Afgesloten gedeelte forum

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.

Afgesloten gedeelte

afgesloten gedeelte voor actieve leden die aan de criteria voldoen
39
62%
voorsteltopic pas toegankelijk na voorstellen
11
17%
forum laten zoals het is
13
21%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Verlengsnoer »

Ik voel niets voor een afgesloten gedeelte! Iedereen is vrij te posten wat hij/zij wilt. Dus als je geen info vrij wil geven over je wagen dan doe je dat niet. Zelf lees ik de laatste tijd weer wat mee na een maand of twee de site geen 1 keer bezocht te hebben.

Maar mocht het zover komen maak er dan een "betaalde contributie" van voor de liefhebbers! Hiermee kan dan oa de site onderhouden worden. Kunnen er misschien indien er geld overblijft wat verloot worden en wie weet is er genoeg voor wat eten en drinken op een meeting.

Indien je moet betalen om bij extra informatie te komen dan begrijp ik dat en ik zal dan ook doneren. Ik weet dat ik hiermee het forum steun...
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Gengar »

Ik heb optie A geklikt, maar met eventuele toevoeging of het wettelijk/ juridisch gezien mogelijk is om nieuwe leden te screenen, of verklaring omtrent goed gedrag aan te vragen. Nu weet ik wel zeker dat de laatste toevoeging van mij niet zal gebeuren, maar het is maar een idee.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door theo »

Mijn ervaring is dat fora die redelijk strak op slot gaan (of betaald gaan worden) gewoonweg instorten. Er blijft een "elite" clubje over waardoor je niet meer van forum kan spreken maar meer een vereniging. Betaalde sites brengen ook verplichtingen met zich mee vanuit de beheerders (betaalde dienst).

En hoe moet Nico nu gaan bepalen wie straks wie toegang krijgt tot het besloten deel? Advocaat van de duivel; wie zegt dat er nu al geen lid is met kwade bedoelingen maar die zich hier netjes mengt in de diverse discussies??

Als de boel hier op slot gaat, ben ik weg.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Respect is er niet meer en ze kunnen niet met hun poten van andermans spullen afblijven.
Straffen zijn in Nederland veels te laag, dus het zal ook niet gauw minder worden.
Gebruikersavatar
Roderik
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
Type auto: MK5 GTI ed30
Locatie: zuiden des lands

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Roderik »

Gewoon weer lijfstraffen invoeren... Stelen is hand eraf! Heel makkelijk. Dat scheelt de maatschappij veel ellende :lol:
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

Roderik schreef:Gewoon weer lijfstraffen invoeren... Stelen is hand eraf! Heel makkelijk. Dat scheelt de maatschappij veel ellende :lol:
+1 ;)
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door FGT »

Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Zo, denk ik er ook over.

Ik denk dat je nl nog schrikt hoeveel VW's er worden gestolen zonder dat wij(forummembers) dit weten. Als ze je auto(verlaagd, leer, wielen etc) zien staan bij het winkelcentrum kunnen ze je ook volgen en 's nachts proberen te stelen o.i.d.

Neemt zeker niet weg, dat Erwin wel een pluim verdiend met de input in dit topic :idea:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Lean »

Ik ben een wat meer passieve bezoeker van het forum, waarbij ik het interessant vind om over de beschikbare informatie mee te lezen op dit forum. De interessante modificaties zijn met name te vinden in het voorstelgedeelte waar de leden een soort dagboek bijhouden van hun auto. Helaas is dit gedeelte ook onderhand een catalogus voor het dievengilde zoals door meerderen opgemerkt.

Ik begrijp de behoefte om juist dit gedeelte af te sluiten voor het directe publiek. Helaas heb je dan weer direct te maken met het open karakter van een forum. Nieuwe leden zullen graag mee willen kijken in de keuken van mede-liefhebbers en door juist dit lastig te maken zal dit de groei van het forum belemmeren (denk ik).

Ik stem er dus ook voor om een voorsteltopic als vereiste te stellen voor nieuwe leden die het afgesloten deel willen zien. Het wordt net wat persoonlijker, maar het schrikt niet af. Nieuwe leden hoeven geen obstakels zoals bijvoorbeeld een post count te overbruggen.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

golfruud schreef:Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Als je daar vanuit gaat kan je in je topic net zo goed je naam en adres er bij vermelden en je auto niet op slot doen :roll:

Het idee er achter is het om het wat lastiger te maken om achter bepaalde gegevens te komen.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door ED60Letzebuerg »

Dit las ik in het begin van het topic: 'dan is er in iedergeval een rekeningnnummer bekend' .. misschien is dit te combineren met een T-shirt van het forum :lol: . Die mensen hebben toegang tot het forum.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

Lean schreef:
Ik begrijp de behoefte om juist dit gedeelte af te sluiten voor het directe publiek. Helaas heb je dan weer direct te maken met het open karakter van een forum. Nieuwe leden zullen graag mee willen kijken in de keuken van mede-liefhebbers en door juist dit lastig te maken zal dit de groei van het forum belemmeren (denk ik).
Of het zorgt er juist voor dat er meer gepost gaat worden en het forum dus levendiger wordt.

Zit ook al jaren op het staffordforum en daar is ook een gesloten gedeelte waarbij je voor toegang aan soortgelijke criteria moet voldoen die ik aangaf. Vaak motiveert het ook mensen om meer te posten
Dit forum bestaat al jaren en is zeer levendig.

Hier is het nu al een soort van "elite" clubje (zoals Theo aanhaalt) van vaste leden die vaak posten en reageren op de voorsteltopics van andere leden.

Betaalde site ben ik zeker geen voorstander van, denk dat dat idd meer kwaad dan goed doet.

Ik heb nu al vaak genoeg dingen die ik wel zou willen delen, maar die ik bewust niet post omdat een forum openbaar is.

Begrijp me niet verkeerd, zie het liever ook anders, maar hou sommige dingen/posts toch graag meer afgeschermd
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Hagar »

Ben het eens met RonnyR20, MP en andere autoverkoop sites zijn veel makkelijker om info te achterhalen. Met op een site aanmelden laat je toch een digitaal spoor achter. Je bent zelf verantwoordelijk voor de info die je op het www achterlaat. Informatieformulieren tbv een ballotage commissie zijn ook niet veilig, wie zitten er in deze commissie, wat gebeurd er met de opgegeven informatie, etc..

Als je onderstaande info gaat opgeven maak je jezelf wel kwetsbaarder. Het is de trend van social media maar het kan geen kwaad om na te denken over de informatie die je achterlaat.

ICQ-nummer:
AOL Instant Messenger:
WLM/MSN Messenger:
Yahoo Messenger:
Jabber-adres:
Website:
Woonplaats:
Beroep:
Interesses:
Verjaardag:
Type auto:
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door jwbakkenes »

staffpride schreef:
golfruud schreef:Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Als je daar vanuit gaat kan je in je topic net zo goed je naam en adres er bij vermelden en je auto niet op slot doen :roll:

Het idee er achter is het om het wat lastiger te maken om achter bepaalde gegevens te komen.
Ik lees ook al geruime tijd hier mee, hoop binnenkort eindelijk weer een GTI of R32 te gaan kopen en dan wat meer te gaan posten.
Ben het er wel mee eens om het dievengilde het moeilijker te maken maar voor degene die posten dat het wel leuk, interessant en leerzaam blijft.

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

staffpride schreef:
golfruud schreef:Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Als je daar vanuit gaat kan je in je topic net zo goed je naam en adres er bij vermelden en je auto niet op slot doen :roll:

Het idee er achter is het om het wat lastiger te maken om achter bepaalde gegevens te komen.
Beetje raar antwoord. Nogmaals je houd ze toch niet tegen, maar daarom moet je ook niet al je belangrijke dingen op het forum zetten. ;) Kijk maar op facebook. Ik vind dat het forum toegankelijk moet blijven en dat je niet te veel poes pas moet uitvoeren om erop te komen.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

golfruud schreef:
staffpride schreef:
golfruud schreef:Gewoon laten zoals het is. De actieve dief kan je toch niet tegen houden, als ze echt je auto willen stelen ben je hem gewoon kwijt. Het klinkt lullig, maar dit is nu de maatschappij waar we leven.
Als je daar vanuit gaat kan je in je topic net zo goed je naam en adres er bij vermelden en je auto niet op slot doen :roll:

Het idee er achter is het om het wat lastiger te maken om achter bepaalde gegevens te komen.
Beetje raar antwoord. Nogmaals je houd ze toch niet tegen, maar daarom moet je ook niet al je belangrijke dingen op het forum zetten. ;) Kijk maar op facebook. Ik vind dat het forum toegankelijk moet blijven en dat je niet te veel poes pas moet uitvoeren om erop te komen.
Waar het op neerkomt volgen jou is dan geen belangrijke/technische dingen meer posten van wat je aan je auto hebt gedaan.
Dan blijft er ook weinig te lezen over aangezien er maar een handjevol leden zijn die actief hun voorsteltopic bijhouden.

Facebook kan je afschermen voor onbekenden, dus snap je punt niet helemaal?

