De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door NICO! »

De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Leusden, woensdag 27 februari 2013 - Volkswagen stelt de productieversie van de Golf GTI voor. En die is sportiever dan ooit: er is een versie met 220 pk én een performance-GTI met 230 pk. Met een fabrieksverbruik van 1:16,7 is hij bovendien 18% zuiniger dan zijn voorganger. De Golf GTI debuteert op de autotentoonstelling van Genève en is vanaf half maart bestelbaar. De richtprijs is 33.500 euro, vergelijkbaar dus met de prijs van zijn voorganger.De eerste Golf GTI verscheen in 1976 en was direct een sensatie: nooit eerder was een praktische hatchback met sportwagenprestaties bereikbaar voor een groot publiek. Sinds 1976 was elke generatie Golf er als GTI en met succes: de Golf GTI is de bestverkochte ‘hot hatch’ ooit. De drie letters zijn inmiddels synoniem voor de spannendste auto’s in het segment.

GTI: synoniem voor topprestaties
De nieuwe Golf GTI heeft een direct ingespoten tweeliter turbomotor met een vermogen van 220 pk en een koppel van 350 Nm. Met het optionele performance-pack komt het vermogen zelfs op 230 pk. De basisversie weegt 1.251 kg, sprint in 6,4 seconden van 0-100 km/h en haalt een top van 246 km/h (performance-pack: 6,4 s en 250 km/h).
Het fabrieksverbruik voor beide uitvoeringen bedraagt mede dankzij het standaard Start/Stop systeem 1:16,7 (6,0 l/100 km; CO2: 139 g/km), een verbetering van 18% vergeleken met de voorganger. Als optie is de zestraps DSG-transmissie leverbaar. Daarmee is de GTI goed voor een gemiddelde van 1:15,6 . CO2: 148 g/km (230 pk-versie: 1:15,4. CO2: 150 g/km).

Legendarische looks
In goede traditie is de Golf GTI direct herkenbaar. Hij heeft een verlaagd onderstel, 17-inch ‘GTI-wielen’, rode remklauwen, een dubbele uitlaat, sideskirts en LED-achterlichten. GTI-fans komen ‘thuis’ dankzij sportstoelen met ruitbekleding, een sportstuur, rode sfeerverlichting, RVS pedalen en een complete uitrusting. Hij is vanaf half maart bestelbaar, in rood, zwart of wit bijvoorbeeld. De levering van de nieuwe generatie Golf GTI start in mei.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Berggeit
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 feb 2013, 15:21
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Omg. Nijmegen

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door Berggeit »

Klinkt allemaal veelbelovend. Ben benieuwd wie zich als eerste hier op het forum meld met de nieuwe GTI.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door Edition30 »

Er zijn nu wel veel topics over de nieuwe GTI :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door golfruud »

Berggeit schreef:Klinkt allemaal veelbelovend. Ben benieuwd wie zich als eerste hier op het forum meld met de nieuwe GTI.
???????? :P
Gebruikersavatar
p78
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:22
Type auto: mk5 gti

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door p78 »

ik heb een gewone golf 7 zien rijden deze week, dat achterste zag er echt niet uit

"poepende hond" was het eerste waar ik aan moest denken
ErikvanH
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2011, 07:23
Type auto: GTI 7 pp

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door ErikvanH »

]Hoi,

Vandaag geprobeerd om de GTI Mk6 in te ruilen op de GTI mk7, maar helaas is deze nog niet bestelbaar.

Ben erg benieuwd naar de specs en de te leveren kleuren, was vandaag o.a. bij Pon in Leusden maar die hadden ook nog geen info!

Waarschijnlijk is er na 13 maart van uit VW meer duidelijkheid! :-)

Ohja, had het gevoel dat ik gezien de huidige brandstofprijs maar moest gaan dieselen, dus via de dealer afspraak voor proefrit met Highline, 150 pk TDI gemaakt bij Pon Leusden, mooie demo bomvol met opties,

Afbeelding

alleen toen ik de A1 op ging wist ik zeker dat ik GEEN diesel wil, heb voor de mk6 GTI 2 diesels met 150 en 170 PK gehad, maar dat waren pomverstuiver motoren die voor mijn gevoel VEEL meer power hadden als de vandaag gereden Blue(slow)motion met commonrail.

Dus maar even afwachten!

Gr, Erik.
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: De nieuwe Volkswagen Golf GTI

Bericht door jaco »

ErikvanH schreef:]Hoi,

Vandaag geprobeerd om de GTI Mk6 in te ruilen op de GTI mk7, maar helaas is deze nog niet bestelbaar.

Ben erg benieuwd naar de specs en de te leveren kleuren, was vandaag o.a. bij Pon in Leusden maar die hadden ook nog geen info!

Waarschijnlijk is er na 13 maart van uit VW meer duidelijkheid! :-)

Ohja, had het gevoel dat ik gezien de huidige brandstofprijs maar moest gaan dieselen, dus via de dealer afspraak voor proefrit met Highline, 150 pk TDI gemaakt bij Pon Leusden, mooie demo bomvol met opties,



alleen toen ik de A1 op ging wist ik zeker dat ik GEEN diesel wil, heb voor de mk6 GTI 2 diesels met 150 en 170 PK gehad, maar dat waren pomverstuiver motoren die voor mijn gevoel VEEL meer power hadden als de vandaag gereden Blue(slow)motion met commonrail.

Dus maar even afwachten!

Gr, Erik.
Is een GTD dan geen optie?? GTI uiterlijk (bijna), 184 paardjes, JD weet daar misschien nog wel meer van te maken? Ook zal het onderstel meer GTI dan Highline zijn (schat ik zo in, heb er zelf geen ervaring mee).
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten