PC probleem

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

PC probleem

Bericht door Golf88 »

Hopelijk is er hier iemand die me verder kan helpen.. Ik heb namelijk een probleem met mijn PC.

Vorige week heb ik een nieuwe pc aangeschaft en vond ik het tijd worden om de oude eens helemaal leeg te maken en Windows opnieuw te installeren. Dit is allemaal goed gegaan, Windows staat er netjes op en hij loopt weer als een zonnetje. Alleen zit ik met het probleem dat hij zodra er iets geïnstalleerd of een update wordt geplaatst Windows niet meer opstart? Zodra er een update van Windows of zelfs bijv. een Java update geïnstalleerd wordt hij niet meer wil opstarten en ik op een zwart scherm blijf steken? Ik heb hem de afgelopen week wel al 10x opnieuw geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd maar ik blijf tegen het zelfde probleem aanlopen?

Het lijkt ook niet uit te maken in welke volgorde ik wat installeer, of ik ze 1 voor 1 doe of meerdere tegelijkertijd.

Help :?:
fredje87
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2013, 12:52
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Tielt

Re: PC probleem

Bericht door fredje87 »

Harde schijf die defect begint te gaan lijkt me? Maar kan aan veel dingen liggen, probeer eens windows op een andere harde schijf te installeren.

Welke versie van Windows draai je?
VW Golf 6 GTI - 2013
Gebruikersavatar
s3.
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2012, 21:14
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Tilburg

Re: PC probleem

Bericht door s3. »

Zwarte scherm als in na de boot en voordat Windows gaat laden, of nadat Windows heeft geladen of nadat Windows daadwerkelijk is opgestart (zwarte bureaublad)?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

fredje87 schreef:Harde schijf die defect begint te gaan lijkt me? Maar kan aan veel dingen liggen, probeer eens windows op een andere harde schijf te installeren.

Welke versie van Windows draai je?
Ik heb voorheen nooit problemen met de harde schijf gehad? Er zit er ook maar eentje in trouwens en heb eerlijk gezegd geen zin om nog een nieuwe te gaan kopen. Hij draait op Vista home edition 32-bit waar hij oorspronkelijk ook mee geleverd is. Het viel me trouwens wel op dat ik nergens die code heb hoeven ingeven? Ik heb daar het stickertje nog van op de kast zitten dus kan hem wel ingeven?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

s3. schreef:Zwarte scherm als in na de boot en voordat Windows gaat laden, of nadat Windows heeft geladen of nadat Windows daadwerkelijk is opgestart (zwarte bureaublad)?
Na de boot begint windows te starten, je ziet dan dat balkje dat hij begint te laden. Op het moment dat het scherm volledig gekleurd zou moeten worden en het windows logo zichtbaar zou moeten worden komt er echter niet, dan gaat hij over op zwart...
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: PC probleem

Bericht door wehoo »

Opstarten in save-mode en dan chkdsk draaien. Toch geen AVG op de achtergrond draaien?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

wehoo schreef:Opstarten in save-mode en dan chkdsk draaien. Toch geen AVG op de achtergrond draaien?
Sorry! Helemaal vergeten te vermelden: opstarten in de save-mode gaat wel inderdaad. chkdsk? Kan ik dat downloaden? Nee AVG komt er hier niet op hoor ;) Ik heb nog geen virusscanner op deze pc geinstalleerd, maar als er dadelijk eentje opkomt dan is het NOD32 van Eset.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: PC probleem

Bericht door wehoo »

Chkdsk staat er standaard op. In te geven in de command line. (start).
chkdsk /f (optie): http://technet.microsoft.com/nl-nl/libr ... s.10).aspx

Optie /f repareert foutieve verwijzingen op je hdd.
(maar doe dit in savemode)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

wehoo schreef:Chkdsk staat er standaard op. In te geven in de command line. (start).
chkdsk /f (optie): http://technet.microsoft.com/nl-nl/libr ... s.10).aspx

Optie /f repareert foutieve verwijzingen op je hdd.
(maar doe dit in savemode)
Bedankt voor de tip! Ik ga er vandaag niet meer aan beginnen, maar ga het morgenavond zeker proberen.

Iedereen bedankt trouwens voor de hulp tot zover, ik zal morgen laten weten of ik wat verder gekomen ben.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

Ik heb zojuist twee keer chkdsk laten draaien, maar helaas zonder resultaat :roll:

Nog iemand suggesties?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: PC probleem

Bericht door MkVI Nmgn »

Golf88 schreef:Ik heb zojuist twee keer chkdsk laten draaien, maar helaas zonder resultaat :roll:

Nog iemand suggesties?
Nieuwe HD :roll:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: PC probleem

Bericht door wehoo »

Als hij wel opstart in savemode, schakel dan met msconfig (in savemode) een aantal opstartprogramma's uit.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PC probleem

Bericht door Golf88 »

wehoo schreef:Als hij wel opstart in savemode, schakel dan met msconfig (in savemode) een aantal opstartprogramma's uit.
Heb ik zojuist geprobeerd, maar wederom zonder succes. Ook nog geprobeerd met een aantal services uitgeschakeld die me niet nodig lijken (windows defender/audio control/etc), maar ook dat mag niet baten.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor een goedkope nieuwe HD. Zal niet veel anders meer op zitten denk ik zo?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: PC probleem

Bericht door wehoo »

Als je pc opstart in savemode heeft het niets met je HDD van doen. Check je HDD status in je BIOS.
Bij het opstarten worden de uitgeschakelde services weer aangezet.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten