Rns510 code + coderen

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Rns510 code + coderen

Bericht door Ronaldgolf5 »

Hallo allemaal ik zit met een probleem.

Onlangs een rns 510 gekocht, ingebouwd in mijn golf 5 alles werkte.
Nu heb ik de accu moeten vervangen en vraagt hij om de code deze had ik erbij gekregen toen ik hem kocht maar ik ben hem helaas kwijt!

Internet helemaal afgezocht of er een garage is wat mij die misschien uit kan lezen(vag-com) of op kan vragen maar ik vind helemaal niks in de omg. Limburg.

Is er IEMAND in de buurt van Limburg wat mij deze zou kunnen uitlezen? (tegen een vergoeding natuurlijk) en iets verder rijden heb ik er ook wel voor over.
En ik heb ook gehoord dat je de radio moet coderen met de auto zodat deze elkaar herkennen dat wil ik ook heel graag.

Dan zou schijnbaar ook het geluid beter klinken want hij ging echt niet hard en met de rcd300 wel heel hard!

Alvast bedankt

Mvg Ronald
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door MkVI Nmgn »

Als het een eerlijke radio is kun je deze code opvragen bij de Vw dealer,
Is het een diefstal afkomstige radio dan heb je er niet heel veel meer aan,
En als je het niet zeker weet ik zal die gok in iedergeval niet wagen want oom agent die houd je auto vast bij de Vw dealer en die krijg je dan voorlopig niet meer terug.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door Ronaldgolf5 »

ik weet het inderdaad niet zeker maar hij heeft me wel een leuk centje gekost!
Dan zal ik ook maar niet direct naar de vw gaan dat heeft weinig zin als ik het niet zeker weet.

Ik las namelijk als iemand vag com heeft of dergelijk dat ook uitgelezen kan worden zonder problemen en je zo een nieuwe code krijgt!

kwam namelijk deze site tegen weet niet of iemand hier al eens is geweest? http://www.tuningfactory.nl/radiocodes

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je het niet zeker weet en er toch veel geld voor betaald heb doe je iets niet goed ;) Weet niet waar je woont maar als je op Marktplaats even kijkt staan adressen genoeg die je code kunnen opvragen zonder deze naar de Dealer te brengen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door Ronaldgolf5 »

Ja die zie ik ook maar zijn allemaal redelijk ver weg! N uurtje rijden vind ik nog wel te doen!
Ik heb de code en alles erbij gekregen vandaar dat ik dacht waarom zou hij dan gestolen zijn.
Alleen jammer dat ik de code kwijt ben geraakt!

Het rare is nu dat ik laatst de code moest invoeren toen ik hem even loskoppelde en nu na 3 dagen probeerde ik het nog eens en doet hij het gewoon zonder code?
Snap er niks meer van hij is absoluut nog niet gecodeerd op de auto heb m gewoon zo erin gezet zonder aanpassingen(wat ik dan wel nog wil laten doen en de code wil ik ook hebben)

Ik zal eens op onderzoek uitgaan mocht iemand nog een garage of iets weten wat dit kan hoor ik het graag.

Alvast bedankt mvg Ronald
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door staffpride »

Je hoeft de pincode maar eenmalig in te voeren bij inbouw in je auto. Daarna herkend de auto de unit (pincode slaat hij op) en hoef je hem niet nogmaals in te voeren.

Zou je hem in een andere auto willen zetten dan heb je de pincode wel nodig.

En je unit moet inderdaad na inbouw nog juist gecodeerd worden op je wagen en aangemeld worden in je can gateway.
Je hebt namelijk verschillende audio systemen en die is met de codering aan te passen op je wagen.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door Race Eend »

Dat is niet helemaal waar volgens mij. Ik heb regelmatig T5 GP modellen, die na dat de accu los geweest is, om een code vragen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door staffpride »

Heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb fabriek af een originele rns510 er in zitten en heb er zelfs geen code bij gehad.

Heb inmiddels al diverse rns510 uit en ingebouwd (golf tiguan skoda) en nog nooit gezien dat er om een code gevraagd wordt.

Weet wel dat er in een T5 een ander model rns510 zit, miss dat daar het verschil in zit ivm het canbus systeem??
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb bij deze auto ook gehad toen mijn accu helemaal leeg was ( door schade bedrijf ) Dat mijn radio om zijn code vroeg..
Volgens mij als je de auto een half uur zonder accu heb staan dan vraagt hij weer om de code dacht ik.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door s3. »

Zal wel een soort van kleine batterij inzitten die wat stroom op het geheugen houdt waarin de code staat opgeslagen. Te lang zonder stroom zal de batterij niet lang volhouden.
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door Ronaldgolf5 »

Het is zo gegaan;

Radio gekocht, in mijn golf gebouwd en vroeg hij om een code(die had ik toen nog)
Laatst losgekoppeld om eens te kijken of hij om een code ging vragen want ik moest toch de accu gaan vervangen (10 min van de stroom af) en jawel hoor hij vroeg om een code(toen had ik deze niet meer) 3 dagen later nog eens geprobeerd omdat ik dacht dat ik de code misschien nog wist en toen vroeg hij niet om een code raar he? Hij werkt nu gewoon!

En wat hierboven staat over het audio systeem dat coderen dat moet echt nog gebeuren want hij gaat heel zacht en ik kan de rns volledig opendraaien maar dan gaat het geluid kraken(is ook niet heel hard vol volume) heb ik me laten vertellen dat ik hem nog moet laten coderen en dan moet dat over zijn. Want bij mijn rcd 300 gaat het geluid veel en veel harder en kraakt niet op dat volume van de rns.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door staffpride »

MkVI Nmgn schreef:Ik heb bij deze auto ook gehad toen mijn accu helemaal leeg was ( door schade bedrijf ) Dat mijn radio om zijn code vroeg..
Volgens mij als je de auto een half uur zonder accu heb staan dan vraagt hij weer om de code dacht ik.
Tonnie, hoe lang is de accu er af geweest bij je toen we van alles bij je ingebouwd hebben?
Dacht wel stukje langer als een half uur en toen vroeg hij ook niet om een code ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door staffpride »

Ronaldgolf5 schreef:Het is zo gegaan;

Radio gekocht, in mijn golf gebouwd en vroeg hij om een code(die had ik toen nog)
Laatst losgekoppeld om eens te kijken of hij om een code ging vragen want ik moest toch de accu gaan vervangen (10 min van de stroom af) en jawel hoor hij vroeg om een code(toen had ik deze niet meer) 3 dagen later nog eens geprobeerd omdat ik dacht dat ik de code misschien nog wist en toen vroeg hij niet om een code raar he? Hij werkt nu gewoon!

En wat hierboven staat over het audio systeem dat coderen dat moet echt nog gebeuren want hij gaat heel zacht en ik kan de rns volledig opendraaien maar dan gaat het geluid kraken(is ook niet heel hard vol volume) heb ik me laten vertellen dat ik hem nog moet laten coderen en dan moet dat over zijn. Want bij mijn rcd 300 gaat het geluid veel en veel harder en kraakt niet op dat volume van de rns.
Heb je een pb gestuurd ;)
MVG EMServices

Afbeelding
bennos

Re: Rns510 code + coderen

Bericht door bennos »

neem even contact met mij op als je de code wilt opvragen.
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten