Pagina 4 van 4

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 31 okt 2014, 17:02
door VroemTFSI
Ik heb er nog te weinig in gereden om een totaalbeeld te krijgen, maar de eerste indrukken waren fantastisch.
Hij is door Chris Sjoeritzz naar Nederland gereden. Chris importeert diverse Duitse dikke bakken zoals Audi, BMW. Mercedes en Porsche. Ondanks dat was hij zeer te spreken over de motor van de Blue GT. Vooral het koppel vond hij erg prettig.

Op Autoblog ABHD staat een filmpje van Wouter over de Blue GT. Hierin stelt hij de vraag of je met een Polo Blue GT wel op de linkerbaan mag. Zijn conclusie is van wel.

EN ook Chris was positief verrast hoe hij samen op reed met een BMW en ook heuvelop gewoon eraan bleef hangen. Plus dat hij ook echt zuinig is als je erop let. En dat laatste wordt een spelletje: kijken tot welke snelheid hij overgaat naar 2 cilinders.

Ik hoop dat hij snel op kenteken staat zodat ik ook meer persoonlijke ervaringen kan delen. En natuurlijk nog een mooie fotoshoot.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 06 jan 2015, 15:52
door Ralf GTI ed30
Na bijna 2 jaar rijden (42.000km) kan ik laten weten dat de Polo blue GT mij nog steeds uitstekend bevalt. Olieverbruik is weer normaal. Heb daarbij gemerkt dat het hoger wordt bij hoge snelheden. Maar waar 'kan' je dat nog zonder gevolgen?
De ACT-techniek (cilinderuitschakeling) doet t uitstekend en is bijna niet merkbaar in de praktijk. Dat stukje techniek was voor mij wel reden om 2 jaar langer garantie aan te schaffen. Gemiddeld brandstofverbruik omgeving Den Haag is 1:15. Bij langere ritten in Nederland met normale snelheid al gauw 1:17 a 18. Heerlijk en toch veel power (geen slowmotion. En dat zeg ik als ex-Golf V GTI edition 30 rijder met 230pk die gemiddeld 1:10 reed).

Het enigste dat er deze week aan de auto is gedaan en niet onder onderhoud viel (maar wel garantie) is het opnieuw vast zetten van de linker dorpel. Die stond onder de L-voordeur wat af en is opnieuw getapet en in het spatbord opnieuw geschroefd.

Een heerlijke auto dus.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 07 jan 2015, 14:17
door VroemTFSI
@Ralf: Het is idd een lekkere auto. Wij genieten nu al 1,5 maand van onze Candy White Blue GT. We krijgen veel complimenten over de looks en dan vooral over de 17" Montani antraciet wielen.
Ik merk de cilinderuitschakeling overigens wel. Hij wordt best wel een beetje brommerig.
Mijn buurman krijgt over 4 weken zijn Golf met 1.4 ACT en dan wil ik graag ervaren of dit verbeterd is in de 150 pk.

Wij hebben wel een probleem met de RNS315. Hij weet soms niet helemaal goed waar we zitten en blijft herberekenen. Ik heb al een factory reset gedaan maar ik zou liever een boot reset willen doen. Ben nog aan het uitzoeken of dit een combinatie van knoppen indrukken is.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 07 jan 2015, 17:11
door wehoo
Min accu-aansluiting loshalen gedurende 1 minuut.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 08 jan 2015, 10:37
door VroemTFSI
@wehoo: Bedankt! Van het weekend meteen even doen.

Ik had inmiddels gevonden dat een RNS510 kan worden gereset door de links - rechts knop en de eject-knop tegelijkertijd ingedrukt te houden. Dit werkt niet op de RNS315, dus het wordt min-pool loskoppelen.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 16 jan 2015, 15:29
door Ralf GTI ed30
VroemTFSI schreef:@Ralf: Het is idd een lekkere auto. Wij genieten nu al 1,5 maand van onze Candy White Blue GT. We krijgen veel complimenten over de looks en dan vooral over de 17" Montani antraciet wielen.
Ik merk de cilinderuitschakeling overigens wel. Hij wordt best wel een beetje brommerig.
Mijn buurman krijgt over 4 weken zijn Golf met 1.4 ACT en dan wil ik graag ervaren of dit verbeterd is in de 150 pk.
Ik denk dat de cilinderuitschakeling na verloop van tijd minder voelbaar wordt of dat je er niet meer zo op let. Ik merk er in ieder geval nog weinig van. Ben er ook niet zo mee bezig (let ook niet meer op de 2-cil mode) want auto rijden moet ook leuk blijven - flink gassen, invoegen, manouvreren ed - ipv alleen maar zuinig. Dan kan je nl net zo goed in een echte Polo slow-motion gaan rijden.

Wat dat steviger rijden betreft realiseer ik me regelmatig dat het goed is dat ik in deze Polo rij. Toen ik mijn GTIed30 nog had, kon ik regelmatig niet de verleiding weerstaan de pittige rijstijl in het drukke randstadverkeer te onderdrukken. Achteraf vroeg ik me dan wel eens af of een bepaalde manoevre nou echt wel nodig was in het hedendaagse verkeer. Bijv. van uiterst links rijden goed vooruit kijken waar het gat op de rechter banen viel om hard/snel uit te voegen. Heerlijk gevoel maar niet zonder risico (voor het overige verkeer dat dat niet is gewend 'met de 14% instelling' en je moet ook niet betrapt worden op zo'n snelle manoevre).

Goed dat ik een Polo GT rij (maar een GTI gaat toch steeds weer meer bij me spelen in gedachten. Wie weet over 1 jaar?).

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 16 jan 2015, 21:24
door Edition30
Alleen ging dat met je ed30 allemaal veel makkelijker en veel sneller Ralf :mrgreen: ;)

Leuk om te lezen dat je nog steeds zo enthousiast bent over je auto.

Re: Nieuwe uitvoering Polo: Blue GT

Geplaatst: 20 jan 2015, 15:32
door VroemTFSI
In vergelijking met mijn A4 is de Polo gevoelsmatig net zo snel, zo niet sneller in de tussenacceleraties.
En idd Edition30, ook ik mis de GTI nog steeds. Dat gaatje pikken deed ik ook regelmatig. En juist omdat de GTI zo snel is, denk ik dat het overige verkeer er minder last van had dan nu met die toch wel slome A4. In de GTI had ik altijd vermogen beschikbaar op elk moment.