Pagina 1 van 1
Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 14:11
door Paultje
Hallo allemaal,
Een tijdje geleden heb ik een gti gekocht, hij is ongetuned en heeft 140000 gelopen.
Nu heb ik echter het volgende probleem, de golf start koud op 3 cilinders en na een seconde of 10 loopt hij op 4 "poten"
Als ik vervolgens ga rijden en ik houd hem tussen de 2000 en 3000 rpm "hikt" hij.
Niet continue maar op wel duidelijk merkbaar.
Ik heb toen de wagen rijdend uitgelezen en zag toen dat de derde cilinder vaak missfires had.
Ik ben begonnen met nieuwe bougies en tanken van bp ultimate 98 en injectorreiniger gebruikt.
Dit had wel iets effect, maar helaas bleef hij missen op de 3e cilinder.
Dit alles is overigens op een koude motor en zodra de motor goed op temperatuur is is het voor 90% verdwenen.
Vervolgens ben ik naar de dealer gegaan om daar het euvel te laten opzoeken.
Het volgende is er gebeurd bij de dealer:
Nieuwe bobines . Ok
Compressie gemeten, waardes waren goed
Softwareupdate . Ok
In de cilinder gekeken met endoscoop , dit was ook ok en niet vervuild of iets dergelijks
Injectoren getest , deze waren ook ok zeiden ze.
Na twee dagen spitten bleef er volgens de dealer alleen nog maar een injector over die vervuild zou zijn.
Omdat de dealer een godsvermogen rekend om die te vervangen heb ik een kennis van mij dat laten doen, 4 injectoren erin van een donorauto met 14000 op de teller.
Resultaat......nog steeds cilinder 3 die de nodige missfires heeft.
Er blijft voor mij weinig meer over, ik zat misschien nog aan de computer te denken...
Iemand nog andere suggesties????
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 14:26
door NL_MK5 GTI
Heb je al andere bobines geprobeerd? zal dat eerst maar een uit testen. kun je dat uitsluiten, hij hoeft niet altijd een fout melding te geven. Gr.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 14:55
door Paultje
Die zijn al vervangen door nieuwe.

Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 16:47
door s3.
Ik begrijp dat je je bobines al hebt vervangen, maar je kunt alsnog proberen om bobines 1 en 3 te wisselen met 2 en 4 en kijken of je probleem zich verplaatst.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 17:43
door Paultje
Dat is ook al gedaan, de dealer heeft er zelfs nog een keer een nieuwe in gezet.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 28 dec 2012, 19:02
door Spuugemmer
Sluiten de kleppen nog wel goed? Als er veel aanslag op de kleppen kunnen deze wel eens slecht sluiten.
Er zijn 3 dingen nodig voor een ontbranding.
-Vonk
-Lucht
-Brandstof
Vonk zou oke moeten zijn aangezien je alles behalve de ecu en draadboom hebt vervangen.
Brandstof ja de pomp in de tank of het filter kunnen hun beste tijd gehad hebben maar dan zou je het op 4 cilinders hebben en niet op een.
Eigenlijk hou je alleen de vonk van cilinder 3 of de injector van cilinder 3 over omdat het probleem zich enkel op cilinder 3 voor doet. De overige componenten zijn gelijk voor alle 4 de cilinders.
Dus:
-draadboom naar bobine of injector cilinder 3 niet goed (deze zou je kunnen doormeten)
- ecu stuurt naar cilinder 3 een verkeerd signaal uit (kan maar lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk)
- Lekkage in cilinder 3. <- daar zou ik voor gaan kop eraf, reinigen controleren slijpen en weer monteren.
Ik geloof niet dat een tfsi motor met 140dkm op de teller geen vervuiling heeft. Is gewoon onmogelijk.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 29 dec 2012, 08:20
door Paultje
Spuugemmer schreef:Sluiten de kleppen nog wel goed? Als er veel aanslag op de kleppen kunnen deze wel eens slecht sluiten.
Er zijn 3 dingen nodig voor een ontbranding.
-Vonk
-Lucht
-Brandstof
Vonk zou oke moeten zijn aangezien je alles behalve de ecu en draadboom hebt vervangen.
Brandstof ja de pomp in de tank of het filter kunnen hun beste tijd gehad hebben maar dan zou je het op 4 cilinders hebben en niet op een.
Eigenlijk hou je alleen de vonk van cilinder 3 of de injector van cilinder 3 over omdat het probleem zich enkel op cilinder 3 voor doet. De overige componenten zijn gelijk voor alle 4 de cilinders.
Dus:
-draadboom naar bobine of injector cilinder 3 niet goed (deze zou je kunnen doormeten)
- ecu stuurt naar cilinder 3 een verkeerd signaal uit (kan maar lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk)
- Lekkage in cilinder 3. <- daar zou ik voor gaan kop eraf, reinigen controleren slijpen en weer monteren.
Ik geloof niet dat een tfsi motor met 140dkm op de teller geen vervuiling heeft. Is gewoon onmogelijk.
Als ik lekkage zou hebben op 1 van mijn kleppen, zou de compressie test ook niet best zijn toch?
Met geen vervuiling bedoelde ik eigenlijk, geen dusdanige vervuiling dat deze overslag kan veroorzaken.
Ik denk dat er alleen nog maar de bedrading of de computer overblijft, alleen kan ik dat moeilijk rijmen met het toerental en de temperatuur waarop de storing voorkomt.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 29 dec 2012, 12:04
door Spuugemmer
Bij compressie test wordt er drukopgebouwd in de verbrandingskamer. Dus worden de kleppen dicht gedrukt. Als die heel slecht sluit zou je dan idd ook al problemen hebben echter kan het ook zo zijn dat ie alleen niet goed sluit als er geen drukopbouw in de verbrandingskamer is.
Als de inlaatkant van de kop dusdanig vervuild is dat de luchtstroom de cilinder in geminimaliseerd is dan kan je dit probleem ook krijgen. En als ik het goed begrijp uit je verhaal dan hebben ze met de endoscoop alleen in de cilinder gekeken en niet in de inlaat.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 29 dec 2012, 15:37
door Paultje
De dealer heeft alles met de endoscoop bekeken en zei dat er geen vervuiling was die de cilinder zou kunnen doen haperen.
Ik zal maandag nog eens goed informeren of ze ook de inlaat hebben gecheckt.
Maar bij een dusdanige vervuiling van een klep zou ik denken dat de motor toch over een veel groter toerengebied en bij een warme motor ook overslaghaven moeten vertonen?
Nu is het tot de 3000rpm en op een koude motor, bij een warme motor is het zo goed als verdwenen.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 30 dec 2012, 00:29
door Spuugemmer
In theorie sluit dat idd enkel vervuiling wel uit.
Maar koud is materiaal in rust en warm is materiaal uitgezet. Dan zou het daar iets mee te maken moeten hebben.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 30 dec 2012, 09:09
door Paultje
Spuugemmer schreef:In theorie sluit dat idd enkel vervuiling wel uit.
Maar koud is materiaal in rust en warm is materiaal uitgezet. Dan zou het daar iets mee te maken moeten hebben.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik ga volgende week ook maar eens mijn bedrading doormeten.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 05 jan 2013, 11:11
door Paultje
Computer vervangen .... Geen resultaat.

Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 07 jan 2013, 09:37
door KlouxOne
is een compressie test geen uitkomst dan?
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 07 jan 2013, 11:47
door Paultje
Is al gedaan bij de dealer, compressie is goed.
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 07 jan 2013, 11:54
door KlouxOne
Dan zou ik het inderdaad ergens anders inzoeken. Bedrading of connectoren
Re: Overslaan cilinder 3
Geplaatst: 08 feb 2013, 11:09
door Lennart.
Je kunt nu een "lek test " doen. Dat is de nokkenassen zo zetten dat in en uitlaatkleppen dicht zijn. Vervolgens cilinder op druk zetten en kijken of hij netjes op druk blijft en hoe dit zich verhoud tot de andere cilinders.
Dan indien lekkage, erachter zien te komen waar.