Tikkend geluid bij stationair

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Tikkend geluid bij stationair

Bericht door Gti-Mar »

Hallo ,

Ik heb sinds een paar dagen een tikkend geluid wanneer de auto stationair draait,dit hoor je goed als je in de auto zit,echter zodra ik een beetje gas geef is het weg.
Heb ook al onder de kap geluisterd en het lijkt er wel op of het geluid van het draaien van de motor doorklinkt in het interieur.

Een beetje lastige omschrijving,maar ben niet zo technisch qua motoren :D

Iemand enig idee?,hij is 4 weken geleden voor de pomp bij de dealer geweest,zouden ze iets zijn vergeten soms?,viel wel op dat de klem van het luchtfilter niet op de juiste plek zat.

Anders morgen maar langs de dealer.... :(
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Tikkend geluid bij stationair

Bericht door Stoffn »

Gti-Mar schreef:Hallo ,

Ik heb sinds een paar dagen een tikkend geluid wanneer de auto stationair draait,dit hoor je goed als je in de auto zit,echter zodra ik een beetje gas geef is het weg.
Heb ook al onder de kap geluisterd en het lijkt er wel op of het geluid van het draaien van de motor doorklinkt in het interieur.

Een beetje lastige omschrijving,maar ben niet zo technisch qua motoren :D

Iemand enig idee?,hij is 4 weken geleden voor de pomp bij de dealer geweest,zouden ze iets zijn vergeten soms?,viel wel op dat de klem van het luchtfilter niet op de juiste plek zat.

Anders morgen maar langs de dealer.... :(
Is volgens mij normaal.
Mijne doet het ook, enkel hoor je het niet van binnenuit.
Enkel als de motorkap openstaat. Blijkbaar is het een klep die ervoor zorgt dat de dampgassen (in je brandstoftank) naar het inlaattraject worden gezogen en vervolgens worden ontbrandt.
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tikkend geluid bij stationair

Bericht door Gti-Mar »

Stoffn schreef:
Gti-Mar schreef:Hallo ,

Ik heb sinds een paar dagen een tikkend geluid wanneer de auto stationair draait,dit hoor je goed als je in de auto zit,echter zodra ik een beetje gas geef is het weg.
Heb ook al onder de kap geluisterd en het lijkt er wel op of het geluid van het draaien van de motor doorklinkt in het interieur.

Een beetje lastige omschrijving,maar ben niet zo technisch qua motoren :D

Iemand enig idee?,hij is 4 weken geleden voor de pomp bij de dealer geweest,zouden ze iets zijn vergeten soms?,viel wel op dat de klem van het luchtfilter niet op de juiste plek zat.

Anders morgen maar langs de dealer.... :(
Is volgens mij normaal.
Mijne doet het ook, enkel hoor je het niet van binnenuit.
Enkel als de motorkap openstaat. Blijkbaar is het een klep die ervoor zorgt dat de dampgassen (in je brandstoftank) naar het inlaattraject worden gezogen en vervolgens worden ontbrandt.
Maar dit is sinds een paar weken,vindt het best irritant :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Stoffn
Berichten: 170
Lid geworden op: 29 apr 2012, 12:48
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Tikkend geluid bij stationair

Bericht door Stoffn »

Gti-Mar schreef:
Maar dit is sinds een paar weken,vindt het best irritant :lol:
Het is me ook maar opgevallen bij deze koudere dagen (en met motorkap open). Verder heb ik er totaal geen last van
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Tikkend geluid bij stationair

Bericht door yal »

Sowieso tikken deze motoren vanwege de directe injectie , tikkende injectoren. Maar wel vreemd dat je dit pas sinds een paar dagen hoort , zit je afdekkap wel goed gemonteerd?

@Stoffn , dat is volgens mij het koolstof adsorptiefilter.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten