Afgesloten gedeelte forum

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.

Afgesloten gedeelte

afgesloten gedeelte voor actieve leden die aan de criteria voldoen
39
62%
voorsteltopic pas toegankelijk na voorstellen
11
17%
forum laten zoals het is
13
21%
 
Totaal aantal stemmen: 63

Tijger

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Tijger »

gt1 schreef:Misschien ter inspiratie... Het GoT forum heeft ook een afgesloten gedeelte, de Tweakers huiskamer. Volgens mij werkt dat in de praktijk best goed en het is een aanmoediging om actief bij te dragen. Check hier de criteria die zij hanteren voor toegang: http://gathering.tweakers.net/forum/faq ... #hktoegang
Ziet er georganiseerd uit.
Als ik het goed heb, heb je 3 niveaux ?
- Beginner
- Na 50 posts krijg je toegang tot..
- Na 50 posts en een half jaar kun je een verzoek doen tot de huiskamer ?

Ik vind het niet verkeerd.

Screening door mods ? Hoeveel mods zijn er hier anders krijgt Nico het druk LOL.
IP scan is ook een soort screening natuurlijk. Ook die is te omzeilen maar goed dat is een alarm van een auto ook.

Ik ben mod geweest in een ander forum. Daar werden alle 1e posts van nieuwe members op slot gezet totdat men zich voorgesteld had met de criteria die daarvoor afgesproken waren. Dat was een oa een taak voor de moderators. Net zoals bijv een TE KOOP artikel voorzien moest zijn van: Vraagprijs, foto's etc etc. Enfin; je kunt genoeg structuur en afspraken maken als staf van een forum. Alles een beetje om uniform te zijn maar ook track te houden op members.

Dit klinkt botter, harder dan het is maar kan op een vriendelijke wijze vervuld worden.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door KlouxOne »

Zoals velen zie ook ik graag een afgesloten gedeelte ivm de privacy van de leden. Zoals hier al meerdere voorbeelden genoemd zijn is dit juist een goede verbetering aan het forum. Mits goed uitgevoerd hoeft het echt geen downgrade te zijn voor ons forum.

Voor veel enthousiastelingen zal het ook een motivatie zijn om meer te gaan posten zodat in het aparte gedeelte kunnen. Het word inderdaad wel wat meer werk om dingen te gaan screenen. maar als dit een probleem gaat vormen wil ik best de boel versterken om dit rond te krijgen.
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door WimGTI »

Wat ik lees is dat men enthousiasme gaat koppelen aan een postaantal, is dat terecht? Wie zegt dat mensen met een laag postaantal niet net zo enthousiast zijn als de wat activere posters op dit forum?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Waar het dus omgaat is dat niet iedereen in zijn of haar voorstel topic kan kijken..
Misschien is er een optie dat we zelf kunnen bepalen wie wel en niet erin mag beetje Facebook idee (vrienden,openbaar,alleen ik zelf) dan zit je ook niet meer met het welles nietes over afgesloten gedeelte wat ik persoonlijk heel erg graag wil alleen de toelating regels moeten wel streng genoeg zijn dat niet iemand na een week er al in kan dus bvb minimaal 12maanden lid en minimaal 1x in de maand ingelogd zijn de Posts doet er niet eens toe want zoals ik terug lees hebben we genoeg mensen die alleen lezen en niet posten..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Girlzdad »

Verkoop de GTI en neem een trabant :D
De mensen die er mee zitten hebben de gegevens al verwijderd.

Ook al ben ik een voorstander van een afgesloten gedeelte.
Tegenhouden doe je het niet.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Girlzdad schreef:Verkoop de GTI
Daar heb ik al serieus over na gedacht.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Girlzdad »

MkVI Nmgn schreef:
Girlzdad schreef:Verkoop de GTI
Daar heb ik al serieus over na gedacht.
Ik ook na alle tegenslagen ;) .
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door KlouxOne »

Wat is eigenlijk de stand van zaken wat betreft deze discussie?

zijn er al knopen door gehakt of hij blijft zoals het is of dat er wat word gedaan met de resultaten van je Poll? ik zie BTW steeds meer topics en leden verdwijnen van het forum. Ook lijkt het wel of er stukken minder gepost word.

@Staffpride,
Heb jij al iets vernomen?

@Nico,
Kan je de boel misschien een beetje ophelderen?

ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren! 8-)
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

KlouxOne schreef:Wat is eigenlijk de stand van zaken wat betreft deze discussie?

zijn er al knopen door gehakt of hij blijft zoals het is of dat er wat word gedaan met de resultaten van je Poll? ik zie BTW steeds meer topics en leden verdwijnen van het forum. Ook lijkt het wel of er stukken minder gepost word.

@Staffpride,
Heb jij al iets vernomen?

@Nico,
Kan je de boel misschien een beetje ophelderen?

ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren! 8-)
Ik zie geen topics verdwijnen hoor, dan kan alleen als ik ze verwijder. En minder posten? Ach, ik ken een hoop mensen die op wintersport zijn, maar het was mij niet opgevallen. Ben ook erg benieuwd hoe leden kunnen verdwijnen....ze kunnen zelf hun posts niet weghalen.

Wat er gaat gebeuren ben ik nog niet uit, het kan blijkbaar maar een klein aantal leden iets schelen en de veranderingen hebben grote gevolgen en kosten heel veel werk. Verder zou er onderscheid gemaakt moeten gaan worden tussen leden. Ik ben dit forum begonnen omdat ik een plaats wilde waar iedereen "gelijk" is en er "geen regels" zijn. Moet ik dat nu allemaal maar opzij zetten? Ik voel me daar niet goed bij. Daarom heb ik nog geen besluit genomen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Met andere woorden die 30+ stemmen in de poll van leden die actief zijn en die een klein stukje privacy willen die moeten gewoon niet klagen, het valt me ook erg op dat er een stuk minder jongens actief zijn op het Forum en ze zijn zekers te weten niet op wintersport waaronder ik zelf, er hangt een raar zweertje rond momenteel iedereen lijkt wel een heel stuk voorzichtiger
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door bzb »

+1 ik post ook beduidend minder.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

MkVI Nmgn schreef:Met andere woorden die 30+ stemmen in de poll van leden die actief zijn en die een klein stukje privacy willen die moeten gewoon niet klagen, het valt me ook erg op dat er een stuk minder jongens actief zijn op het Forum en ze zijn zekers te weten niet op wintersport waaronder ik zelf, er hangt een raar zweertje rond momenteel iedereen lijkt wel een heel stuk voorzichtiger
Dat zeg ik dus niet, maar wat ik ook doe, ik doe het niet goed. Sluit ik een gedeelte af vertrekken er mensen, sluit ik niets af vertrekken er mensen. Dus zeg maar hoe ik me er het beste bij kan voelen? Ik zit al weken met mezelf ruzie te maken hoe ik verder moet met dit soort dingen. Als ik niets zeg, begrijp ik jullie niet. Als ik niet doe wat sommige mensen willen, begrijp ik jullie niet. Als ik het niet eens ben met wat mensen willen, dan begrijp ik jullie niet. Begrijpt iemand mijn standpunt?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

bzb schreef:+1 ik post ook beduidend minder.
Tsja, dat bepaal je zelf, je kan ook gewoon reageren op berichten van anderen? :?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door NICO! »

Ik ga me terugtrekken uit deze discussie. Bespreek het met Wilcoos, RobvR of Dirk en ik hoor wel wat er gedaan moet worden. Ik........................... :cry:
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door KlouxOne »

NICO! schreef:
KlouxOne schreef:Wat is eigenlijk de stand van zaken wat betreft deze discussie?

zijn er al knopen door gehakt of hij blijft zoals het is of dat er wat word gedaan met de resultaten van je Poll? ik zie BTW steeds meer topics en leden verdwijnen van het forum. Ook lijkt het wel of er stukken minder gepost word.

@Staffpride,
Heb jij al iets vernomen?

@Nico,
Kan je de boel misschien een beetje ophelderen?

ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren! 8-)
Ik zie geen topics verdwijnen hoor, dan kan alleen als ik ze verwijder. En minder posten? Ach, ik ken een hoop mensen die op wintersport zijn, maar het was mij niet opgevallen. Ben ook erg benieuwd hoe leden kunnen verdwijnen....ze kunnen zelf hun posts niet weghalen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo'n laconieke reactie geeft op mijn post maar dat zal wel aan mij liggen. Gelukkig ben ik niet de enige die het opvalt maar daar gaat het niet om.

Ik denk dat er gewoon open kaart gespeeld moet worden over bepaalde zaken als er iets gaat gebeuren. Uiteraard is het jou forum en bepaal jij uiteindelijk wat er mee gebeurd. Misschien moet je dit topic is wat meer onder de aandacht brengen zodat er meer mensen gaan stemmen?

Dat je er nog niks besloten is over wat er nou gaat gebeuren is dan ook niet erg. maar wanneer gaat dat dan wel gebeuren? Geloof best dat het allemaal een hoop werk is. maar ik denk dat er een hoop leden zijn die niet beroerd zijn om te helpen.

Ik denk als er iets concreet word afgesproken dmv een deadline bv dat het dan voor iedereen duidelijk is.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

Volgens mij begrijpt iedereen je standpunt dat je het Forum open wilt houden voor iedereen,
Daar ben ik het ook mee eens maar een klein stukje privacy voor een voorstel topic hoeft toch niet dramatisch te worden, en je krijgt nooit alle leden tevreden wat je ook doet, zoals je bingo toen met het horloge was er ook een persoon die op zijn teentjes getrapt was, ik persoonlijk heb nooit iets tegen je gehad of wat dan ook en je reactie toen ik mijn voorstel topic weg wilde vond ik ook wel terecht maar ik daarin tegen ben wel een stuk meer paranoïde geworden met dingen op internet zetten over wat ik aan me auto doe en Hoelaat ( in het openbaar ) en daarom vind ik het fijn en meerdere denk ik dat we alles graag delen maar dan wel onder een kleinere groep mensen die betrouwbaarder zijn als iemand die een account aanmaakt en dan kan uitzoeken waar een auto staat en met welke opties en wat voorn beveiliging deze heeft, denk dat het tijd word voor een meeting heren dat we met ze alle weer gezelligheid hebben en er met een drankje over kunne praten want soms is het moeilijk iets uit te leggen via een paar woorden zonder een emotie erachter.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door MkVI Nmgn »

NICO! schreef:Ik ga me terugtrekken uit deze discussie. Bespreek het met Wilcoos, RobvR of Dirk en ik hoor wel wat er gedaan moet worden. Ik........................... :cry:
Ik ga dit niet met hun bespeken volgens mij ben jij hier de man met de Broek aan,
Wat heeft het voorn zin om dit te gaan afschuiven? Volgens mij zijn we allemaal volwassen en kan het geen kwaad om critici te krijgen niemand is perfect maar zoals Maurice zei met ze alleen maken we er wel wat van en als je hulp nodig heb ik sta er wel paraat voor.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door staffpride »

NICO! schreef:[

Dat zeg ik dus niet, maar wat ik ook doe, ik doe het niet goed. Sluit ik een gedeelte af vertrekken er mensen, sluit ik niets af vertrekken er mensen. Dus zeg maar hoe ik me er het beste bij kan voelen? Ik zit al weken met mezelf ruzie te maken hoe ik verder moet met dit soort dingen. Als ik niets zeg, begrijp ik jullie niet. Als ik niet doe wat sommige mensen willen, begrijp ik jullie niet. Als ik het niet eens ben met wat mensen willen, dan begrijp ik jullie niet. Begrijpt iemand mijn standpunt?
Denk niet dat iemand zegt dat je het niet goed doet.

Denk dat je het ook anders kan opnemen. Als het geen leuk forum was waar je graag op komt, dan zou deze discussie er denk niet zijn. Er zijn immer nog meer fora te vinden.
Zie het als meedenken van liefhebbers die het hier naar hun zin hebben. Ik denk dat je dat als een groot compliment kan opvatten.

In mijn ogen zou je het echt niet verkeerd doen wat je ook beslist, dan moeten degene die voor een gesloten projectgedeelte waren maar beslissen wat wel en niet te posten. fair enough mi.

Wil je helemaal niet voor een Dillema zetten, maar de beslissing is uiteraard aan jou. De poll was alleen om te peilen hoe de leden erover dachten.
Had alleen wel wat meer stemmen verwacht gezien het aantal leden.

Snap ook best dat je tussen 2 kampen zit momenteel

45 leden (34+11) die wat veranderd zouden willen zien en 11 die het zo willen houden. Tja dan zullen er altijd een paar teleurgesteld zijn in de beslissing.

Maar voor alle duidelijkheid, van mij kant zul je geen wanklank horen wat de beslissing ook zal zijn.

Ik spreek uiteraard voor mezelf
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Girlzdad »

Ik had nog niet gestemd :roll:
BND
Berichten: 453
Lid geworden op: 01 jan 2012, 18:09
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door BND »

Ik bergrijp de situatie, net als velen denk ik maar iedereen tevreden stellen zal moeilijk worden.

Het heeft twee kanten :

Er komt een afgesloten deel, waardoor het geen open forum meer is.
En er specifieke info wordt gepost.

Of het blijft zoals het is, en je let beter op bij het posten.
meer pb berichten, en gn specifieke info meer.

Voor Nico is dit moeilijke materie, wat hij ook doet, ik heb er alle begrip voor.
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Tijger

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Tijger »

BND schreef:Ik bergrijp de situatie, net als velen denk ik maar iedereen tevreden stellen zal moeilijk worden.

Het heeft twee kanten :

Er komt een afgesloten deel, waardoor het geen open forum meer is.
En er specifieke info wordt gepost.

Of het blijft zoals het is, en je let beter op bij het posten.
meer pb berichten, en gn specifieke info meer.

Voor Nico is dit moeilijke materie, wat hij ook doet, ik heb er alle begrip voor.
idd
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door golfruud »

BND schreef:Ik bergrijp de situatie, net als velen denk ik maar iedereen tevreden stellen zal moeilijk worden.

Het heeft twee kanten :

Er komt een afgesloten deel, waardoor het geen open forum meer is.
En er specifieke info wordt gepost.

Of het blijft zoals het is, en je let beter op bij het posten.
meer pb berichten, en gn specifieke info meer.

Voor Nico is dit moeilijke materie, wat hij ook doet, ik heb er alle begrip voor.
idd.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Arno »

Een afgesloten gedeelte zou de makkelijkste oplossing zijn voor de leden van het forum, maar het hoeft niet per se.
Jij beslist zelf hoeveel info je verspreid dus je hebt alles zelf in de hand. Als je niet wil dat ze je auto kunnen vinden dan is de oplossing heeeel gemakklijk.
- Vermeld je achternaam nooit tenzij in PM naar iemand die je kent
- Je vermeld je woonplaats, telefoonnummer en ouderdom niet
- Je vermeld geen carrosserienummers of nummerplaten
- Je bewerkt je foto's zodat de nummerplaat onleesbaar is
- Ook oppassen met de informatie die je deelt in PM's met leden die je nog nooit ontmoet hebt of die je niet vertrouwd

Als je in het algemeen zorgt dat je geen informatie over jezelf of je auto post die dieven kan helpen dan is er volgens mij geen probleem. Als je niet zegt hoe oud je bent, wat je telefoonnummer is en waar je woont ben je onvindbaar. Als de dieven niet meer weten dan dat de auto bijv een rode mk5 GTI is die toebehoort aan bv een Jan die ergens in Nederland woont dan is het quasi onmogelijk dat ze die auto vinden.

Misschien weten sommige mensen niet hoe ze hun nummerplaat kunnen wegwerken op foto, dit kan zeer proper gedaan worden door bijvoorbeeld in het gratis programma Paint.NET een selectie te maken rond de nummerplaat en dan de 'gaussian blur' filter te kiezen en die op zijn maximum te zetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mmrocco
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 mei 2012, 19:36
Type auto: Scirocco MK3
Contacteer:

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door mmrocco »

Intressante discussie ! Ik ben bang dat als de dief 2.0 dit forum ziet als een snoepwinkel geen enkel middel afdoende zal zijn anders dan het forum dicht te zetten. Dit is natuurlijk eigenlijk niet wat je wil, daarmee is ook de aantrekkingskracht weg voor nieuwe leden en bezoekers.

Ik wens Nico veel sterkte met zijn beslissing............wij volgen dit topic met veel belangstelling.
http://www.derijdercentraal.nl DRC = Het sociale netwerk realiteit. Het autorijden weer ongeremd genieten.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Afgesloten gedeelte forum

Bericht door Wilcoos »

Wat mij eigenlijk verbaast in deze discussie is dat mensen denken dat ze gered zijn met een afgesloten gedeelte van het forum. Stiekem is dit natuurlijk onzin, de drempel word hooguit 1mm hoger. De meeste dieven zijn redelijk lenig en slim, dus stappen zo over dat drempeltje heen. Groot deel van de gejatte vw's zien we niet meer terug en rijden zo naar het oostblok merendeel van deze chauffeurs spreekt gebrekkig Nederlands of helemaal niet, lezen is dus vrij lastig voor ze.

Een afgesloten deel is dus echt geen oplossing, daarnaast zit je met het probleem van een selectie criteria. Wat we kunnen doen is in kaart brengen wat een willekeurige bezoeker kan lezen, en wat een aangemelde bezoeker (dus leden) kan lezen. Dit zouden we dan eventueel iets aan kunnen scherpen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gesloten

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 68 gasten