Schrale troost

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Schrale troost

Bericht door KnuffelTurk »

bzb schreef:daarom moet 1 ieder echt oppassen als je verhoord wordt, je kan beter niks zeggen en alleen je eigen verhaal doen en weglaten wat je niet wil zeggen, lastige vragen zo weinig mogelijk veantwoorden.
Helemaal mee eens mocht het zo ver komen dat ze je meenemen en even een paar uur vasthouden niks zeggen en vraag om je advocaat dat is het beste wat je kan doen. Na 4 uur vasthouden dacht ik krijg je een advocaat toegewezen. Mocht je wel praten let er aub op wat je loslaat want zo een agent die stelt zijn vragen op een sluwe manier.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Hagar »

freduc schreef:we mogen het ook zo houden als jij het goed vind zo , hoop ik alleen niet dat ze eerdags aan jou auto beginnen
Dat hoop ik ook niet, maar mensen die voor eigen rechter spelen hebben net zo weinig respect voor de rechtstaat als degene die niet van andermans eigendom kan afblijven... Tis een hellend vlak waar je op terecht komt als je gevolg geeft aan wraakgevoelens.

Onderstaande link is wel interessant, dan kun je zelf een beeld vormen of de strafmaat in verhouding is.

http://jure.nl/auto-diefstal
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Schrale troost

Bericht door Vince82 »

Hagar schreef:
freduc schreef:we mogen het ook zo houden als jij het goed vind zo , hoop ik alleen niet dat ze eerdags aan jou auto beginnen
Dat hoop ik ook niet, maar mensen die voor eigen rechter spelen hebben net zo weinig respect voor de rechtstaat als degene die niet van andermans eigendom kan afblijven... Tis een hellend vlak waar je op terecht komt als je gevolg geeft aan wraakgevoelens.

Onderstaande link is wel interessant, dan kun je zelf een beeld vormen of de strafmaat in verhouding is.

http://jure.nl/auto-diefstal
Je kan wel een beetje schijnheilig lopen doen, maar als de adrenaline door je lijf heen giert als je net iemand achtervolgt hebt die 1 van je meest kostbare bezittingen probeerde te stelen, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je dat persoon een paar corrigerende tikken geeft.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een paar corrigerende tikken of iemand het ziekenhuis in slaan.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Schrale troost

Bericht door JimmyGTI »

Vince82 schreef:
Hagar schreef:
freduc schreef:we mogen het ook zo houden als jij het goed vind zo , hoop ik alleen niet dat ze eerdags aan jou auto beginnen
Dat hoop ik ook niet, maar mensen die voor eigen rechter spelen hebben net zo weinig respect voor de rechtstaat als degene die niet van andermans eigendom kan afblijven... Tis een hellend vlak waar je op terecht komt als je gevolg geeft aan wraakgevoelens.

Onderstaande link is wel interessant, dan kun je zelf een beeld vormen of de strafmaat in verhouding is.

http://jure.nl/auto-diefstal
Je kan wel een beetje schijnheilig lopen doen, maar als de adrenaline door je lijf heen giert als je net iemand achtervolgt hebt die 1 van je meest kostbare bezittingen probeerde te stelen, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je dat persoon een paar corrigerende tikken geeft.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een paar corrigerende tikken of iemand het ziekenhuis in slaan.
+1
Hij had bij mij dat laatste toch ervaren!! Dan maar op een Hellend vlak, dat wordt toch min of meer van je verwacht met het rechtsysteem in dit land. Heel goed gedaan Ralph :evil:
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Schrale troost

Bericht door KlouxOne »

Nou inderdaad. Als je zulke kansloze berichten plaatst kan je beter niks plaatsen of je bij een ander forum aanmeldgen. Toon is wat medeleven ipv onzin te posten. Wij zitten hier tenslotte allemaal voor het zelfde op het forum.

Denk als je zelf aan de beurt bent dat je wel anders reageert. Helemaal als je oog in oog met zn crimineel staat.
Tijger

Re: Schrale troost

Bericht door Tijger »

Ik sta voor 100% achter Ralph.

En toch begrijp ik Hagar. Probeer door zijn manier van schrijven heen te prikken. Een smerig huis, niet opgeruimd in de verkoop, verkoopt niet goed. Maar als het opgeruimd is , schoon, opnieuw geverfd kan het een droomhuis zijn voor sommigen.

Ik proef uit de bewering van Hagar dat je het ene effect versterkt door een ander effect. Simpel gezegd. Je mag GEEN eigen rechter spelen. Doe je dit wel dan bestaat de mogelijkheid dat je een deel van de bevolking aanspoort dan wel zelf (in jouw ogen onterecht) gestraft wordt.
Simpel voorbeeld. Als ouder hoef je je niet in te houden qua woordgebruik waar de kinderen bij zijn. Maar als ik niet wil dat mijn kinderen het woord shit (zomaar een voorbeeld) gaat gebruiken, moet ik het ook niet doen in hun nabijheid. Doe ik dit wel, dan moet ik het de kinderen ook niet kwalijk nemen.
Sla ik die boef voor zijn harsens, denkt denkt de buurman dit ook te mogen doen. Maar per ongeluk slaat hij hem in het ziekenhuis. Wordt aangeklaagd en krijgt een straf. Begint te piepen dat ik het ook deed etc etc etc. Hij denkt omdat ik geen straf gekregen heb, dat het het dus mag.


Moraal van het verhaal. Een opmerking hoeft niet per definitie een kansloos bericht te zijn of schijnheilig. De strekking is goed m.i. Nobel, barmhartig, voorbeeldgedrag etc.
Qua uitvoering zou ik het zelfde doen als Ralph (misschien nog wel erger als de buurman er niet bij was geweest) haha
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ralphd »

Geweld keur ik niet goed, maar tis helaas emotie geweest.. Ik hoor vanmiddag meer van de politie.

Ik heb ook even contact gehad met diegene die het alarm ingebouwd heeft, en mochten jullie geïntresseerd zijn, PB even en dan geef ik wat contact gegevens en wellicht heb je dan een speciale prijs als je zegt dat je via t forum komt. (gaat verder buiten mij om)
Voor mij is het in ieder geval duidelijk, als je een woonhuis hebt is dit de ideale oplossing. Probeer alleen geen slagvoorwerpen mee te nemen naar buiten :P
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Ron_VAG »

Ik had denk ik ook zo gereageerd als Ralph en inderdaad er zijn verschillen met of je geeft een paar tikken of je slaat iemand het ziekenhuis in met gevolgen van dien.

Het is toch je trots en hoe dan ook; je moet van andermans spullen afblijven. Snap sowieso niet waarom iemand iets moet stelen, ga lekker werken of zo.

Succes met de afhandeling van een en ander!
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Schrale troost

Bericht door JimmyGTI »

Ron_VAG schreef:Ik had denk ik ook zo gereageerd als Ralph en inderdaad er zijn verschillen met of je geeft een paar tikken of je slaat iemand het ziekenhuis in met gevolgen van dien.

Het is toch je trots en hoe dan ook; je moet van andermans spullen afblijven. Snap sowieso niet waarom iemand iets moet stelen, ga lekker werken of zo.

Succes met de afhandeling van een en ander!
Die mannen werken ook! alleen wij overdag en hun in de nacht ;)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Schrale troost

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik hoop zo graag dat ik dit mee gemaakt had als wat jij mee gemaakt Ralph dat ik deze Tering hond wel betrap had ik weet zeker dat ik hem wel het ziekenhuis ingeslagen had met alle plezier zelfs, @Hagar volgens mij ben je zelf een halve wout ik kan leien dat dit jou eens overkomt kijken hoe je dan praat met je politieke correcte antwoorden kan daar zo slecht tegen he, Ik ben in december de dupe geweest met poging tot Diefstal van mijn auto & in januari weer het enigste wat ik me kan bedenken als ik erachter kom wie het dat ik hem voor zijn klote rijd met de zelfde auto als die hij wilde stelen.
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 20 feb 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Schrale troost

Bericht door O2RS »

Tonnie;

Je wilde tot 10 tellen, maar bent bij 2 begonnen met typen of wat ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Schrale troost

Bericht door MkVI Nmgn »


Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Spuugemmer »

Iedereen zou in zo'n situatie iets anders doen. Maar ik acht de kans wel aanwezig dat ik niet enkel zou zeggen: potverdorrie wat een dekselse vlegels. Nu maar hopen dat de sterke arm der wet ze pakt.

Heel vervelend voor je wat er gebeurd is!
Golf MK1 GTI
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Schrale troost

Bericht door O2RS »

Tuurlijk.....de kans is groot dat ik hem ook een paar klappen zou hebben verkocht.
Maar hem daarna met mn auto aanrijden is een ander verhaal.....zonde van de auto ;)
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Schrale troost

Bericht door 73GTI »

O2RS schreef:Tuurlijk.....de kans is groot dat ik hem ook een paar klappen zou hebben verkocht.
Maar hem daarna met mn auto aanrijden is een ander verhaal.....zonde van de auto ;)
Wel ff geld uit zijn zak halen voor de wasstraat :lol: :lol: :lol:

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Schrale troost

Bericht door yal »

Mooi dat die dief niet meer weet wie hem een tik heeft gegeven , misschien was 't dan toch hard genoeg :D
Hoop niet dat de agent hier meeleest , hoe moet hij anders weten dat er geweld gepleegd is als iedereen z'n mond houd?

Wel cool van je buren dat ze niet vertellen dat de stoppen ff bij je doorgingen.

Hoop macho blabla hier van iedereen die een dief een paar tikken zou geven , vergeet niet dat de dief weloverwogen gaat stelen en dus ook voorbereid is om zich te verdedigen. Daar sta je dan in je onderbroek tegenover een dief met een mes of gun...... :shock:

@Tonnie , niet zo over honden praten ;) , dit soort tuig is veeeel minder dan een hond.
Ik snap je reactie wel , ik zou ook helemaal gek worden als mijn auto zo overhoop zou zijn gehaald.

@Ralphd , succes ermee. Gelukkig gebeurde dit voorval 's nachts anders waren er nog meer getuigen geweest met allerlei wildwest verhalen.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Schrale troost

Bericht door yal »

73GTI schreef:
O2RS schreef:Tuurlijk.....de kans is groot dat ik hem ook een paar klappen zou hebben verkocht.
Maar hem daarna met mn auto aanrijden is een ander verhaal.....zonde van de auto ;)
Wel ff geld uit zijn zak halen voor de wasstraat :lol: :lol: :lol:

mvg lex
Haha , incl. bodemreiniging :mrgreen:

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Schrale troost

Bericht door O2RS »

@ Yal..helemaal juist, een oom van mij betrapte 2 inbrekers in huis.
Ze vluchtten beide naar buiten, hij kon er nog 1 in zn kraag grijpen en onder de tafel werken.
Helaas merkte de andere dat zn "buddy in crime" nog binnen was, om vervolgens terug te gaan en mn oom neer te steken.
Achteraf verklaarde hij volgens mij bij de rechter dat zn maatje onder de tafel de autosleutels had en hij anders niet weg kon :shock:
Kortom....is misschien niet altijd even verstandig, maar in zon situatie heb je denkik dusdanig veel adrenaline dat je het ook niet zomaar laat gebeuren.
Nu maar hopen dat die eikels een flinke straf krijgen!!!!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
freduc
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 feb 2012, 11:20
Type auto: golf VI R20
Locatie: zuid holland

Re: Schrale troost

Bericht door freduc »

de rechtspraak hier stelt jammer genoeg geen klote voor , zelfs de politie zelf baalt hier van , ze hadden bij mij ook proberen te stelen is niet gelukt daders zijn gepakt en weer op vrije voeten wegens gebrek aan bewijs
die etters lopen eerder vrij als dat ik alles afgehandelt heb met politie , verz , dealer , nou als ze het weer proberen en ik kan ze te pakken nemen dan doe ik het
moet je kijken wat die etters veroorzaken , er word wekelijks een gti of r gejad laten we het maar niet over de andere merken hebben , en onze verz premie gaat omhoog en we moeten al krom liggen voor onze beveiliging van de auto
gaat natuurlijk nergens meer over
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Gengar »

Geweld is niet goed, maar als ik de dievengilde bij mij GTI zie bezig zijn om te stelen, dan reken maar dat ik ook echt geweld ga gebruiken. Mijn honkbalknuppel staat toch naast mijn bed en rekend maar erop dat ik mijn knuppel ook echt op af ga ook. Het zijn mijn spullen, mijn eigendommen en ik werk me krom om een mooie wagen te betalen ook. Wij, als hardwerkende burgers worden gewoon gestraft door zulke lui, zodat wij meer verzekering moeten betalen, onze voertuigen beter en scherper moeten beveiligen en meestal ook slaapeloze nachten krijgen. De politie houd zich wel mooi aan hun wettelijke/ rechtse wet delicten, maar zij moeten eens keer klagen bij hun minister Opstelten voor strengere regels en wetten. Dan zouden zij ook meer aan onze kant staan.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Schrale troost

Bericht door Golf88 »

Gengar schreef:Geweld is niet goed, maar als ik de dievengilde bij mij GTI zie bezig zijn om te stelen, dan reken maar dat ik ook echt geweld ga gebruiken. Mijn honkbalknuppel staat toch naast mijn bed en rekend maar erop dat ik mijn knuppel ook echt op af ga ook. Het zijn mijn spullen, mijn eigendommen en ik werk me krom om een mooie wagen te betalen ook. Wij, als hardwerkende burgers worden gewoon gestraft door zulke lui, zodat wij meer verzekering moeten betalen, onze voertuigen beter en scherper moeten beveiligen en meestal ook slaapeloze nachten krijgen. De politie houd zich wel mooi aan hun wettelijke/ rechtse wet delicten, maar zij moeten eens keer klagen bij hun minister Opstelten voor strengere regels en wetten. Dan zouden zij ook meer aan onze kant staan.
..maar het is wel goed voor de economie!
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Schrale troost

Bericht door Hagar »

:roll:
@ Vince82 (schijnheilig?)
@ KlouxOne (kansloos bericht?)
@ MkVI Nmgn (halve wout?)

De een wil een 'tikkie' geven, een ander slaat iemand (al dan niet met een knuppel) het ziekenhuis in en zelfs iemand aanrijden wordt genoemd. Dat bedoel ik met hellend vlak. En iemand slaan die door een ander in bedwang wordt gehouden is in mijn optiek niet heldhaftig of stoer.

Als mijn auto wordt gestolen of wordt beschadigd door een inbraak(poging) dan zou ik daar goed ziek van zijn, laat daar geen misverstand over zijn. Ik praat uit ervaring, inbraak is me 3 x gebeurd. Maar het is voor mij geen reden om iemand het ziekenhuis in te slaan. Sterker nog, ik zou bij voorkeur de confrontatie niet aangaan met de dader. Kijk wel uit, misschien ben ik zelf wel degene die in het ziekenhuis terecht komt. Ik weet niet wat een ander er voor over heeft om niet in de boeien geslagen te worden (misschien heeft hij/zij nog wel meer op zijn/haar kerfstok).

En zelfs als ik mezelf zou overtreffen door de dader fysiek te overmeesteren, wat dan? Is de schade er dan minder om, krijg ik een bonus van de verzekering? Is mijn auto vanaf dat moment niet meer interessant voor collega dieven? Je maakt jezelf eerder een doelwit voor represaille.
Nee hoor, ik bel 112 en geef plaats, tijd en signalement door. Laat de politie z'n werk doen, zij worden betaald en getraind om risico te lopen. Ondertussen bel ik, onder het genot van een kop koffie tegen de schrik, met de verzekering.
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Schrale troost

Bericht door Vince82 »

@hagar

Je opmerking kwam in de discussie op mij nogal "belerend" over en het komt over of je Ralphd de les wil leren omdat hij in een opwelling gierend van de adrenaline dat tuig een paar tikken heeft verkocht.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Schrale troost

Bericht door staffpride »

Vince82 schreef:@hagar

Je opmerking kwam in de discussie op mij nogal "belerend" over en het komt over of je Ralphd de les wil leren omdat hij in een opwelling gierend van de adrenaline dat tuig een paar tikken heeft verkocht.
Zo komt hij op mij altijd over.

Heb hem nog nooit iets zinnigs zien plaatsen, levert alleen maar commentaar op anderen BAH BAH :roll:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Schrale troost

Bericht door KlouxOne »

@Hagar

Als je wilt dat mensen je posts serieus willen, moet je toch echt is dingen anders formuleren.

Misschien dat je het zelf niet door hebt maar het is behoorlijk onzinnig om zulke opmerkingen te posten. en ja dan is het inderdaad een KANSLOOS Bericht.

:roll:
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten