Afgesloten gedeelte forum

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.

Afgesloten gedeelte

afgesloten gedeelte voor actieve leden die aan de criteria voldoen
39
62%
voorsteltopic pas toegankelijk na voorstellen
11
17%
forum laten zoals het is
13
21%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Arno »

Wilcoos schreef:Wat mij eigenlijk verbaast in deze discussie is dat mensen denken dat ze gered zijn met een afgesloten gedeelte van het forum. Stiekem is dit natuurlijk onzin, de drempel word hooguit 1mm hoger. De meeste dieven zijn redelijk lenig en slim, dus stappen zo over dat drempeltje heen. Groot deel van de gejatte vw's zien we niet meer terug en rijden zo naar het oostblok merendeel van deze chauffeurs spreekt gebrekkig Nederlands of helemaal niet, lezen is dus vrij lastig voor ze.

Een afgesloten deel is dus echt geen oplossing, daarnaast zit je met het probleem van een selectie criteria. Wat we kunnen doen is in kaart brengen wat een willekeurige bezoeker kan lezen, en wat een aangemelde bezoeker (dus leden) kan lezen. Dit zouden we dan eventueel iets aan kunnen scherpen.
Ben het met je eens!

Dieven vinden je auto toch als ze willen of als jij pech hebt. Als je wilt dat de auto niet vindbaar langs internetsites zoals deze dan mag je op GEEN ENKELE site informatie over jou en je auto vrijgeven. Dat betekent dus op facebook zo weinig foto's van je auto en allemaal nummerplaat blurren. Voor de rest doen zoals ik eerder beschreef in een post, maar dan ook echt overal.

De kans op diefstal verminderd dan misschien een beetje afhankelijk van waar je woont, maar wat mij nog steeds de beste oplossing is als je je auto niet kwijt wil is eentje die niks te doen heeft met internet (wel ja een klein beetje wel eigenlijk).
Instaleer een track and trace alarm. Een alarm dat reageert op de verandering in de ruimte van je auto, dus niet op schokken, gecombineerd met een gps en een luidspreker. Als je auto wordt weggereden krijg je een smsje op je gsm en kan je met een smartphone live volgen waar hij zich bevindt. Je hebt ook de mogelijkheid om vie je gsm de roepen en tieren naar de dieven.

Allemaal mooi he? Ik kan er spijtig genoeg niet meer info over geven. Ik heb het gezien op een auto programma, 'a 4x4 is born' op youtube. Is een reeks die op Discovery werd uitgezonden van een man die auto's restaureert, en in de 4x4 is born serie bouwt hij een extreme 4x4. Ik schat wel dat dat alarm je al gauw 1500€ gaat kosten, en het moet geinstaleerd worden door het bedrijf zelf als je garantie wilt hebben er op. Zij instaleren het ook netjes en verborgen lijkt me.
Alle info is uit dat programma, en da's ook echt alles wat ik er over weet dan.

Nu, back on topic!
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

Ik heb besloten. Het forum blijft voorlopig zoals het nu is. Wel zal ik samen met Wilcoos bekijken wat hij heeft beschreven in zijn laatste post.

Sorry als ik mensen teleurstel met deze beslissing, maar het open karakter van dit forum is 1 van de dingen waaom ik met dit forum begonnen ben. Ik weet zeker dat jullie updates aan jullie auto, behalve die over beveiliging, hier ook kunnen plaatsten zonder dat men direct weet waar je auto woont.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

No hard Feelings, Maar ik post hier gewoon geen updates meer en Foto's van mijn auto ondanks ik er continue mee bezig ben en al een behoorlijk wat aanpassingen gedaan heb weer.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door JimmyGTI »

MkVI Nmgn schreef:No hard Feelings, Maar ik post hier gewoon geen updates meer en Foto's van mijn auto ondanks ik er continue mee bezig ben en al een behoorlijk wat aanpassingen gedaan heb weer.
Jammer :cry:

Ik heb ook gestemd voor een stukje afgesloten gebied voor de actieve leden. Ik zie dit ook niet als een kleine drempel van 1mm voor dieven. Dit gebied zal gaan bestaan uit een man of 40 a 50 welke allemaal bekend zijn onder ons! leg de criteria wat hoger en beveilig het goed dan komt er in mijn ogen geen persoon bij die van kwade wil is!

Mij lijkt het een positieve toevoeging op het forum, maar de keus is aan jullie uiteraard.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

NICO! schreef:Ik heb besloten. Het forum blijft voorlopig zoals het nu is. Wel zal ik samen met Wilcoos bekijken wat hij heeft beschreven in zijn laatste post.

Sorry als ik mensen teleurstel met deze beslissing, maar het open karakter van dit forum is 1 van de dingen waaom ik met dit forum begonnen ben. Ik weet zeker dat jullie updates aan jullie auto, behalve die over beveiliging, hier ook kunnen plaatsten zonder dat men direct weet waar je auto woont.
Dappere beslissing !! en in mijn ogen de beste.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

JimmyGTI schreef:
MkVI Nmgn schreef:No hard Feelings, Maar ik post hier gewoon geen updates meer en Foto's van mijn auto ondanks ik er continue mee bezig ben en al een behoorlijk wat aanpassingen gedaan heb weer.
Jammer :cry:
We hebben nog altijd WhatsApp Jimmy ;)
Dus jou houd ik zeker op de hoogte. :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Chris5gti »

Van mij ook al een langere tijd geen updates meer(terwijl die er wel zijn ) ,en ook de fotos weg gehaald omdat er toch hier en daar het kenteken enz . kon worden gezien . Ook zien mensen de omgeving en herkennen wellicht waar je woont als ze ook in de zelfde stad wonen .
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

Jullie zouden natuurlijk ook gewoon je updates kunnen vertellen.
Beetje moeite doen mag toch wel? In woorden kan je ook gewoon updates bijhouden.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat zou idd kunnen Nico,
Maar ik wil gewoon niet met een Te koop bordje rond gaan lopen in het openbaar wat er allemaal aan mijn auto gedaan is om deze net een tikkeltje aantrekkelijker te maken voor Derde.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

MkVI Nmgn schreef:Dat zou idd kunnen Nico,
Maar ik wil gewoon niet met een Te koop bordje rond gaan lopen in het openbaar wat er allemaal aan mijn auto gedaan is om deze net een tikkeltje aantrekkelijker te maken voor Derde.
Tsja, ik leef liever met een goede verzekering en deel mijn spullen met anderen, dan de hele dag in angst te moeten leven.............. Als er geen wil is, is er ook geen weg.

Ik sluit dit topic morgen, alles is denk ik wel gezegd. Ik kan nu eenmaal niet iedereen blij maken.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Verzekering die ik heb is de beste die er is...
En wakker liggen doe ik ook niet..
Maar elke keer me auto een maand kwijt zijn en een bosje ellende erbij heb ik weinig zin in...
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door theo »

Om te beginnen respecteer ik ieder zijn/haar mening!

Ik kan mij natuurlijk helemaal vergissen maar...

Dit topic is gestart om meningen te peilen. Een aantal zijn voor, een aantal tegen en 95% van de leden reageert niet.
Vervolgens wordt meer dwingend geschreven dat er een afgesloten gedeelte moet komen.
Tot slot begint het er bijna op te lijken dat dieven hier avonden zitten te surfen om een GTI uit te zoeken.

Volgens mij is en blijft de GTI al jaren mikpunt van diefstal/inbraak, gewoon omdat het een prachtige auto is en (helaas) vrij eenvoudig te saboteren met hedendaagse technieken.
Als ik een dief zou zijn ging ik op bezoek bij een groot landelijk VW evenement waar ik niet opval en rustig mijn keuze maken in een enorme showroom. De deuren en kappen staan vaak al open met het trotse slachtoffer ernaast. Aan het eind van de dag met gepaste afstand achter het doelwit aan en voila.

Waar komt toch de angst vandaan dat dit forum deels verantwoordelijk is voor diefstal/inbraak? Hoe is dat onderbouwd?

Na autoweek was dit forum een verademing maar het voelt voor mij nu deels een beetje als terug bij af.

Jammer.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

foutje
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

En het slotje gaat er op. Wees gerust, we denken zeker met jullie mee en begrijpen de angsten gedeeltelijk. De openheid van het forum staat bij mij echter voorop.
Groeten, Nico
Gesloten

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten