebruikt dat dat geen sea foam is.
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 10:26
door bzb
zeg toch ook niet dat iemand zegt dat seafoam niet werkt

het wordt wel behoorlijk afgeraden

ach wat de boer niet kent, lekker houden zo

Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 10:48
door Edition30
bzb schreef:zeg toch ook niet dat iemand zegt dat seafoam niet werkt

het wordt wel behoorlijk afgeraden

ach wat de boer niet kent, lekker houden zo

Het gaat erom dat de motor goed wordt gereinigd (flinke vervuiling kan leiden tot grote problemen) en dat naast een goed middel (er wordt geen middel afgeraden in bovenstaande berichten) het ook op een deskundige wijze wordt uitgevoerd, maar dat is mijn mening. Als je ziet wat voor rook eruit komt en hoe de motor reageert op de schoonmaak laat ik dit graag over aan de specialist. Als je een andere mening hebt is dat ook prima, zeker als je daar een goed gevoel bij hebt en je tevreden bent over het resultaat.

(doe ik ook maar even een mrgreen

)
Re: koolstof aanslag
Geplaatst: 24 jul 2014, 13:57
door bzb
Edition30 schreef:(er wordt geen middel afgeraden in bovenstaande berichten)
quote NL_MK5 GTI: "Zal het zeker niet gebruiken! Sea Foam maakt deeltjes los deze gaan door je turbo waardoor je je turbo kapot kan maken!"