En je praat over te veel poes pas om op het forum te komen. Waar baseer je op dat er veel poes pas aan te pas moet komen?
Weet niet of je de opties goed gelezen hebt, maar ik praat over 1 persoonlijk topic per lid die actief is. De rest van het forum blijft gewoon toegankelijk in die opzet.
Vind daar niet veel poes pas aan.

Wat me nu trouwens wel opvalt is dat er nu een aantal leden die al langer lid zijn ineens gaan posten ;)
Misschien toch nog ergens goed voor deze discussie :)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

@ staffpride
Wat loop je nauw allemaal te zeuren. Er wordt toch om een mening gevraagd en die geef ik. Als dat niet helemaal zo is zo als jij het wilt moet je proberen een mening op te leggen.
Mijn standpunt weet je nu, GEWOON ZO HOUDEN ALS HET IS.

ps:
Wat me nu trouwens wel opvalt is dat er nu een aantal leden die al langer lid zijn ineens gaan posten ;)

Wat bedoel je hier mee?
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Glenne »

Je kan inderdaad een manier vinden om enkel de "vaste" gebruikers toegang te bieden tot een afgeschermd gedeelte, maar ik ben eerder van mening om zo weinig mogelijk persoonlijke info of info over het anti-diefstalsysteem van je wagen op internet te plaatsen.
Veel mensen hebben altijd commentaar over facebook waarbij ze zeggen dat je hele lever op internet staat. Dit klopt dus niet! Je zet er enkel op wat je zelf wil en foto's kunnen op vraag terug verwijderd worden. Hiermee bedoel ik dus dat je ook zelf veel in de hand hebt. De nummerplaat van je wagen afdekken of wegshoppen is al een begin. Je kan natuurlijk niet tegen houden dat andere mensen foto's nemen van je wagen en ergens posten. Hoe dan ook kun je het nooit 100% tegen houden, maar je kan het ze wel lastig maken.

Hetzelfde ook bij je huis. Veiligheidssloten verminderen de inbraak van je huis enorm en zullen vlugger bij de buren gaan waar ze die misschien niet hebben.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door FGT »

BTW, je bent zelf vrij om wel of geen foto's te plaatsen. Ben je bang voor de "gevolgen" van een forum, dan plaats je geen foto's.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door theo »

Niet alleen foto's zijn natuurlijk aanwijzingen.

Erwin, de topicstarter is bijvoorbeeld in een paar tellen te achterhalen.
.......................Hier stonden hele mooie voorbeelden van hoe je iemand op internet heel snel kunt vinden met beperkte informatie.....................
En hoppa daar zijn we...
Laatst gewijzigd door NICO! op 13 jan 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoewel het een mooi voorbeeld was, toch maar even aangepast, de boodschap was denk ik zeer duidelijk.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

;)
Laatst gewijzigd door golfruud op 13 jan 2013, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

precies wat ik bedoel Theo, en zo zijn er meerdere te achterhalen.

Maar zou je het nu weer weg willen halen aub ;)
bvd
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

golfruud schreef:
En dat is nauw precies wat ik bedoel, bedankt theo. :shock:
Met dit soort voorbeelden, begrijp je misschien mijn opzet om deze poll te starten ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door theo »

Hallo Erwin,

Wat ik wilde zeggen is dat als ik het kan met 2 linker IT handen, een ander het ook zo kan vinden..

En dan kunnen we wel degene die het zoekt of een forum van alles en nog wat verwijten maar het begint natuurlijk bij onszelf. Het forum zorgt er niet voor dat we te vinden zijn, dat zijn we zelf.
We zijn in veel gevallen vindbaar zonder dat de auto of een kenteken er aan te pas komt.

Het is al zo veel geschreven maar pas op wat je post en hoe verbanden kunnen liggen. Zelfs de link naar Photobucket afbeeldingen geeft in sommige gevallen info. Ook buiten een afgeschermd deel op een forum (waar bv iets over beveiliging van de auto staat) is vaak nog voldoende info te vinden.
Zaken die gevoelig kunnen zijn doe ik per PB op verzoek.

PS. ik had het niet op jou gemunt om je te achterhalen maar zocht een voorbeeld. Wellicht ben ik zelf net zo snel te achterhalen.

Groet, Theo
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

staffpride schreef:
golfruud schreef:
En dat is nauw precies wat ik bedoel, bedankt theo. :shock:
Met dit soort voorbeelden, begrijp je misschien mijn opzet om deze poll te starten ;)
Erwin ik begrijp je volkomen, maar je houd het toch niet tegen. Iedereen moet voor zich zelf weten wat hij wel of niet kwijt wil. Ook afgeschermd krijg je de verkeerde personen op het forum. Het blijft moeilijk hoe je het ook doet.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Misschien een optie om een stukje proef te draaien ? Nee heb je ja kun je krijgen....
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gesloten

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten