poging tot diefstal

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

poging tot diefstal

Bericht door freduc »

vanmorgen gewekt door mijn buurman van verderop met de mededeling dat rond een uur of 3.00 een jonge man en vrouw met blond lang haar in mijn auto hebben gezeten hij zag dat mijn achterlichten branden een paar tellen later zijn ze er hollend vandoor gegaan , nu heb ik mijn auto geinspekteerd en inderdaad stonden mijn deuren niet op slot en kon ik zien aan de vieze voetafdrukken (nieuwjaarsdag uitgezogen)op de mat dat er iemand in mijn auto heeft gezeten , ik mis verder niets in de auto , de rns 510 zit er ook nog in met navilock , auto heeft verder ook een versn bak slot van construct er in zitten
ik ben er helemaal ziek van en was hier ook al bang voor voordat ik deze auto bijna 2 maanden geleden kocht , wat is jullie advies in deze of beter gezegd wat moet ik doen , waarschijnlijk gaan ze er voor terugkomen om hem misschien alsnog mee te nemen alleen de gedachte al dat ze in mijn auto hebben gezeten maakt me er niet echt gerust op zeker naar de toekomst toe
ik ga zo aangifte doen bij de politie en als jullie tips hebben hoor ik jullie graag alvast bedankt fred
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door ED60Letzebuerg »

Hee freduc,

Zou ik mogen weten waar je in Zuid-Holland ongeveer woont? omgeving dord, rotterdam, gorinchem? Ik hoor van je.

Ik geloof dat ik binnenkort ook aan de beurt ben ..
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: poging tot diefstal

Bericht door Gengar »

De laatste paar maanden in Zuid-holland hoor je alleen maar verhalen over inbraken en gestolen voertuigen van de Vag concern. Meestal is het Rotterdam en omgeving. Ik hou trouwens mijn hart vast voor mijn eigen Golf GTI. Ik zet mijn Golf altijd in zicht en onder en meestal in de buurt van een lichtmast. Dan heb ik er nog zicht op ook. Maar dat zegt tegenwoordig ook niks. Of je moet een hond hebben bijv. een paar rotweilers in jouw wagen laten bewaken en ergens een protofoon ( babyfoon) zetten. Mocht er iets gebeuren, de honden gaan keihard blaffen en wordt jij wakker.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

Freduc ik denk dat je wel alles een beetje gedaan heb om diefstal te voorkomen,
Misschien als je woon omgeving het toelaat zal je een Camera systeem kunnen plaatsen en als dat niet het geval is misschien voor je gevoel toch voor een GPS systeem en natuurlijk je sleutels van de auto niet beneden laten liggen want een R daar breken ze wel voor in.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal

Bericht door freduc »

ik woon 30km vanaf rotterdam , toch vind ik het raar , heb de auto bijna 2 maanden en dat ze je zo vlug weten te vinden ook vind ik raar dat er geen alarm of iets is afgegaan , waarschijnlijk toch pro's , en inderdaad verstop ik mijn sleutels in huis ik weet dat ze er voor inbreken in je huis
ik vind het toch klote ben zowat in staat auto weer te verkopen door die teringlijers
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: poging tot diefstal

Bericht door Mister s »

Het blijft altijd Kl*te maar je kan blij zijn dat je het construct slot erin hebt laten bouwen. Waarschijnlijk was hij anders meegenomen.

Het af-fabriek alarm stelt niet veel voor, vooral niet voor professionals. Ik heb in mijn Golf 5 het af-fabriek alarm en daarbij nog een apart klasse 3 alarm met software aanpassing zodat inloggen via laptop moeilijker wordt. Dit alarm gaat ook een stuk sneller af, bijvoorbeeld als ik zelf met de sleutel de deur openmaak. Het Vw alarm gaat dan bijvoorbeeld niet af.

Verder doe ik iedere nacht een disklok-stuurslot over het stuur heen. Dat ziet er net weer wat minder interessant uit om mee te nemen en de airbag is beschermt. En uit een aantal testen kwam deze ook als een van de beste uit de test.

Sterkte met de afhandeling.

Gr Tom
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal

Bericht door freduc »

zo'n disklok stuurslot is misschien wel wat , waar kan je die halen ?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: poging tot diefstal

Bericht door GolfL »

Hoe zijn ze binnengekomen? Is je slot aan bestuurderszijde beschadigt?

Anders zou ik hier als eerst een blindslot in zetten.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

freduc schreef:zo'n disklok stuurslot is misschien wel wat , waar kan je die halen ?
Stuur slot vertraagt 1min maximaal ze knippen dan je stuur door met een betonschaar en rijden dan gewoon weg
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

GolfL schreef:Hoe zijn ze binnengekomen? Is je slot aan bestuurderszijde beschadigt?

Anders zou ik hier als eerst een blindslot in zetten.
Ze gebruiken deze setjes Liu krijg je geen braakschade

http://lockpickexpert.nl/lockpickexpert ... uct_id=158
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: poging tot diefstal

Bericht door Gengar »

MkVI Nmgn schreef:
GolfL schreef:Hoe zijn ze binnengekomen? Is je slot aan bestuurderszijde beschadigt?

Anders zou ik hier als eerst een blindslot in zetten.
Ze gebruiken deze setjes Liu krijg je geen braakschade

http://lockpickexpert.nl/lockpickexpert ... uct_id=158
Kunnen ze zulke setjes of andere gevoelige spullen waar je geen braakschade kan maken verbieden voor verkoop?
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: poging tot diefstal

Bericht door GolfL »

Als dat zo is is er helemaal een rede om een blindslot te monteren. Dit kost zowiezo niet zo veel (teminste bij een golf 5 niet).
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

Gengar schreef:
MkVI Nmgn schreef:
GolfL schreef:Hoe zijn ze binnengekomen? Is je slot aan bestuurderszijde beschadigt?

Anders zou ik hier als eerst een blindslot in zetten.
Ze gebruiken deze setjes Liu krijg je geen braakschade

http://lockpickexpert.nl/lockpickexpert ... uct_id=158
Kunnen ze zulke setjes of andere gevoelige spullen waar je geen braakschade kan maken verbieden voor verkoop?
Dat zal er nooit door komen dat ze het verbieden het is ook niet strafbaar om een hamer,breekijzer,betonschaar,slijptop,schroevendraaier en ga zo maar door te hebben alleen de doeleinde die er vaak gebruikt word is illegaal en daarom kunnen ze dat niet doen maar een blindplaat is wel een optie.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Mister s
Berichten: 152
Lid geworden op: 21 apr 2012, 22:33
Type auto: Golf mk5 gti dsg
Locatie: noord brabant

Re: poging tot diefstal

Bericht door Mister s »

freduc schreef:zo'n disklok stuurslot is misschien wel wat , waar kan je die halen ?
Ik heb die van mij gehaald bij Halfords.

Bij een normaal stuurslot knippen/zagen ze gewoon een stuk van je stuur eruit en kunnen ze hem gemakkelijk verwijderen.

Bij een disklok is het volledige stuur bedekt met een ijzerenschijf. Er is dus geen enkel stuk van het stuur te zien. Google maar eens naar afbeeldingen of testen ervan. Wel een nadeel; hij is vrij groot. Ik leg dat ding altijd onder de bijrijdersstoel zodat het wel een beetje opgeruimd blijft.

gr Tom
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: poging tot diefstal

Bericht door RonnyR20 »

Balen freduc!!!

We hadden het er nog over tijdens onze geluidsrit ;)
Helaas doe je er vrij weinig aan als ze hem willen hebben krijgen ze hem toch wel, en ja dat ze je zo vlug weten te vinden kan door verschillende manieren komen. Misschien ben je wel een keer gevolgd???

Sterkte en hoop dat je verder ellende bespaart blijft
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: poging tot diefstal

Bericht door staffpride »

Werkt je alarm(hoorn) nog wel? Ze willen die wel eens kortsluiten, zodat de hoorn het niet meer doet.

Kan je testen door auto op slot te doen met je raam open en dan even je hand er in stoppen (mits klasse 3 uiteraard)
MVG EMServices

Afbeelding
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal

Bericht door freduc »

bedankt voor jullie goede reactie's , toch denk je er de hele dag tijdens werk eraan , je hebt toch de angst dat ze terug komen en hem alsnog ophalen , ik had van de week al contact gehad met hans sloot om de auto na te lopen en ander uitlaat systeem/chip op maat maar moet toch zeggen dat ik daaraan twijfel om nog te laten doen , dermee is is ie helemaal zoals ik wil en dan wordt ie wegehaald nee de lol is er goed af voor mij , zal misschien ook ff moeten slijten dat gevoel
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal

Bericht door freduc »

vanmiddag voor het eerst gereden met mijn auto na de poging , wat ik vrijdag niet door had na inspektie is dat mijn stuur naar voren is geplaatst en dat mijn digi klok (tijd ) niet op tijd loopt die loopt een paar uur achter , kan ik hierdoor uitgaan dat ze iets aangesloten hebben aan mijn opd stekker, ik hoor het graag van jullie , kunnen ze er wat ingezet hebben zodat ie nog makkelijker te stelen is ?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

Ze hebben je klok eruit gehad en toen waarschijnlijk je auto al gestart gehad en toen achter je construct gekomen en daarna weer alles terug geplaatst Golf 6,GTI,R starten ze in 30sec :(

Zie wat ze bij mijn auto gedaan hadden....
Afbeelding

Beste is even breek bouten halen of van die schroeven doe je maar eenmalig vast kan zetten En eventueel contact opnemen met Staffpride voor een onderbreking daardoor hadden ze mijn auto niet mee gekregen want Obd gebruiken ze bij diefstal van de golf 6 niet eens meer dus die heeft geen zin om te onderbreken of te verleggen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: poging tot diefstal

Bericht door Gengar »

Dat ziet er wel ernstig uit :shock:
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: poging tot diefstal

Bericht door kevin78 »

Waarvoor zouden ze alles weer terug plaatsen dan ?????
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: poging tot diefstal

Bericht door MkVI Nmgn »

kevin78 schreef:Waarvoor zouden ze alles weer terug plaatsen dan ?????

Voor poging twee of ze gaan terplekken demonteren de volgende keer
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: poging tot diefstal

Bericht door freduc »

bedankt voor je tip tonny , ik zal staffpride een berichtje sturen of hij voor mij ook zoiets kan maken , voordat ie echt weg is
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten